Mededeling

Collapse
No announcement yet.

welke sneeuwkettingen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
    Het is in elk geval niet verplicht om ze bij te hebben.
    Ze kunnen tijdelijk verplicht zijn op bepaalde passen of wegen (zoals de Silvretta, Fernpas en Arlberg) maar als je naar Mayrhofen of Söll rijdt zijn ze nutteloos.
    Het is dus niet zo dat ze per definitie verplicht zijn in Oostenrijk.
    Misschien is dat ooit wel zo geweest maar nu in ieder geval niet. Enkel plaatselijk en bij sneeuwval op die plaats.
    Wad bij het binnen rijden in Ischgl in 2008 of 2009 dacht ik. Ook de enige keer dat ik ook effectief kettingen nodig had :-(

Maar ik had toen geen winterbanden opliggen. Dus wss daarom dat ze vroegen om ze te mogen zien.
    Last edited by ; 02/01/2016, 21:48.

Comment

(als er kettingplicht is, geldt dat net zo voor winterbanden)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wesp Bekijk Berichten
        Tja inderdaad, maar je moet ze dan wel hebben, en die heb ik momenteel niet,
        en ondertussen zit ik nog altijd met dezelfde vraag : iemand ervaring met sneeuwkettingen voor 19 duims alu velgen?

Iemand Thule Easy-fix al geprobeerd ?

Hier kan je er zoeken.

Maar als het maar voor 1 week is, probeer er te huren of tweedehands te kopen voor je bandenmaat.
        Die 19", zijn dat je winterbanden?

Op zich zijn kettingen kettingen.
        Thule Easy-fix is een mooi systeem, maar als je 2x thuis oefent met gewone kettingen dan ben je er wel mee weg hoe het moet. Eigenlijke het enige "stresserende" aan kettingen gebruiken is dat het bijna altijd moet gebeuren in de kou en als het hard sneewt. En dat er meestal wel een paar anderen op staan te kijken die zeggen/zagen wat je moet doen. Vrouw, kinderen, vrienden,... Beetje zoals een bbq aanmaken

Let wel, kettingen zijn van metaal met meerdere scherpe kantjes aan. Dus op Alu velgen wilt dit wel eens een probleem geven. Daar zijn oplossingen voor, maar die zijn meestal duurder natuurlijk. Michelin heeft zo een Easy Grip systeem. Er bestaan ook sneeuwsokken.
        Daarom zijn de meeste winterbanden op stalen velgen gezet.
        2012 Volkswagen Golf R

Comment

Working...
        X