Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2dehands A4 die een 'gedeeltelijke' facelift heeft volgens verkoper

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• 2dehands A4 die een 'gedeeltelijke' facelift heeft volgens verkoper

Ik ben op zoek naar een recente tweedehandswagen, en ben geïnteresseerd in een A4 Avant die ik ben tegengekomen.

Die A4 is van eind 2011. Nu is het zo dat de A4 een facelift gekregen heeft voor 2012. Volgens de verkoper (geen particulier maar een bedrijf dat handelt in 2dehandswagens) heeft deze A4 Avant de interieur-facelift + motor-facelift gehad (i.e. iets zuinigere motor), maar de exterieur-facelift nog niet.

Ik vond dit een zeer bizarre uitleg en zei dit ook aan de verkoper, maar hij zei dat facelifts vaak niet in één keer uitgebracht worden maar dat de vernieuwing stap voor stap gebeurt.

Kan dit kloppen, of is dit onzin?

Ik slaag er zelf niet in om te zien of de wagen qua interieur de facelift heeft: de A4 facelift voor 2012 is zeer minimaal (buiten de motor, die ~10% minder zou verbruiken) en is dus erg moeilijk te zien. Ik heb before & after foto's gezocht, maar heb geen duidelijke interieurfoto's gevonden.

Dus nu vraag ik mij af:
    1) of zijn verhaal over "gedeeltelijke facelift" kan kloppen?
    2) of een A4 Avant van eind 2011 die facelift reeds kan hebben? Heb wat gegoogled maar vond geen autoritaire info erover... las wel ergens dat de facelift pas in februari 2012 zou verschijnen, maar de bron leek niet enorm betrouwbaar.
    2007 Citroën C4 -> 2008 VW Golf -> 2007? Peugeot 407sw -> 2009 Lexus IS 220d -> 2011 Mercedes C200 -> 2014 BMW 218d -> 2015 Lexus IS 300h

van audi weet ik het niet, bij benz kan het wel

Comment

Lijkt me pure nonsens te zijn. Mislukte verkoopspraatjes noem ik zoiets.

Comment

kan perfect hoor. facelifts worden meestal halverwege het jaar doorgevoerd. dus een late 2011 kan al de stukken van een 2012 model hebben.
        mijn golf is ook zo. ik heb een 88'er en overgangsjaar en nog het oud type kabelboom. maar van sommige onderdelen heb ik wel al de nieuwere delen zitten. die overgangsjaren zijn dan altijd zowat puzzelen welke stukken je precies nodig hebt.

je zou eventueel op chassisnr eens iets kunnen opzoeken bij een dealer.
        als bv de koplampen verschillen en het instrumentenpaneel, kan je de bestelnr's van je koplamp en dashboard eens opvragen via chassisnr.
        natuurlijk is het ook peanuts om zelf een later interieur te monteren uit een total loss auto.

ik heb thuis ook een 2001 benz staan met vergeelde koplampen. daar komen lampen in van een 2004 model (facelift). waarschijnlijk met de facelift bumper erbij.

Comment

OK, goed te horen dat dit blijkbaar mogelijk is...

Maar dan zou elke A4 Avant van die maand de zelfde facelift-stukken moeten hebben, toch?

Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
          natuurlijk is het ook peanuts om zelf een later interieur te monteren uit een total loss auto.
          Dit is exact waar ik mij zorgen om maak. Toen ik een testrit deed met de auto trok hij vrij sterk naar rechts. Volgens de verkoper lag dit puur aan de banden, die slecht uitgebalanceerd waren.

Ondertussen hebben ze nieuwe banden geplaatst en trekt ze niet meer naar rechts, maar ik vraag mij natuurlijk of ze oorspronkelijk rechts trok door een ongeluk (ipv door slechte banden). Spijtig genoeg blijkt het niet mogelijk om op te zoeken of een wagen een ongeluk heeft gehad.
          2007 Citroën C4 -> 2008 VW Golf -> 2007? Peugeot 407sw -> 2009 Lexus IS 220d -> 2011 Mercedes C200 -> 2014 BMW 218d -> 2015 Lexus IS 300h

Comment

Als je zo twijfelt aan die wagen, waarom ga je dan niet voor een andere? Er staan toch A4's genoeg te koop, lijkt me. Of is deze bijzonder scherp geprijsd? Dan is daar wellicht ook een reden voor.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ludovic_ Bekijk Berichten
              OK, goed te horen dat dit blijkbaar mogelijk is...

Maar dan zou elke A4 Avant van die maand de zelfde facelift-stukken moeten hebben, toch?

