Mededeling

Collapse
No announcement yet.

GT86, Mégane RS of Elise S1

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Zowie Bekijk Berichten
    Volgens de reageerders dus vooral een GT86/BRZ of RS. Het valt me op dat tot nu toe niemand voor de Elise S1 zou kiezen.
    Bedankt voor de reacties! Ik zal beide auto's nog wat verder uitpluizen.. Als er nog tips zijn, laat gerust weten!
    Misschien maar eens een testritje versieren ergens met de GT86
    De Elise is een prachtwagen maar je moet er mee kunnen leven hé.
    Beenhard, zelf over een euro rijden voel je.
    De instap is ook niet van de simpelste en iets vervoeren is zo goed als onmogelijk.
    Veel Spartaanser kan het niet zijn.
    Als je nog iets anders hebt en hem enkel wilt gebruiken voor plezier ritjes kan je het zeker overwegen.
    De aankoop prijs is ook hoger.
    den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Als je slechts 10.000 km / jaar doet en je kunt altijd een andere wagen lenen om bv. iets te vervoeren dan zou ik zeker voor de Elise kiezen.
      En ik heb ooit proef gereden met de GT86 en RS.
      Toen ik zo oud was als jij heb ik ook deze keuze gemaakt en ik zou het meteen opnieuw doen.
      De techniek van in en uitstap heb je vrij snel door en is geen probleem met een gezond lichaam.
      En als je meisjes meeneemt is het altijd lachen bij de instap , zeker bij de eerste
      keer ...
      Een standaard Elise is zeker niet beenhard .
      Dat valt nog goed mee , de mijne was beenhard nl. verlaagd.
      Maar je budget gaat te klein zijn om een deftige Elise te kopen.
      Ook niet vergeten dat een Elise meer waardevast is dan de RS en GT86.
      Dus het geld dat je er nu meer insteekt krijg je later zeker terug.

Als je nu 56 i.p.v. 26 jaar zou zijn dan zou ik de GT86 aanraden.
      Je leeft maar één keer !
      Last edited by ; 13/12/2015, 12:19.

Comment

als je groter bent dan 1m85 en/of redelijk breed dan begint een Elise toch wel moeilijk te worden
        2.0 JTDm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
          als je groter bent dan 1m85 en/of redelijk breed dan begint een Elise toch wel moeilijk te worden
          Ja dat klopt.
          Voor mij was deze perfect , ik ben 1,80 m en toen 70 kg (nu 80 kg en 16 jaar ouder)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MMario Bekijk Berichten
            Als je slechts 10.000 km / jaar doet en je kunt altijd een andere wagen lenen om bv. iets te vervoeren dan zou ik zeker voor de Elise kiezen.
            En ik heb ooit proef gereden met de GT86 en RS.
            Toen ik zo oud was als jij heb ik ook deze keuze gemaakt en ik zou het meteen opnieuw doen.
            De techniek van in en uitstap heb je vrij snel door en is geen probleem met een gezond lichaam.
            En als je meisjes meeneemt is het altijd lachen bij de instap , zeker bij de eerste
            keer ...
            Een standaard Elise is zeker niet beenhard .
            Dat valt nog goed mee , de mijne was beenhard nl. verlaagd.
            Maar je budget gaat te klein zijn om een deftige Elise te kopen.
            Ook niet vergeten dat een Elise meer waardevast is dan de RS en GT86.
            Dus het geld dat je er nu meer insteekt krijg je later zeker terug.

Als je nu 56 i.p.v. 26 jaar zou zijn dan zou ik de GT86 aanraden.
            Je leeft maar één keer !
            Haha, denk niet dat de vriendin daar mee kan lachen als ik meisjes meeneem
            Inderdaad, qua budget is het een twijfelgeval. Je vindt ze wel voor 18k, maar ken niets van de techniek..

Comment

Ja dat klopt.
              Voor mij was deze perfect , ik ben 1,80 m en toen 70 kg (nu 80 kg en 16 jaar ouder)
              Kan nog problemen geven ik ben 1.95m.. Maar heb op ander forum al gelezen dat er oplossingen zijn.

Comment

Haha, denk niet dat de vriendin daar mee kan lachen als ik meisjes meeneem
                Inderdaad, qua budget is het een twijfelgeval. Je vindt ze wel voor 18k, maar ken niets van de techniek..

Voor die prijs heb je een RHD of een omgebouwde naar LHD.
                Die zou ik dan weer niet kopen.
                Deze zijn ook minder waardevast.

