Mededeling

Collapse
No announcement yet.

GT86, Mégane RS of Elise S1

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door BDP Bekijk Berichten
    Nieuwe megane rs kost idd nog geen 25k momenteel nieuw
    Onwaarschijnlijk als je ziet hoeveel auto je krijgt voor die prijs...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door korneeldebruyn Bekijk Berichten
      Fiesta ST? Als ik de reviews zo lees is dat echt een fun bakske!
      Heb ik ook al naar gekeken en ziet er erg tof uit, maar weet niet of het echt mijn ding is qua looks..
      Moeilijke beslissingen

Comment

GT86 rijdt wel een pak leuker dan een BRZ hoewel die dezelfde basis hebben
        Met een paar kleine mods is dat echt een topwagen voor wie rijplezier voorop staat.
        Lees anders eens het topic van OneHP zijn GT86 door

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zowie Bekijk Berichten
          Wat voor mij nog onduidelijk is wat betreft de GT86 / BRZ is de "tail happiness".
          Sommige reviews zeggen dat je bij elke bocht kan driften zonder enige moeite, andere reviews zeggen weer dat het bijna compleet onmogelijk is tenzij op een circuit in de regen
          Het is tussenin. Als ge domweg in een bocht met goede grip plankgas geeft is de kans groot dat ge grip houdt. Maar ik zou niet naast een beginneling willen zitten die in de regen enthousiast de oprit naar de snelweg pakt, zelfs niet met controlesystemen aan.
          30 jaar Mr Yuge!

Comment

GT86 zonder enige twijfel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Den Paarse Capri Bekijk Berichten
              Het is tussenin. Als ge domweg in een bocht met goede grip plankgas geeft is de kans groot dat ge grip houdt. Maar ik zou niet naast een beginneling willen zitten die in de regen enthousiast de oprit naar de snelweg pakt, zelfs niet met controlesystemen aan.
              Thanks duidelijk antwoord. Waarschijnlijk wel een goede wagen om de basics onder de knie te krijgen van een RWD wagen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door konrad2 Bekijk Berichten
                Met een paar kleine mods is dat echt een topwagen voor wie rijplezier voorop staat.
                Lees anders eens het topic van OneHP zijn GT86 door
                Die zouden er ongetwijfeld komen als ik deze kies

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door OPC-Belgium Bekijk Berichten
                  GT86 zonder enige twijfel
                  +1

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door konrad2 Bekijk Berichten
                    Zo straf heb ik het nog niet weten formuleren. De BRZ heeft hardere vering, vooral vooraan, en daardoor hebt ge minder vlot overstuur, maar op heel oneffen(golvend) terrein is de vering vooraan van de GT toch te zacht zodat ge rapper de grond meehebt.
                    30 jaar Mr Yuge!

Comment

Ik zou de Megane RS nemen. Die GT86 is wel leuk om eens een driftje mee te doen, maar heeft een te zwakke motor vind ik.

Persoonlijk hé. Wie ben ik.

Comment

Ook ik zou uiteindelijk gaan voor de GT86. Ik denk dat je er in uw geval meer gaat aan hebben... al is die RS volgens mij wel beste wat je kan kopen momenteel. In ieder geval is er tussen deze geen slechte keuze. Die motor van de GT86 is idd wat lichter maar wel nog lekker atmosferisch, waar vind je dat nog.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                          Die Renault past toch niet in het rijtje.
                          Geen uitstraling,en als je zoek wat jij wil, dan zoek je naar een RWD.

In jouw situatie zou ik eerder kijken naar een Elise of de MX5.
                          En laat ons eerlijk zijn, die laatste halve seconde op de 0-100 doet er toch niet toe. Je wil rijgevoel, en dan zoek je iets licht, laag, RWD en 2-zit.
                          Als die mens rijgevoel wil past een Megane RS juist uitstekend in het plaatje!
                          sigpic

http://www.streamlinecarcare.be

lakbehandelingen voor voertuigen

MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Streamline Bekijk Berichten
                            Als die mens rijgevoel wil past een Megane RS juist uitstekend in het plaatje!
                            Zeg dat wel. Ik denk dat er nog geen enkele auto vermeld is die niet in het plaatje past.
                            30 jaar Mr Yuge!

Comment

vindt ge al een GT86 voor 18-19K?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door #166 Bekijk Berichten
                                vindt ge al een GT86 voor 18-19K?
                                In Duitsland alleszins wel, hier kan je er soms ook vinden maar dan hebben ze al wel meer km's..

Comment

Volgens de reageerders dus vooral een GT86/BRZ of RS. Het valt me op dat tot nu toe niemand voor de Elise S1 zou kiezen.
                                  Bedankt voor de reacties! Ik zal beide auto's nog wat verder uitpluizen.. Als er nog tips zijn, laat gerust weten!
                                  Misschien maar eens een testritje versieren ergens met de GT86

Comment

kwalitatief schat ik de gt hoger in dan de rs.....en 5j garantie

Comment

Als je nu een megane rs koopt zit er ook 5j garantie op.

Comment

Met de GT86/BRZ kan je driften waar je wil.

Het hangt er allemaal vanaf wat je wil. Wil je RWD en een plezante stuurmans auto: GT86/BRZ. Wil je efficientie en een krachtige turbomotor dan is de Mégane RS een super auto. Bij gas los is de Mégane trouwens ook behoorlijk agiel (voor een FWD op 19" toch). Running cost zal in een GT86/BRZ ook lager zijn dan de RS.

In ieder geval 2 leuke wagens, maar helemaal verschillend in beleving. Elise zal een hogere aanschafwaarde hebben, hogere running cost en bij reparaties kan je echt wel flinke rekeningen ontvangen.

Oorspronkelijk geplaatst door Zowie Bekijk Berichten
                                        Wat voor mij nog onduidelijk is wat betreft de GT86 / BRZ is de "tail happiness".
                                        Sommige reviews zeggen dat je bij elke bocht kan driften zonder enige moeite, andere reviews zeggen weer dat het bijna compleet onmogelijk is tenzij op een circuit in de regen
                                        Last edited by ; 14/12/2015, 13:02.

Comment

Als je met een Elise kunt leven zou ik daarvoor gaan.

Comment

Working...
                                          X