Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Betrouwbaarheid Ford 2.4 TDCI (2007 Transit)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Betrouwbaarheid Ford 2.4 TDCI (2007 Transit)

    Na 8 maanden tijd is het moment daar om een depanneur te kopen die wat comfortabeler is (6-bak, meer vermogen) om lange afstanden mee te doen.
    Mijn huidoge is nog lang niet versleten maar 100pk met een 5-bak is niet zo handig. Aan 90 per uur een verbruik van rond de 12 liter, 120 is rond de 16 liter. Dus ik rij rond de 90 aangezien 120 toch tegen de 4000 toeren is en ik het blok niet wil afjakkeren.

    Een heel grote kanshebber is een Transit 2007 met 6-bak. Ik denk de 140pk versie(zwarte td, rode ci dus 140 denk ik dan)

    Zijn die blokken wat betrouwbaar? En de Transit zelf?
    Gekende problemen?
    En interval van de distributieriem, wat is die?
    Transit heeft er 175d km op zitten.

    Thanks


    Update: ook mensen met meer info ivm de 2008 Crafter? 2.5 tdi shiftmatic
    Last edited by Solleke; 06/12/2015, 12:39.
    Aankoop, verkoop van tweedehandswagens. Specialisatie Japanse wagens en voornamelijk Honda. Ook import, keuring en homologatie mogelijk op aanvraag van het buitenland, auto halen op bestelling. Ook verkoop van occasie onderdelen en nieuwe performance parts. Ook levering en of installatie van car audio. Voor meer info stuur maar een berichtje

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door Solleke Bekijk Berichten
    Na 8 maanden tijd is het moment daar om een depanneur te kopen die wat comfortabeler is (6-bak, meer vermogen) om lange afstanden mee te doen.
    Mijn huidoge is nog lang niet versleten maar 100pk met een 5-bak is niet zo handig. Aan 90 per uur een verbruik van rond de 12 liter, 120 is rond de 16 liter. Dus ik rij rond de 90 aangezien 120 toch tegen de 4000 toeren is en ik het blok niet wil afjakkeren.

    Een heel grote kanshebber is een Transit 2007 met 6-bak. Ik denk de 140pk versie(zwarte td, rode ci dus 140 denk ik dan)

    Zijn die blokken wat betrouwbaar? En de Transit zelf?
    Gekende problemen?
    En interval van de distributieriem, wat is die?
    Transit heeft er 175d km op zitten.

    Thanks

    distributieketting toch? is de puma motor dacht ik...

    2.2 was niet te betrouwen in zijn beginjaren (ook geleverd in de boxer/jumper en waarschijnlijk ducato). problemen met te weinig smering van de zuigerveren waardoor er veel vastliepen. Ik hoor nu nog dat je blij mag zijn met 200.000 km... Zoek dus eens of je ook exemplaren met beduidend meer km kan vinden in de verkoop...

    Verder ken ik de transit zelf niet, hoor wel dat ze comfortabel zijn. Persoonlijk zou ik een Iveco daily overwegen. Vraag ook eens op de keuring wat ze de betere camionetten vinden. Je zal daar toch wel al een paar keurders kennen?

    Comment


    • #3
      Is de 2.4, niet de 2.2
      En had een Puma een diesel? Lijkt me sterk dat dit blok uit een Puma komt

      En het is niet dat ik ze voor het uitkiezen heb natuurlijk, de beschikbare depanneurs die te koop staan en binnen budget.
      Vind de Iveco's redelijk duur voor wat het is. Zijn altijd heel sober en heel basic vind ik.
      Aankoop, verkoop van tweedehandswagens. Specialisatie Japanse wagens en voornamelijk Honda. Ook import, keuring en homologatie mogelijk op aanvraag van het buitenland, auto halen op bestelling. Ook verkoop van occasie onderdelen en nieuwe performance parts. Ook levering en of installatie van car audio. Voor meer info stuur maar een berichtje

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Solleke Bekijk Berichten
        Is de 2.4, niet de 2.2
        En had een Puma een diesel? Lijkt me sterk dat dit blok uit een Puma komt

        En het is niet dat ik ze voor het uitkiezen heb natuurlijk, de beschikbare depanneurs die te koop staan en binnen budget.
        Vind de Iveco's redelijk duur voor wat het is. Zijn altijd heel sober en heel basic vind ik.
        codenaam van de reeks dieselmotoren waar de 2.4 deel van uit maakt = puma. heeft niks met het model te maken.

        2.2 en 2.4 zijn op dezelfde basis gebouwd, problemen van de ene kunnen dus ook in de andere zitten.

        Iveco is heavy duty, met apart chassis ipv zelfdragend koetswerk. ze zijn duurder voor een reden, omdat er kopers zijn die dat willen betalen... basic zijn ze als ze zo besteld zijn, want alles is mogelijk...

