Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wagen invoeren uit nederland met documentatie reeds op naam van Belg

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Wagen invoeren uit nederland met documentatie reeds op naam van Belg

Hoi,

Ik koop een oldtimer (1972) aan van een man die de wagen reeds in April dit jaar naar Belgie haalde.

Tot dan heeft ie in z'n garage gestaan door ouderdom/ziekte.

Alle nodige documenten bevinden zich bij de wagen (uitvoerbewijs deel 1 / 2 etc etc). Dit is niet de eerste keer dat ik een wagen uit Nederland haal.

Nu staat echter zijn naam vermeld op het uitvoerbewijs.

Krijg ik hier problemen mee ?

Stel dat ik ze gewoon doorverkoop, kan ik dit doen met de documenten in kwestie met deze man zijn gegevens er op ?

Of zou ik ze sowieso eerst op mijn eigen naam moeten invoeren en Belgische papieren etc verkrijgen?

Alvast bedankt!

Vriendelijke groet,
    Wannes
    Last edited by Atenza; 30/11/2015, 11:06.

Ik heb zelf hier problemen mee gehad. Ik heb zo ook mijn BMW gekocht. De DIV deed er ook moeilijk over omdat de auto naar BE gehaald was en gedurende 2 jaar nooit in BE was ingeschreven. De auto had "een grijs verleden". Ik ben opnieuw naar de douane moeten gaan om alles op mijn naam te laten zetten.
    The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
    BMW F10 520da 2012
    MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
    BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
    Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
    VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten
      Ik heb zelf hier problemen mee gehad. Ik heb zo ook mijn BMW gekocht. De DIV deed er ook moeilijk over omdat de auto naar BE gehaald was en gedurende 2 jaar nooit in BE was ingeschreven. De auto had "een grijs verleden". Ik ben opnieuw naar de douane moeten gaan om alles op mijn naam te laten zetten.
      Thanks voor je feedback Beemer!

Deden ze anders moeilijk wat betreft inschrijving met dat op de uitvoerpapieren een andere naam stond dan de jouwe?

Of was verkoopscontract voorleggen genoeg?

Alvast bedankt,
      Wannes

Comment

Persoonlijk geen fan van hollandse wagens. 9/10 word ermee gesjoemeld of geknoeid en met oplappen zijn die mannen ook goed.

Comment

Op het document voor inschrijving voertuig stond een andere naam. Mijn verzekeringsagent had deze doorstreept en die had er mijn gegevens gezet maar dat mocht niet. Ik ben terug naar de douane moeten gaan met een bewijs dat de auto van mij was (aankoopfactuur + naam en telefoonnummer van de vorige eigenaar). Bij de douane hebben ze dan in een schriftje mijn naam geschreven en heb ik x aantal stempels op mijn inschrijvingdoc bekomen. Daarna kon ik de auto wel laten inschrijven.
          The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
          BMW F10 520da 2012
          MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
          BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
          Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
          VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Wat met bvb een Belgische auto (met gelijkvormigheidsattest dus) die naar NL uitgevoerd werd, en terug naar BE zou moeten? Volstaat enkel invoeren dan, zonder een homologatie keuring te moeten doen?

E30SHOP.be
            - Alles voor uw BMW E30.
            Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
            En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

Hi,

Ik heb pas een wagen gekocht in Nederland. En wil deze invoeren. Ik moet eerst naar de RDW voor exportplaten. En dan een voorlopige verzekering afsluiten. Maar las net ergens dat je met deze exportplaten niet in België mag rijden. Klopt dat? Wat zijn dan de andere opties?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door iam_zoee Bekijk Berichten
                Hi,

Ik heb pas een wagen gekocht in Nederland. En wil deze invoeren. Ik moet eerst naar de RDW voor exportplaten. En dan een voorlopige verzekering afsluiten. Maar las net ergens dat je met deze exportplaten niet in België mag rijden. Klopt dat? Wat zijn dan de andere opties?
                Klopt, exportplaten mag NIET in Belgie ! Ik ben dit gaan navragen bij de politie en ze hebben dit inderdaad bevestigd.
                Andere optie is eventueel een handelaarsplaat vanaf je over de grens bent.

Comment

Mag dit : oude eigenaar rijdt met zijn platen de auto naar bij u thuis in belgie, jij voert de man met zijn platen terug naar nederland en verkoper doet daarna exportdocumenten ?

moet je als je naar de douane gaat de auto fysiek meehebben of is het enkel pure administratie ?

Comment

hoe zit het dan met naar de douane en de keuring gaan? Dan moet de wagen zelf toch mee?
                    Of hoe kom ik aan die handelaarsplaten?

Comment

Inderdaad heb me vanmorgen bij douane geinformeerd auto zelf moeten ze niet zien...

keuring kan volgens mijn info zelfs met normale nummerplaten van een andere auto die verzekerd is wel uw makelaar even inlichten dat je voor 1 dag die platen gaat gebruiken... Weet niet of het correct is maar dat werd me verteld

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door cooperguy Bekijk Berichten
                        Mag dit : oude eigenaar rijdt met zijn platen de auto naar bij u thuis in belgie, jij voert de man met zijn platen terug naar nederland en verkoper doet daarna exportdocumenten ?

moet je als je naar de douane gaat de auto fysiek meehebben of is het enkel pure administratie ?
                        Dit mag, is geen probleem, heb ik zelf ook al eens gedaan toen ik een wagen in Nederland heb gekocht.
                        Maar dat moet de verkoper natuurlijk willen doen voor je !

Comment

Working...
                        X