Comment

Kan nog problemen geven ik ben 1.95m.. Maar heb op ander forum al gelezen dat er oplossingen zijn.
                  Ja uwe stoel eruit gooien of altijd zonder dak rijden ;-)
                  Als het al lukt dan gaat het voor jou ook moeilijker worden om in en uit de wagen te stappen.

Comment

Ja uwe stoel eruit gooien of altijd zonder dak rijden ;-)
                    Als het al lukt dan gaat het voor jou ook moeilijker worden om in en uit de wagen te stappen.
                    Haha, kan altijd proberen

Maar zoals je zegt is mijn budget misschien te klein en moet ik deze gedachte laten schieten..

Comment

Megane RS is gewoon de beste allrounder. Ideaal om sportief te rijden en zelfs trackdays mee te doen, en je kan er ook gewoon 4 man in meenemen of ermee naar de winkel gaan. In een GT86 zit niemand comfortabel achterin tenzij hij geen benen heeft.
                      Aangezien ze volgende zomer stoppen met productie van de Megane RS 2-liter, voorspel ik dat de waarde ervan ook redelijk zal behouden blijven.
                      sigpic

http://www.streamlinecarcare.be

lakbehandelingen voor voertuigen

MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

Comment

En een Opel Speedster ipv een Lotus?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door OPC-Belgium Bekijk Berichten
                          En een Opel Speedster ipv een Lotus?
                          Heb er even wat over opgezocht, maar is blijkbaar nog duurder qua onderdelen als je schade hebt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Streamline Bekijk Berichten
                            Megane RS is gewoon de beste allrounder. Ideaal om sportief te rijden en zelfs trackdays mee te doen, en je kan er ook gewoon 4 man in meenemen of ermee naar de winkel gaan. In een GT86 zit niemand comfortabel achterin tenzij hij geen benen heeft.
                            Aangezien ze volgende zomer stoppen met productie van de Megane RS 2-liter, voorspel ik dat de waarde ervan ook redelijk zal behouden blijven.
                            Degenen achter je mogen niet klagen, ze moeten maar blij zijn dat ze mee mogen
                            De twijfel is nog altijd even groot.. beide zullen hun voor en nadelen hebben, maar ik raak er niet uit.

Had ook even naar een Z4 gekeken, maar deze zal niet dezelfde beleving geven als een GT86 of Megane RS.

Comment

1 oplossing : testrijden.

Comment

Ik heb een week met een Subaru BRZ testgereden (toch ongeveer hetzelfde als GT86), dat rijdt inderdaad goed en is wel fun, maar bijlange niet zo fun als een Megane RS. Ik vond de verhouding van de bak te lang in combinatie met een atmosferische motor. Ik vind de Megane RS zo fun dat mijn nieuwe volgende maand toekomt...
                                sigpic

http://www.streamlinecarcare.be

lakbehandelingen voor voertuigen

MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Streamline Bekijk Berichten
                                  Ik heb een week met een Subaru BRZ testgereden (toch ongeveer hetzelfde als GT86), dat rijdt inderdaad goed en is wel fun, maar bijlange niet zo fun als een Megane RS. Ik vond de verhouding van de bak te lang in combinatie met een atmosferische motor. Ik vind de Megane RS zo fun dat mijn nieuwe volgende maand toekomt...
                                  Met de RS heb ik al eens gereden, maar is ondertussen ook al 4jaar geleden.. Dus ben het meeste al vergeten Ik weet alleen dat dit me toen wel beviel.
                                  Weet jij of ze vlot testritten geven voor deze wagens? Misschien binnenkort ergens een zitje versieren om eens mee te rijden!

Comment

Ik heb 1,5 jaar in een elise s2 lhd gereden.... Zalige wagen en ben 1.88 en ging perfect... Mag er niet aan denken dat hij verkocht is een maand geleden! Topwagen, beste van de 18 die ik al gehad heb! En verkocht voor jouw budget met 78000 km.

Comment

Degenen achter je mogen niet klagen, ze moeten maar blij zijn dat ze mee mogen
                                      De twijfel is nog altijd even groot.. beide zullen hun voor en nadelen hebben, maar ik raak er niet uit.

Had ook even naar een Z4 gekeken, maar deze zal niet dezelfde beleving geven als een GT86 of Megane RS.
                                      De E85 Z4 met stoffen dak en atmo 3.0 gaat anders goed vooruit en zal qua "oomph" de GT86 toch wel naar de kroon steken Wel zonder runflat-banden, anders is het zero comfort. Bovendien open, en dus dubbel zalig qua geluid van de zes-in-lijn.

Comment

Working...
                                      X