        Wat gebeurt er met uw budget als ge binnen 50.000 km een nieuwe depanneur nodig nodig hebt? rijbewijs B trouwens? dan kunt ge wettelijk een autoke van 1000 kg laden...

        Comment


        • #5
          ENGINE
          The 2.4 is the best electronically controlled engine there has been in a Defender (not hard only had the td5 prior)
          Engine knock: this should all be sorted by now. a few early engines developed a heavy knocking sound when started, which was attributed to a lubricating problem.
          The tdci engine has oil cooling jets (also known as piston control jets) inside the engine block.
          When the engine is running, these jets fire pressurised engine oil at the underside of the pistons and cylinder bores.
          The oil flow from the jets is controlled by springs which on some engines didn't allow oil through until the oil had warmed up -which was a bit late, hence the knocking sound due to accelerated engine wear.
          Land Rover didn't mess with this issue.
          Affected engines were replaced and all subsequent units fitted with improved jet springs.
          voila, de 2.4 heeft hetzelfde probleem, zelfs in de land rover.

          ze gaan eraan kapot of als het koud genoeg (olie dik genoeg) is lopen ze vast.

          Comment


          • #6
            Ik zal zelf wel mijn rekening maken wat mijn budhet is en wat ik mag laden. Zwaarste auto die ik tot nu toe heb moeten laden heb was 1350kg. Weinig Honda's die hierover gaan. Ik gebruik dat ding enkel zelf voor auto's te gaan halen doorheen heel Europa, ni om jan en alleman te gaan takelen. En zeker geen verhuur want dan is em na een jaar rijp voor complete revisie.
            Met nen B kom ik dus ruimschoots toe.

            Bijna elk blok van elk merk heeft gekende problemen.
            De vraag is enkel zijn het echt brol motoren of valt het allemaal wel mee en zijn de blokken die in de soep draaien een ruime minderheid.

            Zoals ik het zie zijn het dus vooral de oudere motoren die het kunnen hebben, en de nieuwere zijn verbeterd? (2007 transit is facelift, dus vermoed dat deze motoren wel verbeterd zijn?)
            Aankoop, verkoop van tweedehandswagens. Specialisatie Japanse wagens en voornamelijk Honda. Ook import, keuring en homologatie mogelijk op aanvraag van het buitenland, auto halen op bestelling. Ook verkoop van occasie onderdelen en nieuwe performance parts. Ook levering en of installatie van car audio. Voor meer info stuur maar een berichtje

            Comment


            • #7
              2007 is die motor uitgekomen, die is bijna gegarandeerd om dat probleem te hebben, of gehad te hebben...

              de verkoop van de 2.2 is ervoor zelfs stuilgelegd, omdat men niet wist waarom de mototren vastliepen. Mensen kregen een gratis upgrade naar 3 liter in de boxer toendertijd.

              Goed luisteren naar gerammel bij het koud starten....

              Comment


              • #8
                De meeste die te koop zijn hebben meer km's. Degene die ik op het oog heb heeft 175d km. Dus ben je dan niet redelijk safe? Zou straf zijn dat hij het na zoveel km nog plots zou krijgen... Desnoods even chassinummer doorgeven aan de ford stealer om na te trekken of er iets aan gebeurd is aan dat blok.
                Aankoop, verkoop van tweedehandswagens. Specialisatie Japanse wagens en voornamelijk Honda. Ook import, keuring en homologatie mogelijk op aanvraag van het buitenland, auto halen op bestelling. Ook verkoop van occasie onderdelen en nieuwe performance parts. Ook levering en of installatie van car audio. Voor meer info stuur maar een berichtje

                Comment


                • #9
                  Zou je niet iets meer marge nemen qua gewicht dat je mag trekken? Actuele wagens wegen makkelijk meer. Op zich uw doelgroep niet maar zo kan je mss een graantje meepikken van auto's die in panne staan of iemand die een hobbywagen wil kopen en geen transport heeft?
                  The shark is BACK! BMW 635csi

                  BMW E24 635csi 1985
                  BMW F10 520da 2012
                  MINI Clubman Cooper 2017


                  2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                  BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                  Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                  VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

                  Comment


                  • #10
                    Ik heb echt geen tijd en zin om voor een hoger rijbewijs te gaan. En met een C mag ik ook maar 90 km per uur, dus ga ik nog trager moeten rijden dan nu...

                    Ik depanneer af en toe wel es mensen ot vervoer af en toe wel eens iets maar 99% van mijn clienteel zijn lichte wagens. Die Japanners wegen gewoon niks. Voor die 5 autos per jaar die ik niet mag laden ga ik geen zwaardere kopen die dan nog eens een stuk duurder is...

