Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2dehands wagen zonder keuring voor verkoop

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• 2dehands wagen zonder keuring voor verkoop

Hoi allemaal,

Ik wil een tweedehandswagentje aankopen , deze wagen komt uit een overlijden is niet gekeurd voor verkoop maar de gewone keuring was blanco. Ik heb hier een fiesta staan met europese nummerplaat op, nu mijn vraag is kan ik deze wagen gaan afhalen met de nummerplaat van mijn fiesta na contact met mijn verzekering en hoe kan ik deze wagen dan laten inschrijven op de keuring voor de div en biv op de nummerplaten van de fiesta ,. Want de fiesta wil ik wegdoen. Ik weet dat je vroeger een handelaarsplaat moest hebben enzovoort maar dit zou tegenwoordig niet meer nodig zijn.

Groetjes
    Danny

Van http://www.goca.be/nl/p/ak-pa-tweedehandskeuring:

"Tijdens de keuring zal de inspecteur nagaan of de nodige documenten geldig zijn en of ze wel overeenkomen met het voertuig dat voorgereden wordt.Boorddocumenten- het laatste inschrijvingsbewijs op grond van het voertuig. Indien het inschrijvingsbewijs uit twee luiken bestaat (sinds 1 september 2013) moeten de twee luiken voorgelegd worden tijdens de tweedehandskeuring.
    - het laatste keuringsbewijs (indien van toepassing)
    - het gelijkvormigheidsattest (niet voor voertuigen die uit de EU werden ingevoerd en die beschikken over een Europees homologatienummer).Gegevens van het voertuig
    -chassisnummer- inschrijvingsplaat :
    • ofwel de plaat hernomen op het inschrijvingsbewijs
    • ofwel een kentekenplaat die in het bezit is van de toekomstige eigenaar van het voertuig. In dit geval zal het voertuig ingeschreven worden op naam van de titularis van de kentekenplaat.
    • ofwel een "handelaarsplaat" (Z-plaat) of "proefrittenplaat" (ZZ-plaat)"

Je vraagt dus aan je verzekering om de dekking van de Fiesta tijdelijk over te zetten op de nieuwe, dan rij je met de nrplaat van de Fiesta op de nieuwe wagen naar de keuring, en laat je een keuring voor verkoop doen. Op het formulier "aanvraag tot inschrijving" dat je dan meekrijgt, vink je aan dat je een bestaande nrplaat wil overzetten, dit formulier bezorg je aan je makelaar en die brengt de inschrijving in orde.
    Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

Comment

Dus als ik dan naar de keuring rij met de andere auto met de platen van de fiesta gaan ze dan op de keuring die platen niet registreren op de nieuwe auto? Of diend dit gewoon om iets of wat in orde te zijn op de openbare weg?
      Dank u voor je snelle antwoord

Comment

Een garage de keuring laten doen zal ook niet zo heel veel kosten... Bespaart je wel heel wat kopzorgen.

Comment

Working...
        X