Mededeling

Collapse
No announcement yet.

welke sneeuwkettingen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• welke sneeuwkettingen

Ik heb 19 duims aluvelgen (225/45 R19 banden), welk type sneeuwkettingen gebruik ik daar het best voor ?

En ik weet het, 't zijn zomerse temperaturen voor t moment, maar ik ga in februari naar oostenrijk, en ook daar ligt geen sneeuw, maar je bent wel verplicht ze in de wagen te hebben.

Dus ? welke ?
    En waar aankopen ?

Zoek op eBay de op je bandenmaat.
    Polo 6n 1.4

Comment

Je kan tegenwoordig ook sneeuwkettingen huren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
        Je kan tegenwoordig ook sneeuwkettingen huren.
        is dat zo?zou voor mij wel handiger zijn,verander noagl rap van wagen en heb hier al een paar sneuwkettingen liggen die ik niet meer kan gebruiken

Comment

kijk eens wat er in de gebruikershandleiding van de wagen staat ivm sneeuwkettingen en uw bandenmaat. soms moet ge voor bepaalde maten dunne kettingen nemen, of gaat het gewoonweg niet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wesp Bekijk Berichten
            is dat zo?
            Ja, dat is zo.

Comment

Ik kreeg ze gratis mee van de bandenboer.

Comment

Dat is een nobel gebaar van die man denk ik dan.

Comment

maar ik ga in februari naar oostenrijk, en ook daar ligt geen sneeuw, maar je bent wel verplicht ze in de wagen te hebben.
                  Van waar heb je die info??
                  Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                  Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                  If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

Verplaatst naar advies
                    2014 Bmw 118d Estorill //M
                    2000 Bmw 320d
                    2008 Bmw 335i touring Alpinweiss //M Sport 361pk 541 Nm by BR Performance
                    2011 Bmw 1M Coupé (Verkocht, dank u wel Di Rupo.)
                    https://www.facebook.com/Food-Factory-486630784806254/

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
                    Gelieve volgende link eens te lezen,het kost je maar een minuutje...
                    http://www.autoforum.be/showthread.p...-met-de-wereld
                    Rekening nummer: Lieve Van Hove BE26 3770 7528 0929

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
                      Van waar heb je die info??
                      Ik zelf van de Polizei een paar jaar terug toen ik de koffer moest open maken om expliciet te zien of ik wel sneeuwkettingen bij had. Per chance had ik het ook al gehoord en heb ik er altijd bij. Enige minpunt was dat ik niet de maat van de wagen had, wat hij niet gezien had. Maar bij aankomst vette sneeuw en het hotel lag net op een bergje waar ze niet gestrooid hadden. Dus kettingen erop gewrongen en tegen dat ik boven was, was er al 1 kapot
                      Die met colsonbandjes er maar terug op gelegd en de kettingen laten steken. We lagen net buiten het centrum van Ischgl en ik moest dus elke dag 2 x tegen 20km/u door dat tunnelke met mijn kettingen erop en dat heb ik geweten van de achterliggers.

Sindsdien rij ik dus niet meer naar Oostenrijk zonder kettingen. Desondanks dat ik winterbanden heb.

Comment

Het is in elk geval niet verplicht om ze bij te hebben.
                        Ze kunnen tijdelijk verplicht zijn op bepaalde passen of wegen (zoals de Silvretta, Fernpas en Arlberg) maar als je naar Mayrhofen of Söll rijdt zijn ze nutteloos.
                        Het is dus niet zo dat ze per definitie verplicht zijn in Oostenrijk.
                        Misschien is dat ooit wel zo geweest maar nu in ieder geval niet. Enkel plaatselijk en bij sneeuwval op die plaats.
                        Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.

Comment

Sneeuwkettingen en winterbanden in Oostenrijk:
                          * Winterbanden op alle 4 de banden zijn verplicht bij winterse omstandigheden tussen 1 november en 15 april. Winterse omstandigheden = sneeuw, sneeuwmodder, ijs, slush,...
                          * Ook butien deze periode kunnen winterbanden verplicht worden --> aangegeven door verkeersbord.
                          * Geen winterbanden in deze periode: sneeuwkettingen mogen op aandrijfwielen mits ze geen schade aanbrengen aan het wegdek. Dus in praktijk enkel indien er voldoende sneeuw of ijs op het wegdek ligt en je mag er max 40km/u mee. Kom je aan een tunnel? Kettingen er af.
                          * Sneeuwkettingen zijn verplicht indien er een bord staat.
                          * Rij je op zomerbanden tijdens 1 november en 15 april, dan verplicht sneeuwkettingen aan boord hebben.