                    Een crafter met 2.5 shiftmatic tdi is ook een optie... Al spreekt de Ford mij het meeste aan voor de moment omdat die pas omgebouwd is naar depanneur en alles net nieuw is. (Opbouw, winch, banden etc)
                    Aankoop, verkoop van tweedehandswagens. Specialisatie Japanse wagens en voornamelijk Honda. Ook import, keuring en homologatie mogelijk op aanvraag van het buitenland, auto halen op bestelling. Ook verkoop van occasie onderdelen en nieuwe performance parts. Ook levering en of installatie van car audio. Voor meer info stuur maar een berichtje

                    Comment


                    • #11
                      Alles wat Ford in die periode gemaakt heeft is regelrechte brol, dat ik wat ik daarvan denk.

                      Comment


                      • #12
                        Begin nu ook meer en meer te twijfelen...
                        Iemand ervaring met Crafters?
                        Heeft wel een stuk meer km (240d km tegenover 175d vd Ford) maar komt van 1e eigenaar, met vw onderhouden ohb en heeft enkele dure opties wat toch wil zeggen dat ze er comfortabel in woudrn zitten en interieur is nog zeer net. (Lederen zetels, dab radio, ophanhing upgrade oa)

                        Je mag km's van een werkpaard niet vergelijken met een personenwagen dat weet ik, ze zijn gemaakt om km's af te malen. Is dezelfde als de MB Sprinter heb ik gelezen en de tests zijn redelijk positief. Hij is van 2008.
                        Distrubutieriem zou normaal gezien net vervangen moeten zijn.

                        En dat het een Shiftmatic is is ook weer extra comfortabel.
                        Aankoop, verkoop van tweedehandswagens. Specialisatie Japanse wagens en voornamelijk Honda. Ook import, keuring en homologatie mogelijk op aanvraag van het buitenland, auto halen op bestelling. Ook verkoop van occasie onderdelen en nieuwe performance parts. Ook levering en of installatie van car audio. Voor meer info stuur maar een berichtje

                        Comment


                        • #13
                          roest in't oog houden met crafter/sprinter...

                          roest kan ook op de transit een probleem zijn.

                          Er is trouwens een topic hier op't forum van een transit 2007 met een motor die stukgelopen is, ford ontkent natuurlijk dat het een fabricatiefout is. deze heeft het 4 jaar en 26000 km uitgehouden met elk jaar een oliewissel.

                          Comment


                          • #14
                            Is een combinatie zoals bijvoorbeeld een LandCruiser + autoremorque geen alternatief voor je ?

                            Comment


                            • #15
                              Zit ik ook met rijbewijs dat ik moet halen + remork + beperte snelheid. En een auto kopen speciaal voor ne remork is beetje overbodig.

                              Ik hou ook liever van rijden met een depanneur ipv remork.
                              Aankoop, verkoop van tweedehandswagens. Specialisatie Japanse wagens en voornamelijk Honda. Ook import, keuring en homologatie mogelijk op aanvraag van het buitenland, auto halen op bestelling. Ook verkoop van occasie onderdelen en nieuwe performance parts. Ook levering en of installatie van car audio. Voor meer info stuur maar een berichtje

                              Comment


                              • #16
                                heeft sprinter/crafter geen hoger eigen-gewicht dan transit ?

                                Comment


                                • #17
                                  Een 100kg, maar heb ik nog altijd voldoende hoor. (Nog steeds meer dan ik nu heb)
                                  Aankoop, verkoop van tweedehandswagens. Specialisatie Japanse wagens en voornamelijk Honda. Ook import, keuring en homologatie mogelijk op aanvraag van het buitenland, auto halen op bestelling. Ook verkoop van occasie onderdelen en nieuwe performance parts. Ook levering en of installatie van car audio. Voor meer info stuur maar een berichtje

                                  Comment


                                  • #18
                                    Dubbelpost
                                    Aankoop, verkoop van tweedehandswagens. Specialisatie Japanse wagens en voornamelijk Honda. Ook import, keuring en homologatie mogelijk op aanvraag van het buitenland, auto halen op bestelling. Ook verkoop van occasie onderdelen en nieuwe performance parts. Ook levering en of installatie van car audio. Voor meer info stuur maar een berichtje

                                    Comment


                                    • #19
                                      Als liefhebber van Japanse wagens zal je deze wel kunnen smaken denk ik ... Mitsubishi Fuso Canter 3.0D

                                      Comment


                                      • #20
                                        Veiling duurt nog een maand en tegen dat die op zijn eind loopt met alle kosten (opdeciemen en btw) zal die wel boven budget uitkomen.

                                        Mensen met kennis en of ervaring van die Crafter?
                                        Schijnen wel betrouwbaar te zijn, maar ik heb geen idee welke kosten er aan zitten te komen rond de km-stand (240d km)
                                        Aankoop, verkoop van tweedehandswagens. Specialisatie Japanse wagens en voornamelijk Honda. Ook import, keuring en homologatie mogelijk op aanvraag van het buitenland, auto halen op bestelling. Ook verkoop van occasie onderdelen en nieuwe performance parts. Ook levering en of installatie van car audio. Voor meer info stuur maar een berichtje

                                        Comment

                                        Working...
                                        X