Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volvo V60

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Volvo V60

    Een paar vragen voor de Volvo-kenners:

    -Zijn er buiten het exterieur grote verschillen tussen het pre-facelift en het huidige model?

    -De D3 is dit altijd een 5-cilinder

    -zouden jullie een d3-136pk pre-facelift van 2013 durven kopen met een 100.000 km op de tellerstand? Heeft deze motor een distributieriem of ketting?

    -zijn er nog bepaalde zaken waar op gelet moet worden bij een V60? Betrouwbaarheid?

  • #2
    Verschillen:
    - D2 is een 2-liter geworden (in 2014)
    - beduidend ander dashboard, in twee versie, waarvan je de meest uitgebreide wil
    - de navigatie kreeg ook een upgrade van Sensus na Sensus Connected Touch
    - D3 = 5 cylinder
    - mijn D2 heeft nu een goede 100000 km en er is motorisch nog niks kapot gegaan.
    2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

    Comment


    • #3
      Van design nog steeds één van mijn favoriete breaks.


      Sent from somewhere, using Tapatalk.
      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
        Verschillen:
        - D2 is een 2-liter geworden (in 2014)
        - beduidend ander dashboard, in twee versie, waarvan je de meest uitgebreide wil
        - de navigatie kreeg ook een upgrade van Sensus na Sensus Connected Touch
        - D3 = 5 cylinder
        - mijn D2 heeft nu een goede 100000 km en er is motorisch nog niks kapot gegaan.
        Is de huidige D2-D3-D4 niet 2.0 viercylinder? En de D5 nog een vijfcylinder?

        Comment


        • #5
          Neen alles is 4 cillinder nu voor de nieuwe euronorm te kunnen halen.
          RIP Den borre!

          Comment


          • #6
            D5 bestaat ook gewoon nietmeer. Alle motoren zijn eigenlijk die D4 met andere mapping en hier en daar nog enkel verschillen.
            RIP Den borre!

            Comment


            • #7
              Oke, alvast bedankt!
              Is een momentum ook beschikbaar met het uitgebreide dashboard?
              Weet iemand het antwoord op de vraag distributieriem of ketting?

              Comment


              • #8
                Ja hoor, was een optie van 400 euro ofzo. Zelfs op de Kinetic
                2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
                  Ja hoor, was een optie van 400 euro ofzo. Zelfs op de Kinetic
                  Was die keuze van dashboard er ook al bij de pre-facelift? Dacht dat dit enkel bij het huidige model is?

                  Comment


                  • #10
                    Niet op de pre-facelift.
                    2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

                    Comment


                    • #11
                      rij nu sinds 20 januari 2015 met een feestlift V60D3 136pk versie: momenteel 61500km gebold, 2e keer op onderhoud geweest, verder nog geen extra kosten gehad
                      de 5 cylinder is een zeer betrouwbaar blok, enkel in de beginjaren van de D3 2.0 zijn er wat problemen geweest met de koppakking maar die zijn meestal opgelost.
                      latere bouwjaren hebben er geen last van
                      ketting of distributieriem weet ik niet
                      bij de facelift kan je opteren voor 't digitale dashbord met 3 modi, ik heb 't niet(stockwagen en dan nog eens een summum voor de Nordic market, waar de oties blijkbaar afwijken tov belgische markt)& ik mis 't dan ook niet(enkel de temperaturaanduiding mis ik)
                      D3 136pk is een teruggetunede 163 pk en kan desgewenst op een 180 à 190pk gezet worden en dan isset een vlotte reiswagen
                      verbruik(met enorm veel file): 6,3L/100km
                      mijn autootjes:

                      Volvo V60 D3 R-Design 2021
                      Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

