Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Multivan T6 met 6V of DSG

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Multivan T6 met 6V of DSG

    Hallo iedereen,

    Ik sta op het punt een multivan T6 - 150PK te kopen.
    Alleen vraag ik me af .. doe ik dat met een DSG in of een handgeschakelde.

    Ik ben een fervent DSG rijder maar heb nu me tot op heden met al mijn DSG's al kosten gehad. :/

    Ik heb met laten vertellen dat de DQ500 DSG die in de T6 zit een vele stevigere is en dat die niet stuk gaat maarja ...

    Andere zeggen een handgeschakelde voor een T6 - 150PK = slecht voor de koppelingsplaten ...

    Graag jullie mening en/of ervaring ?



  • #2
    Ik vind de dsg bakken heel goed. Zou niet naar een handbak gaan als je ze al gewoon bent

    Comment


    • #3
      Waren de vorige auto's gechipt?

      Als ge al met meerdere wagens problemen hebt gehad met de DSG-bak zou ik kiezen voor de handgeschakelde.

      Comment


      • #4
        Dag David67,

        De auto's waren niet gechipt.
        Nu schijnt .. heb ik met laten vertellen dat de DSG bakken in een multivan DQ500's zijn en die een stuk sterker zijn dan de DQ250 van i.d Touran.
        Iets wat met wel logisch lijkt aangezien je toch al 2 ton meesleurt met een multivan ?

        Comment


        • #5
          IK zou geen van beide nemen.

          Ik heb al verschillende Transporters gehad maar het houd nooit op met kosten.
          Bij ons op het werk rijden er meer dan honderd rond maar er niemand die 100.000km kan rijden zonder kosten.
          Ze zouden beter een aan de kwaliteit werken bij VW.

          Comment


          • #6
            Een dsg is een zeer betrouwbaar bak. Gebruik jij een remork ?

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door geert.grm Bekijk Berichten
              IK zou geen van beide nemen.

              Ik heb al verschillende Transporters gehad maar het houd nooit op met kosten.
              Bij ons op het werk rijden er meer dan honderd rond maar er niemand die 100.000km kan rijden zonder kosten.
              Ze zouden beter een aan de kwaliteit werken bij VW.
              Bij ons zitten ze allemaal tussen de 280 en 400.000 km zonder kosten.
              Die kopen om deze reden niks anders meer.
              den borre


              "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
              "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


              Int3x0r
              Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

              Comment


              • #8
                Multivan T6 met 6V of DSG

                Oorspronkelijk geplaatst door geert.grm Bekijk Berichten
                IK zou geen van beide nemen.

                Ik heb al verschillende Transporters gehad maar het houd nooit op met kosten.
                Bij ons op het werk rijden er meer dan honderd rond maar er niemand die 100.000km kan rijden zonder kosten.
                Ze zouden beter een aan de kwaliteit werken bij VW.
                Die wagens worden dan ook gebruikt als "hoer". Verbaast me niets dus.
                Wij hebben zelf ook een Multivan gehad (toen nog met 2.5) en dat was zonder twijfel de best afgewerkte en betrouwbaarste mini-bus die we hier gehad hebben.

                Btw, een transporter is geen Multivan van afwerking. 😉

                Sent from somewhere, using Tapatalk.
                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
                  Bij ons zitten ze allemaal tussen de 280 en 400.000 km zonder kosten.
                  Die kopen om deze reden niks anders meer.
                  Verbaast me ook niets. 😉


                  Sent from somewhere, using Tapatalk.
                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                  Comment


                  • #10
                    op het werk komt een externe werken en deze rijdt met een multivan
                    met 120km en de DSG is naar de knoppen
                    Z4 M40i

                    Comment


                    • #11
                      super om te horen maar zijn dat handgeschakelde of DSG's ?

                      PS: ik gebruik geen remork

                      Comment


                      • #12
                        Tegenwoordig hebben die handgeschakelde ook allemaal vliegwielproblemen.

                        Comment

                        Working...
                        X