Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Een expertisebureau sturen voor schade van €300 , daar wordt toch niemand beter van? (behalve de expert dan)
Ik heb mij eens als getuige opgegeven voor een mini aanrijding, was ook tegen een geparkeerde wagen. Er was een kleine kras op de geparkeerde auto, maar echt klein, kon er volgens mij uit gepolierd worden. Daar is een rechtszaak van gekomen haha, meer dan een half jaar later kreeg ik een uitnodiging om een verklaring af te leggen (omdat de bestuurder alles ontkende).
Mja, ik kan er niet tegen als andere mensen iemands eigendom beschadigen, ik zal mij dan ook altijd vrijwillig als getuige opgeven als ik zoiets zie.
Wat ze je er ook voor geven, wat altijd te weinig is, kan je geen vergelijkbare occasie met dezelfde voorwaarden kopen.
Hier een Swift per total 6000€ voor gekregen. Was 2 jaar oud en 13000€ nieuw gekost. 1300 GL Mochi model.
Had 60000 km. Daarmee koop je wel geen vergelijkbare hoor in die tijd. Was zelfs niet meer beschikbaar op 2de hands markt.
“If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”
ik ook al eens gehad. ik stond aan een doe het zelf zaak en kon niet parkeren door de aanhangwagen. ik had me voor het gebouw gezet en had zicht over de hele parking. komt een bejaard koppel buiten waarvan de man instapt en de vrouw blijft staan om te begeleiden.
ineens begint de vrouw als gek met haar armen te zwaaien en ik zie de auto ernaast licht schommelen. vooraan tegen gereden dus.
de mad haast zich achteruit, en rijd er voorwaarst uit, vrouw stapt rap in en ze rijden weg waarbij ze de andere kant ook bijna de auto raken.
ik heb het uur opgeschreven en de nr plaat en die onder de ruitenwisser gestopt met mijn telefoonnr bij.
week niks van gehoord totdat de lokale politie van ginder mij contacteerde voor een verklaring. die oude mensen beweerden ook dat ze 'niets' gevoeld hadden van de aanrijden.
ik heb mijn verklaring dan ook afgelegd zoals de eerste alinea hier.
eigenaar van die wagen contacteerde me later nog om me te bedanken. t is al erg dat zelf gepensioneerden proberen vluchten aan een parking vol getuigen....
Tja, daar zegt u het "een parking vol getuigen".
Ik vraag mij af of er nog mensen waren met dezelfde ingesteldheid als u.(die ook effectief reageren)
Kan best zijn dat die mens anders zelf voor de schade kon opdraaien.
Zo toch ook al een keer geluk gehad. Zat een stevige kras op mijn bumper toen ik terug kwam van een winkel. Gelukkig sprak een een vriendelijke dame me aan, het was blijkbaar net gebeurd. Een jongedame had zich naast mij proberen parkeren, maar tegen mijn bumper gereden, ze had zich dan maar snel ergens anders geparkeerd (op dezelfde parking). Ik heb dan maar foto's getrokken van beide wagens en recht naar de politie gereden. Zelfs bij de politie bleef de jongedame (en haar vader) alles ontkennen, tot ome agent even duidelijk maakte dat hij ook wel een pv voor vluchtmisdrijf wilde opstellen.
Daarna nog 2 maal telefoon gekregen, eerst om te vragen of ik het niet gewoon bij hun "kennis" wilde laten maken, daarna om te vragen of we het niet op de camionette van de zaak konden zetten. Beide voorstellen geweigerd.
Daarna heb ik me gerealiseerd dat de parking waar de aanrijding gebeurde niet eens toegankelijk is voor camionetten.
Gewoon de gevolgen dragen als je een fout maakt is blijkbaar niet meer van deze tijd.
We zijn vertrokken voor een spelletje liegen. De tegenpartij beweert nu af met een ander verhaal over de feiten. Ze betwisten het ingevulde aanrijdindsformulier.
Heb de beelden van de dashcam doorgestuurd naar de verzekering.
Nu eens zien hoeveel dergelijke beelden nu "waard" zijn.
We zijn vertrokken voor een spelletje liegen. De tegenpartij beweert nu af met een ander verhaal over de feiten. Ze betwisten het ingevulde aanrijdindsformulier.
Heb de beelden van de dashcam doorgestuurd naar de verzekering.
Nu eens zien hoeveel dergelijke beelden nu "waard" zijn.
Om dit onderwerp terug open te breken.
Ik ben 4 weken geleden aangereden terwijl ik stil stil stond. De politie geeft de nodige papieren ingevuld.
De tegenpartij erkent zijn schuld. Heb mogen een bestek binnengeven van de opgelopen schade, zo'n 300 euro.
Nu erkent de tegenpartij het ongeval maar betwist de opgelopen schade en stelt een expertisebureau voor het vaststellen van de schade.
Zijn hier zo te horen nog niet jarig mee .....
