Mededeling

Collapse
No announcement yet.

geImporteerde niet ingeschreven oldtimer verkopen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • geImporteerde niet ingeschreven oldtimer verkopen

    Hallo,

    Ik heb twee oldtimers uit Nederland geïmporteerd, een Mercedes en een Mazda. Ik zou eigenlijk de Mazda willen wegdoen om wat te investeren in de Mercedes. Twee oldtimers is eigenlijk teveel

    Nu heb ik de wagen al geïmporteerd, dus vignet 705 bij douane, maar nog niet ingeschreven. Ik weet ook niet of het de moeite is om hem nog in te schrijven aangezien ik hem toch verkoop, maar langs de andere kant weet ik niet of iemand anders hem zal kunnen inschrijven als ik hem niet eerst inschrijf?

    Ik heb namelijk nog de oorspronkelijke factuur van mijn aankoop in Nederland, ik weet niet of het voldoende is om een factuur te maken voor de koper en dat de koper dan met dit document en de oorspronkelijke factuur de wagen opnieuw kan douaneren om hem dan met dit 705 in te schrijven.

    De wagen is ook al naar de keuring geweest maar afgekeurd omdat er een plaatje op gelijmd was ipv gelast. Nu weet ik niet of de nieuwe eigenaar dit keuringsverslag ook moet hebben als hij gaat. Het kan namelijk 'beter' zijn voor hem dit niet mee te nemen, zodat ze niet beginnen te zoeken naar andere zaken.

    Bedankt!

    PS zou hem eigenlijk liefst zsm willen verkopen zodat de koper hem nog kan inschrijven als oldtimer dit jaar, als ik hem nog moet keuren en inschrijven ben ik snel weer een week kwijt...
    Last edited by ; 08/12/2015, 20:09.

  • #2
    de nieuwe eigenaar MOET het oude keuringsblad ook meekrijgen, dit moet hij namelijk afgeven als hij naar de keuring gaat.
    ik zou met een lasapparaat gewoon dat plaatje puntlassen en die lijm/kit laten zitten en de boel herkeuren dan.

    ik heb destijds mijn cadillac ook verkocht zonder in te schrijven met enkel de dedouaneringspapieren erbij. nieuwe eigenaar heeft die gewoon kunnen inschrijven laten (de motor was defect bij mij en kon hem dus niet keuren)

    Comment


    • #3
      ja dat gewoon puntlassen hebben ze al onmogelijk gemaakt, moet volledig tot op het bloot staal afgeschuurd worden en gelast,en moet het komen tonen voor ik afkit. Maar ik kan hem dus zo verkopen? Vermoed dat ik er meer voor krijg als ik hem nog laat lassen en zo, maar vind het zo stom om hem op mijn naam in te schrijven. Of laten lassen en 'groen' keuren zonder in te schrijven, maar dan moet de nieuwe eigenaar hem ook weer opnieuw laten keuren of niet?

      Comment


      • #4
        je moet zowieso keuring voor verkoop doen om op uw naam in te schrijven. en dat is ook precies wat de andere eigenaar nodig heeft.

        plaatje lassen en dan keuren voor verkoop is dus perfect te doen en dan kan de nieuw eigenaar hem direct inschrijven. als dat het enige mankement is, zou ik dat wel snel uitvoeren. je hebt nu dus een rode kaart gekregen met 2maand geldigheid? als je herkeuring doet binnen de 2maand, kijken ze enkel naar hetgene waar die op afgekeurd was

        Comment


        • #5
          Ik heb eigenlijk nog nooit een rode kaart met 2maand geldigheid gezien, wist zelfs niet dat dat bestaat ?

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
            je moet zowieso keuring voor verkoop doen om op uw naam in te schrijven. en dat is ook precies wat de andere eigenaar nodig heeft.

            plaatje lassen en dan keuren voor verkoop is dus perfect te doen en dan kan de nieuw eigenaar hem direct inschrijven. als dat het enige mankement is, zou ik dat wel snel uitvoeren. je hebt nu dus een rode kaart gekregen met 2maand geldigheid? als je herkeuring doet binnen de 2maand, kijken ze enkel naar hetgene waar die op afgekeurd was
            Ik heb een rode kaart gekregen met een geldigheid van 2 weken, is dus allang gepasseerd.

            Keuring voor verkoop is wel enorm streng, het is voor inschrijving als oldtimer dus is dat dan wel nodig? Is zelfs niet mogelijk want heeft geen europees gelijkvormigheidsattest.

