Mededeling

Collapse
No announcement yet.

aankoop nieuwe wagen annuleren..

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• aankoop nieuwe wagen annuleren..

Hoi.. Dus (ff een lang verhaal dan de vraag).. begin mei hebben wij een nieuwe wagen besteld +voorschot en onze wagen als overname.. nu hadden ze in die tijd gezegt dat het ongeveer een levertijd van 6 maanden ging zijn.. Dus rond eind november ging de wagen er zijn.. in oktober was ik in de buurt van de garage dus was ik gaan vragen wanneer precies de wagen er ging zijn.. er werd mij gezegd dat de 20 november de wagen er zeker zal zijn.. als ik mij niet vergis had ik de 13de november gebeld naar de garage om te vragen hoe het zit met de levering.. mij werd verteld dat er een vertraging was met de levering en dat de wagen dus 15 december ZEKER zal geleverd worden.. nu zijn we 17de december.. ik heb tot nu toe nog niets gehoord van de garage.. en om over die vertraging te weten te komen had ik dus zelf gebeld.. ik heb geen brief aangekregen of werd op eender ander wettelijk manier geïnformeerd dat er een vertraging was.. op de achterkant van de bestelbon staat dat er een verlenging van 25% van de normale levertijd onmiddellijk via aangetekende brief Door de verkoper moet worden meegedeeld.. niet gebeurt dus.. en die 25% is ookal voorbij als ik mij niet vergis.. nu zouden wij graag deze bestelling willen annuleren.. kan dat..? Wanneer doe ik dat het best en hoe..? En hoe zit het dan met onze wagen die wij voor overname hebben gegeven..en de voorschot? Moeten wij hiervoor een soort schadevergoeding betalen..? Graag wat meer info en advies aub..
    Groetjes..

Welke datum staat er op de bestelbon dat de wagen geleverd wordt?

Comment

Wat is de redenen van de vertraging ?
      Als het aan de fabrikant ligt en je gaat de koop nu annuleren, dan heb je nog geen nieuwe otto hé.
      Ik neem aan dat je 6 maand geleden voor dat model gekozen heeft, en nu niet zomaar een ander model/merk gaat kopen.

Comment

Veel hangt af van wat er in de kleine lettertjes op de bestelbon staat. Een bestelling annuleren moet meestal per aangetekend schrijven, precies zoals zijn jou op de hoogte hadden moeten brengen dus. Ik zou op zijn minst een compensatie eisen.

Comment

Ik zou gewoon proberen om er iets extra af te krijgen. Annuleren lijkt me sterk aangezien je nu al zo lang wacht, even zal dan nog wel lukken veronderstel ik? Probeer ter compensatie twee jaar gratis onderhoud, of een skikoffer of .... iets te krijgen. Ale dat zou ik doen

Comment

Wat ik ooit in een ander topic schreef (licht aangepast):

Oorspronkelijk geplaatst door Smilin' Jack Bekijk Berichten
            Ik ga er van uit dat je een "consument" bent, dus geen handelaar.

Welnu, op de bestelbon moet de juiste leveringsdatum of leveringstermijn worden aangeduid, "die van strikte toepassing is".
            De leveringstermijn kan dus niet slechts indicatief zijn.

Kan de verkoper deze leveringsdatum of termijn niet naleven, dan moet hij de koper "onmiddellijk per aangetekende brief" informeren. In die brief kan de verkoper een verlenging van de leveringsdatum of -termijn meedelen, maar die mag niet meer bedragen dan 25 % van de aanvankelijk overeengekomen termijn.

Indien de verkoper tijdig de verlenging meedeelt en de nieuwe termijn wordt overschreden, dan kan je als koper de overeenkomst (zonder voorafgaande ingebrekestelling) verbreken per aangetekende brief, "onverminderd een vergoeding die overeenstemt met de opgelopen schade".
            Ingeval van verbreking moet de verkoper het voorschot binnen de 8 kalenderdagen na ontvangst van jouw aangetekende brief terugbetalen.

Indien de verkoper die laattijdig levert geen verlenging heeft meegedeeld kan je eveneens verbreken per aangetekende brief.

Dus concreet:

- ofwel levert de verkoper tijdig
            - ofwel vraagt de verkoper tijdig verlening van de leveringstermijn en levert hij tijdig
            In die twee gevallen kan je de koop niet annuleren.

- ofwel vraagt de verkoper verlening van de termijn en komt hij ook die niet na
            - ofwel vraagt de verkoper niet tijdig verlenging van de termijn
            In die twee gevallen kan de de koop annuleren en een schadevergoeding vragen.

Voorschot krijg je - in geval van terechte annulatie - terug.

Wat bedoel je met "onze wagen die wij voor overname hebben gegeven"? Heb je die al werkelijk bij de dealer achtergelaten?
            Smilin' Jack - Speed Pilot

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Beeimwee3 Bekijk Berichten
              Ik neem aan dat je 6 maand geleden voor dat model gekozen heeft, en nu niet zomaar een ander model/merk gaat kopen.
              En waarom niet? Smaak kan veranderen en het vertrouwen in het merk en de garage zullen nu ook wel gedaald zijn...

Oorspronkelijk geplaatst door BDP Bekijk Berichten
              Annuleren lijkt me sterk aangezien je nu al zo lang wacht, even zal dan nog wel lukken veronderstel ik?
              Mijn geduld is ook niet eindeloos.
              Twee keer een belofte niet nakomen en dan zelf niet verwittigen, dan verdienen ze mijn business niet.
              Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
              Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
              If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

Op de bestelbon staat niet een exacte datum enkel "levertijd: +- 6maanden"

Comment

De reden werd niet meegedeeld..

Comment

Nee niet achtergelaten.. we hebben wel een overname ondertekend dat hij onze wagen krijgt wanneer wij de nieuwe wagen gaan halen..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door karinakeuh Bekijk Berichten
                      Ik weet dat het courant is maar 6 maanden wachten op een car :o tegen ik hem heb ben ik het model al beu stockwagen for the win

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door karinakeuh Bekijk Berichten
                        Dan telt dus de bestelbon + 6 maanden, eventueel nog 1,5 extra (25%).
                        Als die voorbij zijn zou ik gewoon via aangetekend schrijven de koop annuleren, het voorschot opeisen en melden dat als direct gevolg van de annulering de overname van jouw wagen ook meteen vervalt.
                        Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                        Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                        If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

Stuur eens een pm naar forumlid ir_fuel, die heeft ervaring met het bestellen en daarna weer cancellen van een 997 GT3

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
                            Dan telt dus de bestelbon + 6 maanden, eventueel nog 1,5 extra (25%).
                            Annuleren kan bij overschrijden van de 6 maanden, de 25% extra is enkel indien verkoper dat heeft gevraagd (wat hier niet het geval is).
                            Begin mei + 6 maanden is begin november.

Leveringstermijn is dus overschreden. Je kan de overeenkomst verbreken per aangetekende brief. Vraag dan meteen ook om het voorschot binnen de 8 dagen terug te betalen.

Overname gaat uiteraard niet door indien de verkoopovereenkomst wordt verbroken.

Het lijkt mij wel aangewezen om eerst eens met de verkoper te praten. Wie weet komt de wagen er nu wel echt aan en kan je - zoals hierboven al gesuggereerd - een fijne tegemoetkoming krijgen.
                            Smilin' Jack - Speed Pilot

Comment

Working...
                            X