Heeft de andere partij het (door de politie ingevulde?) aanrijdingsformulier ondertekend? In dat geval zal het weinig zin hebben om nu plots te betwisten.
Heeft de andere partij het (door de politie ingevulde?) aanrijdingsformulier ondertekend? In dat geval zal het weinig zin hebben om nu plots te betwisten.
Nee, ze zijn toen het gebeurde gewoon doorgereden. Maar bij aankomst op hun losplaats hebben ze het wel doorgegeven aan de Brusselse politie. Ze konden op dat moment ook moeilijk ontkennen. Er was een patrouille voor en achter de vrachtwagen die me heeft aangereden. Ze hebben telefonisch de feiten bevestigd die ik heb doorgegeven in het politiekantoor toen het formulier werd opgemaakt.
Politie heeft het ook zo vermeld op het aanrijdingsformulier.
Vermoed dat het de verzekeringsmaatschappij is die er probeert van onder te muizen voor het bedrag.
is altijd iets he waarom kunnen de mensen gewoon hun verantwoordelijk niet opnemen.
enkele jaren geleden ook iets voorgehad, op een parking van een warenhuis, iemand had tegen mijn achterbumper gereden, toen kwam er een man naar mij die had de nummerplaat van de wagen die mijn wagen had opgeschreven aangereden, hij was blijkbaar een politieagent. het was niet fel maar er was schade, dat was toen de 3de keer dat het voorviel en iedere keer zonder een briefje onder mijn vooruit... en iedere keer ook laten herstellen. bumper laten herspuiten.
gaan aangeven bij de politie, ook meegedeeld van de getuige enz, gelukkig stond ik sterk deze keer.
de politie heeft later de ander chauffeur geconfronteerd, maar die zei dat er geen wagen geraakt was... en dat de getuige aan het liegen was, de andere wagen had geen bumpers die meegespoten waren....
mijn bumper laten herstellen... na ongeveer 18 maanden heb ik dan uiteindelijk mijn geld gezien.
Al die verhalen... Zo komen mij zo bekend voor... Ik heb het ook al meegemaakt en uiteindelijk nooit gewonnen... Heb momenteel ook zo een zaak lopen. UPS komt bij mij thuis 2 grote dozen leveren. In elke doos zaten 2 alu velgen. Bij het aanbellen laat de chauffeur de doos uit zijn handen glippen. De doos valt ongelukkig en mijn blauwe steen aan de inkom is gebarsten in de afmeting van de velg. Die man van UPS beweert natuurlijk bij hoog en laag dat die tegel al stuk was... Die vlucht weg... De feiten zijn ondertussen bijna een jaar geleden en UPS neemt zijn verantwoordelijkheid niet op. Mijn woord tegen dat van UPS... Wie denk je dat voor de schade mag opdraaien... Mijn rechtsbijstand heeft al ettelijke brieven verstuurd en UPS antwoordt nooit. Dan zou je toch denken dat zo een bedrijf hiervoor een verzekering heeft lopen...
The shark is BACK! BMW 635csi
BMW E24 635csi 1985 BMW F10 520da 2012
MINI Clubman Cooper 2017
2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold
ik heb inderdaad geluk gehad de 3de keer, mag ook wel eens na 2 keer...
ai beemer das wel echt kl*t*.... pffff
ik vraag me gewoon af, waarom nemen mensen hun verantwoordelijkheid niet.
onlangs met onze andere wagen schade opgelopen krasjes, op een parking natuurlijk geen briefje gezien, binnenkort proberen om het eruit te polieren, zou normaal gezien wel moeten lukken, is gelukkig geen deukje ofzo...
Ik vraag me dan alleen af. Stel nu dat je wel eens in de fout bent en je treft iemand die niet deftig een aanrijdingsformulier kan invullen... Zou je zelf verleid worden om de schuld in de andere zijn schoenen te schuiven? Ik vind het gewoonweg degoutant.... In mijn nieuwe auto komt in elk geval een dashcam in. Je kan maar eens de beelden nodig hebben...
MINI Clubman Cooper 2017
2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold
@ fcapri wat maakt het nu uit of die wagen jou aanreed dan wel jij die wagen, een fietser die op een fietspad mag rijden (geen verboden richting enzo dus) die heeft altijd voorrang als een wagen dat fietspad wilt kruisen dit is artikel 12.4 bis van het KB van 1/12/1975 houdende het algemeen reglement op de politie van het wegverkeer en van het gebruik van de openbare weg.
De bestuurder die een trottoir of een fietspad oversteekt, moet voorrang verlenen aan de weggebruikers die overeenkomstig dit besluit gebruik maken van het trottoir of fietspad.
Dus als dat fietspad op het kruispunt doorloopt kan de politie, verzekering, tegenpartij om het even wie niet anders besluiten dan dat het in dat geval om een inbreuk gaat tegen voorgenoemd artikel (voorrangsnegatie).