Dit is exact waar ik mij zorgen om maak. Toen ik een testrit deed met de auto trok hij vrij sterk naar rechts. Volgens de verkoper lag dit puur aan de banden, die slecht uitgebalanceerd waren.

Ondertussen hebben ze nieuwe banden geplaatst en trekt ze niet meer naar rechts, maar ik vraag mij natuurlijk of ze oorspronkelijk rechts trok door een ongeluk (ipv door slechte banden). Spijtig genoeg blijkt het niet mogelijk om op te zoeken of een wagen een ongeluk heeft gehad.
              Dat van die wielen balanceren is al zever, kan enkel trillingen veroorzaken.
              Scheef trekken is meestal uitlijning. Ligt het daar niet aan moogt ge beginnen zoeken.
              Als ze mij zoiets zouden wijsmaken zegt dat al genoeg en blijf ik eraf.

Comment

Van de facelift vind ik maar een vreemd verhaal. Bij men gtc had ik net modeljaar 2015 maar met de oude motor van 2014 (en ik had em nieuw besteld dus niet verdacht tweedehands ofzo ).

Ik zou toch ook van deze wagen wegblijven... Een a4 avant van +/- 2012 vind je wel bij de vleet, dus keuze genoeg

Ofwel iemand meenemen die er iets van kent. Op verschillende punten kan je zien of het een schadewagen is of niet.
                That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
                28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
                28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

Comment

+1.

Dat verhaal over faceliften etc. dat zou kunnen kloppen, maar dan is het wel een héél uitzonderlijk model...eventueel een eerste eigenaar die een oud model heeft gekocht en dan enkele optische aanpassingen heeft laten doen, ofwel een schadegevalletje opgelapt met nieuwere onderdelen.

Ik zou enkel nog in de buurt komen van deze wagen indien aan deze condities zijn voldaan;

1. Chassisnummer nakijken bij de officiële garage waar hij gekocht is, onderhoudshistoriek opvragen;
                  2. Bij d'Ieteren navraag doen met chassisnummer of dit een pre-facelift, facelift of 'tussenin' model is;
                  3. Langsgaan in gezelschap van iemand die er iets van kent, die kan nakijken of er schade is geweest;
                  4. Uitlezen met Vagcom zodat je de versie van de verschillende modules kan achterhalen.

Zoniet, verder zoeken!
                  Last edited by TooTall; 17/12/2015, 12:03.
                  Mijn Skoda

Comment

kan perfect... volvo had in 2000 ook zo'n overgangsmodel van de s/v40
                    de 1.8i was vanaf dat jaar al de nieuwere versie, de lichtblokken waren al anders doch was het nog geen volledige facelift

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk Berichten
                      Dat van die wielen balanceren is al zever, kan enkel trillingen veroorzaken.
                      Scheef trekken is meestal uitlijning. Ligt het daar niet aan moogt ge beginnen zoeken.
                      Als ze mij zoiets zouden wijsmaken zegt dat al genoeg en blijf ik eraf.
                      en ik kan u zeggen dat het WEL kan liggen aan de banden. niet aan het balanceren, maar wel aan andere dingen
                      onze benz trok ook heel hard naar rechts en ik ging die binnensteken voor uit te lijnen. maar ondertussen had ik ook andere velgen gestoken (16" ipv 15") met nog oude banden op.
                      heb die gemonteerd en de auto rijd rechtdoor.
                      schuin afgesleten banden of te lage bandendruk (had ik al gecheckt) laten de auto ook scheeftrekken.
                      de vraag is dan ook natuurlijk waarom die scheef gesleten banden had (van andere auto of een ophangingsdeel die slecht is)
                      Last edited by ; 17/12/2015, 22:41.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                        en ik kan u zeggen dat het WEL kan liggen aan de banden. niet aan het balanceren, maar wel aan andere dingen
                        onze benz trok ook heel hard naar rechts en ik ging die binnensteken voor uit te lijnen. maar ondertussen had ik ook andere velgen gestoken (16" ipv 15") met nog oude banden op.
                        heb die gemonteerd en de auto rijd rechtdoor.
                        schuin afgesleten banden of te lage bandendruk (had ik al gecheckt) laten de auto ook scheeftrekken.
                        de vraag is dan ook natuurlijk waarom die scheef gesleten banden had (van andere auto of een ophangingsdeel die slecht is)
                        Goed lezen, ik beweer nergens dat het niet aan de banden kan liggen. Ik beweer enkel dat het zever is van scheeftrekken ivm balanceren.