            Comment


            • #7
              Als het is om als oldtimer in te schrijven dan had er een oldtimerkeuring moeten gebeuren wat niet hetzelfde is als een keuring voor verkoop. Ik heb een tijdje geleden eens zo'n oldtimerkeuring bijgewoond en ik vond dat eerlijk gezegd om te lachen.

              Wat betreft die afkeuring: natuurlijk moet je het rode keuringsformulier meegeven met de nieuwe eigenaar, meer nog: die nieuwe eigenaar moet verplicht terug naar hetzelfde keuringsstation om de wagen uiteindelijk gekeurd te krijgen. Zelfs volledig opnieuw laten keuren in een ander keuringsstation zal niet lukken.

              Een afgekeurde wagen die je vervolgens wil verkopen zal natuurlijk minder waard zijn dan een goedgekeurde wagen, logisch toch.

              Comment


              • #8
                Waarom zou je naar het zelfde station moeten gaan Diabolic?

                Ik dacht dat voor een herkeuring (waarbij ze enkel de te herkeuren delen bekijken) dit inderdaad alleen in het zelfde station kon, maar als je kiest voor een ander station doen ze toch gewoon een volledige keuring (net zoals ze nu zullen doen indien de termijn overschreden is).
                Hier kon iets interessant gestaan hebben...

                Comment


                • #9
                  je mag naar eender welk station gaan voor keuring (ook na vorige afkeur), maar dan krijg je wel weer een volledige keuring aan u been.
                  je rode keuringskaart is idd 2weken geldig, maar je mag tot 2maand terug gaan naar hetzelfde keuringstation voor een herkeuring. en dan bekijken ze ENKEL het afgekeurde. in mijn vorige antwoord was het was slecht verwoord. een rode kaart is in principe 2maand geldig, maar je mag er maar 2weken mee rondrijden. na die 2maand heb je zowieso weer een volledige keuring aan u been.

                  dus als die afgekeurd wordt voor 1 plaatje, dan haal je dat eraf, puntlast er een nieuw plaatje over en de boel wordt goedgekeurd. Na herkeuring de lasnaden afwerken nog.
                  mijn golf werd vorige maand ZWAAR afgekeurd, kreeg 13 opmerkingen. 7 ervan waren in het oog te houden en heb ik niks aan gedaan. ik heb enkel hersteld wat slecht was (1 achterdemper, 1 fuseekogel en koplamp regelen). herkeuring en kreeg een groen blad, wat logisch is want die defecten waren hersteld.

                  mijn voorruit is nog altijd over de hele lengte gebarsten en die 6 andere opmerkingen werd NIKS aan gedaan (bekeken ze zelf niet, moet tegen volgend jaar verbeterd of minstens niet verergerd zijn).

                  in TS zijn geval zou ik gewoon dat plaatje fixen, herkeuren in zelfde station en dan de auto verkopen met een inschrijfformulier.
                  de nieuwe eigenaar kan dan direct de O nrplaat aanvragen en rondtoeren
                  Last edited by ; 21/12/2015, 11:28.

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                    je mag naar eender welk station gaan voor keuring (ook na vorige afkeur), maar dan krijg je wel weer een volledige keuring aan u been.

                    Gij weet het ook altijd beter he:

                    Opgelet !
                    De herkeuring moet verplicht plaatsvinden in hetzelfde keuringscentrum dan het centrum dat het keuringsbewijs heeft afgeleverd.
                    Als onafhankelijk platform draagt GOCA Vlaanderen bij tot netwerkvorming, expertise-ontwikkeling,gegevensuitwisseling en opleiding voor de autokeuring- en rijbewijssector.



                    Gewoon een kwestie van de juiste info te geven.

                    Comment


                    • #11
                      GOED LEZEN DAN en in het vervolg ook de 2de zin meequoten:
                      je mag naar eender welk station gaan voor keuring (ook na vorige afkeur), maar dan krijg je wel weer een volledige keuring aan u been.
                      je rode keuringskaart is idd 2weken geldig, maar je mag tot 2maand terug gaan naar hetzelfde keuringstation voor een herkeuring.
                      ik schreef er ook bij dat je dan wel een volledige keuring aan u been hebt als ge naar éénder welk station gaat.
                      maar je mag tot 2maand na je afkeur naar hetzelfde station gaan voor herkeuring.
                      als je enig idee hebt hoeveel autos ik heb en gehad heb, zou je weten dat ik al VEEEEEL naar de keuring ben geweest. daar kennen ze mij trouwens al.

                      als mijn auto afgekeurd wordt op iets waar ik het niet mee eens ben, mag ik gewoon naar een ander keuringsstation gaan.
                      bv keuring 1 keurt mij af omdat mijn lagers speling hebben aan de voorwielen en geeft een opmerking van een barst in de ruit.
                      ik kan HERKEUREN in HETZELFDE station en die gaan enkel die lagers bekijken of ze hersteld zijn.

                      stel nu dat die speling er MOET zijn van de fabrikant (zoals mijn dodge had), dan mag ik gewoon naar een ander station gaan en een volledige keuring doen. die gaan bv mijn lagers goedkeuren maar afkeuren op die gebarsten ruit. dat is wel het risico door volledig te keuren in een ander station. die gaan dan misschien een andere probleem afkeuren
                      Last edited by ; 21/12/2015, 14:04.

