Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
2dehands A4 die een 'gedeeltelijke' facelift heeft volgens verkoper
Er is geen sprake van een "hersamengestelde" wagen na zware schade ... dit is een 100% origineel interieur van een B8 Avant van eind 2011, wel met beschadigde bedieningsknop MMI.
Het facelift-verhaal lijkt wel te kloppen; ik ben ondertussen een andere auto van die periode tegengekomen die ook de interieur-facelift lijkt te hebben. (Over de motor "facelift" kan ik niet spreken, maar dat zal dan waarschijnlijk ook wel kloppen...)
Een gouden raad: begin te lopen en kijk niet meer om.... En ga ergens anders. Al een zaak voor gehad met die kerel. Wegblijven, mijden, en in een boog rond zijn deur passeren.
“If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”
Spijtig genoeg blijkt het niet mogelijk om op te zoeken of een wagen een ongeluk heeft gehad.
Toch wel, vraag aan een Audi dealer dat ze het chassisnummer natrekken. Als het een Belgische wagen is, kunnen ze zien welke onderdelen al zijn besteld op dat nummer. Zit daar een motorkap, 2 nieuwe voorlichten etc bij, dan weet je genoeg...
Toch wel, vraag aan een Audi dealer dat ze het chassisnummer natrekken. Als het een Belgische wagen is, kunnen ze zien welke onderdelen al zijn besteld op dat nummer. Zit daar een motorkap, 2 nieuwe voorlichten etc bij, dan weet je genoeg...
Zoiets kan je lang niet bij ieder merk. Sommige ongevalwagens worden buiten het officiële dealernetwerk van het merk hersteld en de nodige stukken voor de herstelling worden echt niet altijd op chassisnummer bij het merk zelf gekocht.
Zoiets kan je lang niet bij ieder merk. Sommige ongevalwagens worden buiten het officiële dealernetwerk van het merk hersteld en de nodige stukken voor de herstelling worden echt niet altijd op chassisnummer bij het merk zelf gekocht.
Bij Audi/VW kan het wel, ik heb die info ooit nog gekregen. Je moet wel geluk hebben dat er iemand achter de balie zit die dat wil doen, lang niet iedereen staat daarvoor te springen. Het klopt wel wat je zegt ivm als de wagen niet bij de dealer is hersteld, maar hoeveel wagens in accident worden volledig hersteld zonder dat er 1 specifiek onderdeel nodig is dat niet bij de dealer moet worden besteld? Niet alles is in wit merk of aftermarket te krijgen...
Een gouden raad: begin te lopen en kijk niet meer om.... En ga ergens anders. Al een zaak voor gehad met die kerel. Wegblijven, mijden, en in een boog rond zijn deur passeren.
Wat heb je er voorgehad?
The shark is BACK! BMW 635csi
BMW E24 635csi 1985 BMW F10 520da 2012
MINI Clubman Cooper 2017
2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold
Wagen gaan belkijken en gevraagd of ik voorschot moet betalen. Neen dus. Tussendoor gebeld of ik mag langskomen om de wagen door een mecanicien laten na te kijken. Geen probleem. Op de moment dat we aankomen is de wagen er niet. Is binnen voor de batterij na te kijken (?). Uiteindelijk dan toch langs gegaan op de afgesproken datum om de wágen gaan op te halen. Plots was die er niet meer. Verkocht(?2)
Antwoord van de verkoper: ik dacht dat je niet meer zou komen, en had trouwens geen voorschot op deze wagen. Leg uit dat hij geen voorschot wou, en dat ik het raar vond dat de wagen plotseling is verdwenen op de dag van bezoek met mecanicien. Ook dat hij nu plotseling verkocht was vond ik verdacht.
Dan maar wat rond gevraagd in het circuit van vrienden die regelmatig in contact komen met autohandelaars. Bleek dat de wagen op een andere plaats te koop stond voor export.
Geconfronteerd aan de verkoper met deze feiten kreeg ik de deur op mijn neus....
Niet koosjer dus.
“If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”
Is dankzij dit voorval dat ik TS waarschuwde bij die handelaar te gaan lopen.
“If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”
Bij Audi/VW kan het wel, ik heb die info ooit nog gekregen. Je moet wel geluk hebben dat er iemand achter de balie zit die dat wil doen, lang niet iedereen staat daarvoor te springen. Het klopt wel wat je zegt ivm als de wagen niet bij de dealer is hersteld, maar hoeveel wagens in accident worden volledig hersteld zonder dat er 1 specifiek onderdeel nodig is dat niet bij de dealer moet worden besteld? Niet alles is in wit merk of aftermarket te krijgen...
Is nog geen 5 min werk.. kzou me geen reden kunnen bedenken waarom iemand dit niet zou willen..
Bij Audi/VW kan het wel, ik heb die info ooit nog gekregen. Je moet wel geluk hebben dat er iemand achter de balie zit die dat wil doen, lang niet iedereen staat daarvoor te springen. Het klopt wel wat je zegt ivm als de wagen niet bij de dealer is hersteld, maar hoeveel wagens in accident worden volledig hersteld zonder dat er 1 specifiek onderdeel nodig is dat niet bij de dealer moet worden besteld? Niet alles is in wit merk of aftermarket te krijgen...
Uhm wat jij hier vertelt klopt niet hé.
Als een onafhankelijke garagist/carrossier een VAG hersteld, zal dit niet in de historiek (ELSA) komen te staan.
Ook niet de stukken die op deze chassisnummer besteld zijn. Bestellingen bij een dealer worden opgezocht in een programma (ETKA) en dan via een "patch" besteld bij de desbetreffende invoerder.
Daar staan alleen onderdeelnummertjes in en verder niets anders.
Bepaalde veiligheidscomponenten (sleutels, stuurdozen, ...) moeten op chassisnummer besteld worden, MAAR dan nog kan je deze als dealer niet zo maar terug vinden in het systeem. Ze staan er namelijk niet in. Je kan misschien een aanvraag doen bij de invoerder, maar dat ken ik niet.
Stuurt u chassisnummer maar door via Pm, ik zal maandag wel zien
Bedankt! Heb ik geprobeerd, maar ik krijg dit bericht te zien van 't forum:
"Mr Polo has chosen not to receive private messages or may not be allowed to receive private messages. Therefore you may not send your message to him/her."
Andere manier om je 't chassisnummer te sturen?
2007 Citroën C4 -> 2008 VW Golf -> 2007? Peugeot 407sw -> 2009 Lexus IS 220d -> 2011 Mercedes C200 -> 2014 BMW 218d -> 2015 Lexus IS 300h
Bedankt! Heb ik geprobeerd, maar ik krijg dit bericht te zien van 't forum:
"Mr Polo has chosen not to receive private messages or may not be allowed to receive private messages. Therefore you may not send your message to him/her."
Comment