Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1600 THP van citroën

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • 1600 THP van citroën

    dag iedereen,

    die Audi A6 is nog steeds niet uit mijn gedachten maar gisteren hier in de buurt een mooie C5 zien staan.
    iemand ervaring met de 1.6 THP van 155 pk benzine-motor van Citroën?
    in een C5 of een DS5 of ... ?

    alvast bedankt.

  • #2
    Zijn die THP motoren niet enorm ketting gevoelig? De Mini en de 207 hadden er last van.

    Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

    Comment


    • #3
      Met de THP geen ervaring, maar wel met de C5. Heb nu 3 jaar en 153000 met ne C5 tourer 1,6e-HDI EGMV gereden en is ne vrij oersaaie wagen. Ondertussen is het model al 7 jaar oud en zal de nieuwe er hoogstwaarschijnlijk pas komen als het model de 8 jaar aantikt. Vandaag bij het afhalen van de DS5 was de garagist aan het klagen dat het model niet meer verkoopt, wegens te lang.

      Op zich valt het nog allemaal mee, maar de keuze tussen A6 en C5, dan is die rap gemaakt. Al the way A6

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
        Zijn die THP motoren niet enorm ketting gevoelig? De Mini en de 207 hadden er last van.

        Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk
        Da was de eerste generatie. Ik weet natuurlijk niet van welk jaar die C5 is, maar vanaf 2010-2011 zouden die problemen er zo goed als uit zijn.
        Onder RCZ eigenaars (uk, frankrijk, nl) hoor ik weinig problemen met de THP blokken.

        Comment


        • #5
          De 155 THP is een vrij probleemloos blok (afgezien van de ketting-problemen in de oudere exemplaren inderdaad). Sommige lusten wel een redelijke slok olie (maar nog steeds weinig in verhouding tot de VAG olieschuiten).

          Ik had een paar jaar een DS3 met dit blok en dat was best een leuk giftig karretje. In de C5 met automaat is het geheel wat tammer maar voldoet nog steeds prima. Blijf wel ver weg van exemplaren met zo'n gerobotiseerde bak, dat is een rampending van de eerste orde. Mijn vriendin heeft mede daardoor gekozen voor een 200pk DS4 (die handmatig geschakeld wordt) i.p.v. de 155pk variant.

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
            Zijn die THP motoren niet enorm ketting gevoelig? De Mini en de 207 hadden er last van.

            Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk
            had ik ook gevonden op www, maar blijkbaar alleen de PH1 versie vn de C5

            bedankt iedereen voor de goede raad ;-)

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door jev Bekijk Berichten
              De 155 THP is een vrij probleemloos blok (afgezien van de ketting-problemen in de oudere exemplaren inderdaad). Sommige lusten wel een redelijke slok olie (maar nog steeds weinig in verhouding tot de VAG olieschuiten).

              Ik had een paar jaar een DS3 met dit blok en dat was best een leuk giftig karretje. In de C5 met automaat is het geheel wat tammer maar voldoet nog steeds prima. Blijf wel ver weg van exemplaren met zo'n gerobotiseerde bak, dat is een rampending van de eerste orde. Mijn vriendin heeft mede daardoor gekozen voor een 200pk DS4 (die handmatig geschakeld wordt) i.p.v. de 155pk variant.
              volgens de verkoper is het een handbak, ga morgen kijken, vandaag heeft hij geen tijd :-(

              Comment


              • #8
                gelukkig niet gekocht omdat ...

                maar gisteren omstreek 22 uur een advertentie van een Mazda 6 gevonden
                net voor de middag gekocht ;-)

                en weet er nog ene staan

                Comment

                Working...
                X