                      Comment


                      • #12
                        Fcapri heeft gelijk hoor. ik heb na het krijgen van een rode kaart voor de E24 ook besloten om na de laswerken naar een ander keuringstation te rijden. Ik heb terug een volledige keuring moeten laten doen en had een groene kaart. Een volledige keuring is wel duurder dan een herkeuring.
                        The shark is BACK! BMW 635csi

                        BMW E24 635csi 1985
                        BMW F10 520da 2012
                        MINI Clubman Cooper 2017


                        2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                        BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                        Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                        VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                          GOED LEZEN DAN en in het vervolg ook de 2de zin meequoten:


                          ik schreef er ook bij dat je dan wel een volledige keuring aan u been hebt als ge naar éénder welk station gaat.
                          maar je mag tot 2maand na je afkeur naar hetzelfde station gaan voor herkeuring.
                          als je enig idee hebt hoeveel autos ik heb en gehad heb, zou je weten dat ik al VEEEEEL naar de keuring ben geweest. daar kennen ze mij trouwens al.

                          als mijn auto afgekeurd wordt op iets waar ik het niet mee eens ben, mag ik gewoon naar een ander keuringsstation gaan.
                          bv keuring 1 keurt mij af omdat mijn lagers speling hebben aan de voorwielen en geeft een opmerking van een barst in de ruit.
                          ik kan HERKEUREN in HETZELFDE station en die gaan enkel die lagers bekijken of ze hersteld zijn.

                          stel nu dat die speling er MOET zijn van de fabrikant (zoals mijn dodge had), dan mag ik gewoon naar een ander station gaan en een volledige keuring doen. die gaan bv mijn lagers goedkeuren maar afkeuren op die gebarsten ruit. dat is wel het risico door volledig te keuren in een ander station. die gaan dan misschien een andere probleem afkeuren
                          Kunt ge lezen? Dat doen ze dus niet meer om misbruik te voorkomen. Afkeur is sowieso terug naar hetzelfde keuringsstation om toch goedgekeurd te worden, wat snap je daar niet aan? Je mag veel naar de keuring geweest zijn hoor, dat verandert niks aan de feiten hoe ze nu zijn. Ze hebben dit nog niet zo lang veranderd. Vroeger kon je inderdaad na een afkeuring naar een ander keuringsstation gaan om een volledige keuring opnieuw te laten doen.

                          Comment


                          • #14
                            welk misbruik? ge moet een volledige keuring laten uitvoeren, en het rode afgekeurde blad zit er ook gewoon bij.
                            verder vind ik GEENENKELE regel die bevestigd wat jij hier zegt. zelf op alle websites van keuring vind ik nog steeds dezelfde info:

                            kan ik in alle stations terecht voor de herkeuring van mijn voertuig?

                            Nee. Een herkeuring dient te worden uitgevoerd in het station waar uw voertuig werd afgekeurd.
                            Indien u uw voertuig toch in een ander station wenst voor te rijden, zal er opnieuw een volledige keuring worden uitgevoerd en aangerekend.

                            Comment


                            • #15
                              Ik dacht toch ook zoals Fcapri denkt. Je moet een onderscheid maken tussen herkeuring (€12) en volledige keuring (€ 30 + milieukeuring + ...) en ik denk dat daar de verwarring zit, een herkeuring kan inderdaad enkel ik het zelfde keuringsstation, wil je daar echter niet meer gaan dan zal je wagen volledige gekeurd worden in het nieuwe station.

                              De tekst die jij aanhaalt spreekt ook enkel over herkeuring (dus tegen gunsttarief enkel de afgekeurde punten keuren) en niet dat het niet zou zijn toegelaten een volledige keuring in een ander station te laten gebeuren.
                              Hier kon iets interessant gestaan hebben...

                              Comment


                              • #16
                                fcapri heeft ook volgens mij gelijk en dat wordt hier bevestigd : https://www.autosecurite.be/nl/kan-i...-mijn-voertuig

                                Comment

                                Working...
                                X