Oorspronkelijk geplaatst door BDP
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
GT86, Mégane RS of Elise S1
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door korneeldebruyn Bekijk BerichtenFiesta ST? Als ik de reviews zo lees is dat echt een fun bakske!
Moeilijke beslissingen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Zowie Bekijk BerichtenWat voor mij nog onduidelijk is wat betreft de GT86 / BRZ is de "tail happiness".
Sommige reviews zeggen dat je bij elke bocht kan driften zonder enige moeite, andere reviews zeggen weer dat het bijna compleet onmogelijk is tenzij op een circuit in de regen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Den Paarse Capri Bekijk BerichtenHet is tussenin. Als ge domweg in een bocht met goede grip plankgas geeft is de kans groot dat ge grip houdt. Maar ik zou niet naast een beginneling willen zitten die in de regen enthousiast de oprit naar de snelweg pakt, zelfs niet met controlesystemen aan.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door konrad2 Bekijk BerichtenGT86 rijdt wel een pak leuker dan een BRZ hoewel die dezelfde basis hebben
Met een paar kleine mods is dat echt een topwagen voor wie rijplezier voorop staat.
Lees anders eens het topic van OneHP zijn GT86 door
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door konrad2 Bekijk BerichtenGT86 rijdt wel een pak leuker dan een BRZ hoewel die dezelfde basis hebben
Comment
-
Ook ik zou uiteindelijk gaan voor de GT86. Ik denk dat je er in uw geval meer gaat aan hebben... al is die RS volgens mij wel beste wat je kan kopen momenteel. In ieder geval is er tussen deze geen slechte keuze. Die motor van de GT86 is idd wat lichter maar wel nog lekker atmosferisch, waar vind je dat nog.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk BerichtenDie Renault past toch niet in het rijtje.
Geen uitstraling,en als je zoek wat jij wil, dan zoek je naar een RWD.
In jouw situatie zou ik eerder kijken naar een Elise of de MX5.
En laat ons eerlijk zijn, die laatste halve seconde op de 0-100 doet er toch niet toe. Je wil rijgevoel, en dan zoek je iets licht, laag, RWD en 2-zit.sigpic
http://www.streamlinecarcare.be
lakbehandelingen voor voertuigen
MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Streamline Bekijk BerichtenAls die mens rijgevoel wil past een Megane RS juist uitstekend in het plaatje!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door #166 Bekijk Berichtenvindt ge al een GT86 voor 18-19K?
Comment
-
Volgens de reageerders dus vooral een GT86/BRZ of RS. Het valt me op dat tot nu toe niemand voor de Elise S1 zou kiezen.
Bedankt voor de reacties! Ik zal beide auto's nog wat verder uitpluizen.. Als er nog tips zijn, laat gerust weten!
Misschien maar eens een testritje versieren ergens met de GT86
Comment
-
Met de GT86/BRZ kan je driften waar je wil.
Het hangt er allemaal vanaf wat je wil. Wil je RWD en een plezante stuurmans auto: GT86/BRZ. Wil je efficientie en een krachtige turbomotor dan is de Mégane RS een super auto. Bij gas los is de Mégane trouwens ook behoorlijk agiel (voor een FWD op 19" toch). Running cost zal in een GT86/BRZ ook lager zijn dan de RS.
In ieder geval 2 leuke wagens, maar helemaal verschillend in beleving. Elise zal een hogere aanschafwaarde hebben, hogere running cost en bij reparaties kan je echt wel flinke rekeningen ontvangen.
Oorspronkelijk geplaatst door Zowie Bekijk BerichtenWat voor mij nog onduidelijk is wat betreft de GT86 / BRZ is de "tail happiness".
Sommige reviews zeggen dat je bij elke bocht kan driften zonder enige moeite, andere reviews zeggen weer dat het bijna compleet onmogelijk is tenzij op een circuit in de regen
Comment
Comment