Mededeling

Collapse
No announcement yet.

té groot prijsverschil tss richtprijzen 2dehands op autogids.be en de zoekertjes ???

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• té groot prijsverschil tss richtprijzen 2dehands op autogids.be en de zoekertjes ???

Hoi,
    'k ben op zoek naar een yeti en weet een 4x4-model staan van 2010 met 1.8-liter benzinemotor en 160pk. Vraagprijs: 12.500 euro. Maar volgens de lijst van autogids.be zou de richtprijs maar 7400 euro mogen zijn. Maar dat lijkt mij toch echt belachelijk weinig als je dat vergelijkt met al de Yeti-zoekertjes! Heeft iemand een idee hoe autogids.be tot zo'n lage prijs komt? (het is de 1e keer dat ik die prijslijst bekijk, dus ik heb er geen verdere ervaring mee).

Heb dat ook al gemerkt en heb nog nooit een auto gevonden die maar in de buurt van hun richtprijzen komt.
    den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Dit komt van de ANWB site.

den borre

Int3x0r

Comment

Hollandse prijzen vergelijken met Belgische.

Daar zit de BPM nog in verrekend.

Comment

té groot prijsverschil tss richtprijzen 2dehands op autogids.be en de zoekert...

So what, die kan je toch verrekenen?
          Dan kom je nog niet aan de helft denk ik.
          Daarom dat ik het er bij zet waar de berekening van komt.
          den borre

Int3x0r

Comment

Waarom kijk je naar die richtprijzen, wat telt is wat je ziet op zoekertjessites.

Indien die zoekertjes effectief systematisch de helft de duur waren, dan stonden deze auto's er na een jaar nog, en dus hadden ze hun prijs allang verlaagd.

Comment

Just, ge moet vergelijken met andere, gelijkaardige voertuigen... Die prijzen van de Autogids zij om mee te lachen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                Waarom kijk je naar die richtprijzen, wat telt is wat je ziet op zoekertjessites.
                Dat was ook mijn idee, maar iemand op een nederlands skodaforum (geen idee of het belg of nederlander is) verwees naar die lijst. Ik kende die niet en dus ging ik even kijken. Maar het viel meteen op dat die onrealistisch laag zijn tov de zoekertjesprijzen. Toch vind ik het op een rare manier fascinerend dat die lijst bestaat, en al lang blijkbaar. Hij moet dan toch voor een bepaald soort publiek nuttig zijn. Misschien zijn het wel richtprijzen voor handelaars? In dat geval wil ik ook wel handelaar worden... 7400 euro geven en 12500 vragen, zo één wagen per maand verkopen en je hebt al rijkelijk leven !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Muug Bekijk Berichten
                  Dat was ook mijn idee, maar iemand op een nederlands skodaforum (geen idee of het belg of nederlander is) verwees naar die lijst. Ik kende die niet en dus ging ik even kijken. Maar het viel meteen op dat die onrealistisch laag zijn tov de zoekertjesprijzen. Toch vind ik het op een rare manier fascinerend dat die lijst bestaat, en al lang blijkbaar. Hij moet dan toch voor een bepaald soort publiek nuttig zijn. Misschien zijn het wel richtprijzen voor handelaars? In dat geval wil ik ook wel handelaar worden... 7400 euro geven en 12500 vragen, zo één wagen per maand verkopen en je hebt al rijkelijk leven !
                  Wat zijn die referentieprijzen waard als ze niet overeenstemmen met de prijs waarop de wagens effectief aangeboden en verkocht worden. Niet veel dus.

Comment

Goh zo'n lijst maakt meer kapot voor de handelaars als wat anders... Hoeveel er niet afkomen met een autogids als ze een okkazie willen kopen. Begint dan maar zulle.

Comment

hoe komt het dan dat zo'n lijst kan blijven bestaan???

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Muug Bekijk Berichten
                        Ik zou zeggen doe het dan. En laat ons weten hoe het loopt en of je werkelijk auto's aan die autogids prijzen kan kopen. We wachten vol spanning af...

Comment

edit

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                            Goh zo'n lijst maakt meer kapot voor de handelaars als wat anders... Hoeveel er niet afkomen met een autogids als ze een okkazie willen kopen. Begint dan maar zulle.
                            Dan keer je de vraag om hé.

Als die koper zijn wagen te koop zou stellen, aan welke prijs hij die te koop zou zetten, die onrealistische van Autogids, of de realistische van de zoekertjessites?...

Comment

Working...
                            X