Vandaag contact gehad met de verzekeringsmaatschappij. De tegenpartij heeft op nog geen enkel correspondentie gereageerd. Op het dashcamfilmpje komt ook al geen reactie.
Heb gezegd dat ik de rechtsbijstand ga inschakelen en klacht neerleggen wegens vluchtmisdrijf. Het enige antwoord dat ik kreeg was: "mijnheer op het filmpje is duidelijk te zien dat U in uw recht bent en dat de tegenpartij is doorgereden. Voor 300 euro kan je toch geen advocaat aanstellen. De rechtskosten zullen hoger oplopen dan het bedrag dat je moet krijgen voor de schade. Wacht nog een paar weken, wij gaan nog een rappel sturen en dan pas kan je beter de rechtsbijstand inschakelen".
Waarom heb ik hier ferm het gevoel dat mijn verzekeringsmaatschappij ermee aan het rammelen is...
Denk dat het hoog tijd wordt om eens een aantal offertes op te vragen. Ze hebben verdomme nog nooit iets moeten uitbetalen. En nu moet er schade aan onze wagen betaald worden en je moet precies constant achter hun vinnen lopen om iets gedaan te krijgen. Maar als hun premie moet betaald worden dan mag het allemaal zolang niet duren ......
Ik vraag me dan alleen af. Stel nu dat je wel eens in de fout bent en je treft iemand die niet deftig een aanrijdingsformulier kan invullen... Zou je zelf verleid worden om de schuld in de andere zijn schoenen te schuiven? Ik vind het gewoonweg degoutant.... In mijn nieuwe auto komt in elk geval een dashcam in. Je kan maar eens de beelden nodig hebben...
Een ex-collega van mij heeft ooit een aanrijding gehad met een jonge vrouw. Het was haar eerste ongeval, volledig overstuur maar wel in haar recht.
Mijne ex-collega heeft het formulier volledig ingevuld in zijn voordeel en haar laten tekenen.
Een tijd na het on,geval komt hij daarmee bij ons op de bureau op de proppen en was er nog trots op ook. Als we er hem op aanspraken zei ie : als ze willen rijden met een auto moeten ze maar zien dat ze hun papieren kunnen invullen.
Een ex-collega van mij heeft ooit een aanrijding gehad met een jonge vrouw. Het was haar eerste ongeval, volledig overstuur maar wel in haar recht.
Mijne ex-collega heeft het formulier volledig ingevuld in zijn voordeel en haar laten tekenen.
Een tijd na het on,geval komt hij daarmee bij ons op de bureau op de proppen en was er nog trots op ook. Als we er hem op aanspraken zei ie : als ze willen rijden met een auto moeten ze maar zien dat ze hun papieren kunnen invullen.
Hij heeft gewonnen... Mij hebben ze ook zo liggen gehad... Een vrachtwagen rijdt op de snelweg in de zijkant van mijn auto. Het was file en ik zat in zijn dode hoek. Ik was zo in shock dat ik maar de politie gebeld had omdat de vrachtwagen chauffeur erg aggressief was. Toen ik belde naar de politie, zeiden ze me dat ik de snelweg onmiddellijk moest vrij maken. We zetten ons dus aan de kant waardoor de vrachtwagenchauffeur heeft zitten inpraten op de politie. Ik ga er vanuit dat alles eerlijk en correct verliep omdat de politie erbij was maar de vrachtwagen chauffeur zet een kruisje aan de kant dat ik van richting veranderde en niet hij... De foto's die ik had bewezen dat ik rechtdoor reed maar waren niet rechtsgeldig... Mijn schade is niet vergoed geweest. De eigenaar van het vrachtwagenbedrijf heeft toegegeven dat het mijn fout was niet op email. Maar het was leergeld... Gelukkig is mijn BM niet in de hoogte gegaan en was ik voor de verzekering niet in fout.
Op zo een moment denk ik ook... volgende keer hebben ze mij niet meer liggen. Maar toch ga je zelf ooit even smerig zijn?? Ik zou het niet kunnen denk ik.
MINI Clubman Cooper 2017
oit ook een aanrijding gehad op de ring in Brussel, politie gebeld en ze zeiden ook dat ik de rijbaan moest vrijmaken(was een vrijdagnamiddag om 15u, mooi geweigerd en auto laten staan, kwamen bijna tegelijkertijd 3 volvo's aan van de wegenpolitie en ik kreeg op mijn donder dat ik weigerde mijn voertuig te verplaatsen, heb gezegd dat ze eerst de auto's moesten aftekenen vooraleer ze verzet mocht worden(had wel al foto's getrokken met gsm) na 't aftekenen direct verzet & foto's van de aftekening gemaakt ook
achteraf gezien(als die flikken weer wa kalmer waren), gaven ze me gelijk
Dat is inderdaad de slimste manier ook al heb je de weg versperd. Ik vraag me trouwens af of je mogelijks een boete riskeert als je u niet verplaatst.
MINI Clubman Cooper 2017
Comment