Comment

Ik herinner mij dat er een aantal jaren geleden problemen waren met het onderstel van de A4. Als je zo één vast hebt dan zal je je het zeer zeker beklagen dat je die gekocht hebt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                            Als je zo twijfelt aan die wagen, waarom ga je dan niet voor een andere? Er staan toch A4's genoeg te koop, lijkt me. Of is deze bijzonder scherp geprijsd? Dan is daar wellicht ook een reden voor.
                            Er zijn inderdaad genoeg A4's, maar als je bepaalde opties wil, dan neemt de keuze wat af. In mijn geval wou ik graag een bruin lederen interieur, niet teveel kilometers, bluetooth, etc.

Maar inderdaad, als ik 'm zou kopen en er achteraf problemen mee heb, dan zou ik het alleen mezelf kunnen kwalijk nemen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk Berichten
                              +1.

Dat verhaal over faceliften etc. dat zou kunnen kloppen, maar dan is het wel een héél uitzonderlijk model...eventueel een eerste eigenaar die een oud model heeft gekocht en dan enkele optische aanpassingen heeft laten doen, ofwel een schadegevalletje opgelapt met nieuwere onderdelen.

Ik zou enkel nog in de buurt komen van deze wagen indien aan deze condities zijn voldaan;

1. Chassisnummer nakijken bij de officiële garage waar hij gekocht is, onderhoudshistoriek opvragen;
                              2. Bij d'Ieteren navraag doen met chassisnummer of dit een pre-facelift, facelift of 'tussenin' model is;
                              3. Langsgaan in gezelschap van iemand die er iets van kent, die kan nakijken of er schade is geweest;
                              4. Uitlezen met Vagcom zodat je de versie van de verschillende modules kan achterhalen.

Zoniet, verder zoeken!
                              Zeer nuttige info dit, ik wist absoluut niet dat het mogelijk was zoiets op te vragen bij d'Ieteren.

Bedankt!

Comment

Ik weet dat er voor BMW een eenvoudige site is (www.bmwarchiv.de) waar je de VIN kan ingeven en dan details te zien krijgt over de wagen.

Bestaat zoiets ook bij Audi / heeft D'Ieteren zoiets? Of is bij Audi de oplossing dat je een afdeling van D'Ieteren belt en vraagt of ze die moeite willen doen?

Comment

Post eens een link ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk Berichten
                                    Goed lezen, ik beweer nergens dat het niet aan de banden kan liggen. Ik beweer enkel dat het zever is van scheeftrekken ivm balanceren.
                                    dat balanceren zal wel een verkeerde uitdrukking van de garage zijn geweest. TS vermelde ook al dat er nieuwe banden gemonteerd werden.
                                    ik vermoed daarbij eerder dat er aan de ophanging iets scheelt, de auto rijd zijn banden scheef af en begint dan scheef te trekken (waardoor de banden nog harder scheef slijten).
                                    nieuwe banden lost het probleem van scheeftrekken idd tijdelijk op, maar de oorzaak is niet aangepakt. ik laat daarom zeker de auto niet staan. t kan een dom rubberke van 5€ zijn met speling. zou dat wel al raar vinden na 4jaar dat er ophangingsrubbers kapot zijn.

hoofdoorzaak scheef trekken ligt aan de banden waarbij:
                                    1) bandendruk fout of verschillend links/rechts
                                    2) scheef gesleten banden waarbij:
                                    --2a) door verkeerde bandendruk te rijden
                                    --2b) ophanging met speling.
                                    voor de rest nog nooit iets anders gehad.

maarja, wie checked er zijn banden regelmatig? bij velen gebeurd dat elk jaar (2jaar) bij de garage tijdens onderhoud en dan verwonderd zijn dat ge heel uwen auto omzeep rijd daardoor.
                                    de mijne zijn een 2-3 dagen geleden nog eens gechecked geweest en bijgevuld. en daarvoor was het toch al een maand geleden (auto was afgekeurd en heeft een maand stilgestaan wegens wachten op onderdelen)
                                    Last edited by ; 18/12/2015, 22:37.

Comment

Over deze gaat het: http://nl.ww3.autoscout24.be/classified/281373230

Het facelift-verhaal lijkt wel te kloppen; ik ben ondertussen een andere auto van die periode tegengekomen die ook de interieur-facelift lijkt te hebben. (Over de motor "facelift" kan ik niet spreken, maar dat zal dan waarschijnlijk ook wel kloppen...)

Comment

Heb ondertussen een A4 gekocht, maar toch een andere dan de "scheeftrekkende". Ik was er niet 100% gerust in, en degene die ik gekocht heb was wel iets duurder maar (1) reed probleemsloos, (2) had ~25K km minder, en (3) had wat meer opties. (Wel niet het bruine leder waar ik naar uitkeek )

Bedankt voor de tips en uitleg, iedereen.

Comment

Working...
                                        X