En ja, zelfs naar Mayrhofen kunnen sneeuwkettingen nuttig zijn...
                          2012 Volkswagen Golf R

Comment

Dit komt van een Oostenrijkse site:
                            Es gibt keine generelle gesetzliche Verpflichtung zur Verwendung von Schneeketten.

(Er is geen algemene wettelijke verplichting om sneeuwkettingen te gebruiken.)

Die Verwendung von Schneeketten kann aber durch das Verkehrszeichen "Schneeketten vorgeschrieben” für bestimmte Straßenabschnitte angeordnet werden. In diesem Fall müssen ab dem Verkehrszeichen auf mindestens zwei Antriebsrädern Schneeketten angebracht sein. Das Verkehrszeichen bedeutet nicht Mitführen von Ketten, sondern ANLEGEN der Ketten.

(Het gebruik van sneeuwkettingen kan ook door de verkeersborden "sneeuwkettingen verplicht" voor specifieke trajecten worden geregeld. In dit geval moeten vanaf het verkeersbord sneeuwkettingen worden gemonteerd op ten minste twee aangedreven wielen. De borden betekent niet bijhebben van kettingen, maar monteren van de kettingen.)

Auf Straßen, auf denen die Verwendung von Schneeketten nicht durch das obige Verkehrszeichen vorgeschrieben ist, darf der Lenker Schneeketten nur dann verwenden, wenn dies aufgrund der Straßen- und Witterungsverhältnisse erforderlich ist. Der Lenker ist letztlich dafür verantwortlich, aufgrund der jeweiligen Straßen- und Witterungsverhältnisse eine Entscheidung darüber zu treffen, ob Schneeketten für eine gefahrlose Benützung einer Straße notwendig sind.

(Op wegen waar het gebruik van sneeuwkettingen niet wordt voorgeschreven door de hierboven verkeersborden, kan de bestuurder alleen sneeuwkettingen dan gebruiken, als dit noodzakelijk is als gevolg van de weg- en weersomstandigheden. De bestuurder is uiteindelijk verantwoordelijk om op grond van de heersende weg- en weersomstandigheden, een besluit te nemen over het al of niet noodzakelijk zijn om sneeuwkettingen te gebruiken voor een veilig gebruik van de weg.)
                            (Tussen de haakjes een probeersel om het zo goed mogelijkl te vertalen maar toch een beetje verstaanbaar te blijven ).

Een verplichting om sneeuwkettingen bij zich te hebben is er dus niet voor peronenwagens (wel voor vrachtwagens en bussen) maar uiteindelijk kunnen de omstandigehden het gebruik ervan wel verplichten (of aanraden).
                            Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

Je moet daar maar staanalser 20cm sneeuw valt en je hebt geen kettingen bij,dan kom je nergens meer zonder kettingen in je koffer.

Comment

Je moet daar maar staanalser 20cm sneeuw valt en je hebt geen kettingen bij,dan kom je nergens meer zonder kettingen in je koffer.
                                Dat zegt ook niemand, het gaat om de verplichting.

En dan nog, als je niet omhoog moet volstaan winterbanden, ook in Oostenrijk, ruimschoots.
                                Zeker in de populaire regio's worden de wegen daar zeer snel en grondig sneeuwvrij gemaakt.
                                Om naar Mayrhofen te rijden heb je ze echt niet nodig, naar Finkenberg, slechts 3km verder, dat is al een heel ander verhaal.
                                Punt blijft, ze zijn niet algemeen verplicht in Oostenrijk en het hangt er maar vanaf van waar je moet zijn.
                                Last edited by Schussboelie; 31/12/2015, 17:20.

Comment

je zal ze dan toch uit de koffer moeten halen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen Bekijk Berichten
                                    je zal ze dan toch uit de koffer moeten halen...
                                    Tja inderdaad, maar je moet ze dan wel hebben, en die heb ik momenteel niet,
                                    en ondertussen zit ik nog altijd met dezelfde vraag : iemand ervaring met sneeuwkettingen voor 19 duims alu velgen?

Iemand Thule Easy-fix al geprobeerd ?

Comment

welke sneeuwkettingen

Ik wist niet eens dat er zoveel verschil in kettingen was...
                                      Of toch niet dat dat afhankelijk van het soort wiel was/is.
                                      Ik heb 'gewoon' altijd kettingen in de juiste maat gebruikt.

Comment

Tja inderdaad, maar je moet ze dan wel hebben, en die heb ik momenteel niet,
                                        en ondertussen zit ik nog altijd met dezelfde vraag : iemand ervaring met sneeuwkettingen voor 19 duims alu velgen?

Iemand Thule Easy-fix al geprobeerd ?
                                        je moet eerst weten hoe dik de kettingen mogen zijn icm jouw velgen en banden. kijk eens in de gebruikershandleiding van je auto.

Comment

Working...
                                        X