Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Catless downpipe

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Catless downpipe

Hallo

Ik ben aan het overwegen een catless downpipe te steken. Maar heb bog enkele vraagjes hier omtrent. Zou dit voornamelijk doen voor een iets mooier geluid, en de eventuele vermogenswinst is natuurlijk mooi meegenomen.
    Ik rij met een golf 6 gti.

Iemand ervaring met zo'n pijp? En voor de keuring wss terug de originele eronder steken?

Wat zijn de nadelen van zo een pijp?

Alvast bedankt

Waarom ik geen downpipe heb: kostprijs + vervelend om te monteren en demonteren. Ik weet ook niet hoe een downpipe klinkt icm met een standaard einddemper. Ik wou gewoon een vet geluid dus heb ik een catback laten maken.

De downpipe is normaal het meest restrictieve deel van de uitlaat dus als je daar de flow kan verbeteren ademt de turbo beter. Snellere spooltime en de enige plek in de uitlaat waar je echt vermogen mee kan winnen. Wat na de kat komt is eerder bijzaak.

Comment

Voor 400eur.. Heb je zoiets dacht ik.. Weet wel niet hoe kwalitatief deze zijn.. En is dit echt zo ambetant om te installeren? Aangezien deze er wss op en af moet voor de keuring.. ( zou dit wel zelf niet doen) maar degene die dat wel
      Doet zal moeten betaald worden natuurlijk wat doet een catback dan precies?

Comment

Ik heb een catless downpipe. Sound is stukken luider en gasrespons is zelfs zonder remap, dag en nacht verschil!
        Minpuntje : benzinegeur.
        2018 BMW M2 LCI - Mperformance exhaust/diffusor/spoiler

Comment

Hoeveel heeft u betaald? Hebt u deze zelf gemonteerd of laten monteren?

Comment

ik heb ook enkele jaren met downpipe gereden op de TT , voelde zeker vinniger aan en het geluid was vele mooier .
            TT roadster (8J) / Audi A3 (8V) / 3x vespa

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gilles90 Bekijk Berichten
              Hoeveel heeft u betaald? Hebt u deze zelf gemonteerd of laten monteren?
              Laten monteren bij mijn vaste garagist, waar ik al men upgrades laat doen.
              Prijs hangt af van merk/model.

Montage is no big deal. Enkel moet de uitlaat en cat wat afkoelen voor montage.
              2018 BMW M2 LCI - Mperformance exhaust/diffusor/spoiler

Comment

Working...
              X