Hallo,
Mijn lease contract loopt binnen een jaar af en ben meer en meer info aan het verzamelen voor een 2dehands auto. Na wat opzoekwerk werd duidelijk dat een Caterham veel te duur was..
Korte intro: 11.000km per jaar, privéwagen, praktisch is niet bepaald nodig, kan steeds andere wagen lenen. Vooral op zoek naar een sportieve wagen met veel rijplezier.
De alternatieven waarnaar ik aan het kijken ben voor een max. budget van €18.000 - €19.000:
GT86 of BRZ:
Voordelen:
RWD / weggedrag / betrouwbaar
Nadelen:
Iets trager? / stille motor, weinig geluidsbeleving
Mégane RS:
Voordelen:
Betrouwbaar / snel / geluid
Nadelen:
FWD / duurder in verzekering
Elise S1:
Voordelen:
Snelheidsgevoel / pure rijbeleving / geluid
Nadelen:
Betrouwbaar? / moeilijk om goed onderhouden exemplaar te vinden
Iemand tips of ervaring met deze wagen? Eventueel andere wagens mogen zeker ook voorgesteld worden
Mijn lease contract loopt binnen een jaar af en ben meer en meer info aan het verzamelen voor een 2dehands auto. Na wat opzoekwerk werd duidelijk dat een Caterham veel te duur was..
Korte intro: 11.000km per jaar, privéwagen, praktisch is niet bepaald nodig, kan steeds andere wagen lenen. Vooral op zoek naar een sportieve wagen met veel rijplezier.
De alternatieven waarnaar ik aan het kijken ben voor een max. budget van €18.000 - €19.000:
GT86 of BRZ:
Voordelen:
RWD / weggedrag / betrouwbaar
Nadelen:
Iets trager? / stille motor, weinig geluidsbeleving
Mégane RS:
Voordelen:
Betrouwbaar / snel / geluid
Nadelen:
FWD / duurder in verzekering
Elise S1:
Voordelen:
Snelheidsgevoel / pure rijbeleving / geluid
Nadelen:
Betrouwbaar? / moeilijk om goed onderhouden exemplaar te vinden
Iemand tips of ervaring met deze wagen? Eventueel andere wagens mogen zeker ook voorgesteld worden
Comment