                      Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

                      Comment


                      • #12
                        2.0 D3 vijfcilinder met motorcode D5204T is een echte goede motor. Op het modeljaar 2011 is er een serie met slechte koppakkingen geweest,deze problemen zijn allemaal opgelost binnen garantie en in de productie is een beter type koppakking gemonteerd dus geen issue meer. Op garage verschillende exemplaren met dik over de 3 ton zonder één centje pijn! Weet er zelfs al een met 5 ton in een S60!!!
                        Motor heeft een distributieriem met automatische spanner die elke 180d km hoeft te worden vervangen maar wat geen grote kost gezien het héél eenvoudig te doen is.
                        Bij twijfel stuur gerust PM maar zou er zeker voor durven gaan. Wij zelf hebben ook een V70 gehad met die motor en héél aangenaam gevonden maar verder verkocht wegen topaanbieding op nieuwe V70!
                        BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                          2.0 D3 vijfcilinder met motorcode D5204T is een echte goede motor. Op het modeljaar 2011 is er een serie met slechte koppakkingen geweest,deze problemen zijn allemaal opgelost binnen garantie en in de productie is een beter type koppakking gemonteerd dus geen issue meer. Op garage verschillende exemplaren met dik over de 3 ton zonder één centje pijn! Weet er zelfs al een met 5 ton in een S60!!!
                          Motor heeft een distributieriem met automatische spanner die elke 180d km hoeft te worden vervangen maar wat geen grote kost gezien het héél eenvoudig te doen is.
                          Bij twijfel stuur gerust PM maar zou er zeker voor durven gaan. Wij zelf hebben ook een V70 gehad met die motor en héél aangenaam gevonden maar verder verkocht wegen topaanbieding op nieuwe V70!
                          Thx!
                          Zijn er ook verschillen in onderstel tussen pre-facelift en huidig model dat je weet?

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Kavede Bekijk Berichten
                            Thx!
                            Zijn er ook verschillen in onderstel tussen pre-facelift en huidig model dat je weet?
                            Nope,heeft niets met facelift te maken!

                            Om volledig te zijn heb je vier onderstellen:
                            Standard Euro onderstel
                            Sport onderstel (al dan niet met Polestar specs)
                            Adaptief onderstel
                            Touring (comfort) onderstel

                            Veruit de meeste hebben het gewone onderstel hoor
                            BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                              Nope,heeft niets met facelift te maken!

                              Om volledig te zijn heb je vier onderstellen:
                              Standard Euro onderstel
                              Sport onderstel (al dan niet met Polestar specs)
                              Adaptief onderstel
                              Touring (comfort) onderstel

                              Veruit de meeste hebben het gewone onderstel hoor
                              Ik heb het Touring comfort onderstel gevraagd, is gratis optie en wou dat echt.
                              Voor de rest, buiten deze keuzes, is er geen verschil.

                              Pfl en fl: grootste verschil vind ik de Senus.

                              Ik had een pfl XC60 met D3 5cil en was daar enorm tevreden van, heel goede motor. Op een jaar tijd ong 70 000 km mee gereden en geen enkel probleem gehad. Wagen was nog als nieuw.
                              Heb nu een fl V60 (dashboard XC60 en V60 zijn ongeveer gelijk), en de Sensus is toch weer een stuk leuker geworden en een veel betere fileherkenning, std harde schijf, en nog wat kleine prulletjes. Verlichting middenconsole is wit geworden, bij pfl was dat groen (terwijl de rest al wit was).
                              Voor de rest niet zo veel verschillen, behalve idd als je het uitgebreide dashboard neemt.
                              __________________________

                              2015 Volvo V60 D2 aut.
                              2003 Volvo S60 2.4 benzine

                              Comment


                              • #16
                                Is zo! Maar twijfel of het samen met de facelift kwam....eens opzoeken. Mijn vorige facelift V70 had nog de standaard GPS terwijl mijn huidige V70 (MY 2016) de nieuwe Sensus heeft....
                                BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

                                Comment


                                • #17
                                  tevreden van het Touring onderstel trouwens? Ik heb al S60 en V60 gehad met standaard onderstel en vond ik al vrij comfortabel...
                                  BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

                                  Comment


                                  • #18
                                    Dat scheelt niet zo heel veel. Heb al genoeg met andere V60's gereden. Is zeker goed, maar had er meer van verwacht. Onze S60 eerste generatie rijdt zachter en comfortabeler (maar de V60 rijdt moderner en directer).
                                    __________________________

                                    2015 Volvo V60 D2 aut.
                                    2003 Volvo S60 2.4 benzine

                                    Comment


                                    • #19
                                      Heeft er al iemand met de nieuwe D3 (150 pk) gereden in de V60? Betrouwbaarheid? Verbruik?
                                      Ik ben op zoek naar een jonge 2dehands V60 maar twijfel tussen een met oude (136 pk) of nieuwe motor.

                                      Comment


                                      • #20
                                        De oude motor heeft zijn vijfcylinder loopcultuur (en roffel) voor. De nieuwe is een pak smeuiger, krachtiger en zuiniger.
                                        2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

                                        Comment

                                        Working...
                                        X