Mededeling

Collapse
No announcement yet.

3.0i kopen met veel km,zou ik durven?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • 3.0i kopen met veel km,zou ik durven?

    Hoi gasten,

    Het kriebelt om de auto in de link onderaan aan te kopen.

    Hij heeft veel km maar er is zeer veel aan hersteld en is gekend op bimmerboard.
    Plaatje van een wagen en in zeer goede staat .
    Biv 550 euro en jaartaks 950 euro maar kan op lichte vracht.
    Prijsgewijs kan er gepraat worden.

    Voor mij zou hij dienen om in het weekend mijn racefiets in te steken als ik een toertocht ga rijden en om rond te kerktoren te rijden en als reserve auto eigenlijk.


    Is dit geld weggesmeten of zou ik voor dit geld met een dikke benzine kunnen rondtoeren ?

    BMW 5 Serie ➤ Bekijk het aanbod van vandaag! Occasions en nieuw. Elke deal een groot verschil. Dat is ② 2dehands Auto's.
    ik ben geen twijfelaar
    allez ik denk dat toch

  • #2
    Zo'n 3.0 benzines zijn best betrouwbaar.
    E39 zelf zijn al oude auto's en hebben zo hun kwaaltjes.
    Maar als je zelf wat handig bent kan je dat zelf wel fixen. Onderdelen zijn niet zo heel duur

    Ik heb er nu 1 en hoewel die mij wel wat geld aan naft en de laatste tijd aan onderdelen kost is het wel elke cent waard geweest



    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    BMW X5 45e

    Comment


    • #3
      Ik zou het durven op 2 voorwaarden:
      - goed onderhouden
      - extra budget vrijmaken voor komende kosten
      That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

      16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
      28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
      28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

      Comment


      • #4
        Eens mee gaan rijden en alles goed bekijken en als dat allemaal goed zit dan zou ik dat misschien wel doen. Anderzijds betaal je redelijk veel voor de auto waarvoor je dan weer veel taks betaalt maar waarvan de waarde volgens mij enkel maar omlaag kan gaan. Als je zoiets na enkele jaren zal willen verkopen dan zal dat enkel nog voor export geschikt zijn.

        Comment


        • #5
          Alle BMW's werden van het jaar 2000 geleverd met een in principe onderhoudsvrije distributieketting.

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door fcapri
            ik vind het toch veel geld voor zo een dikke benzineauto van 14jaar oud. dit ding is momenteel haast onverkoopbaar door de nieuwe taxen.
            hoge km's wil niks zeggen zolang alles op tijd vervangen wordt. wat ik niet zie staan is distributieriem/ketting die vervangen is.
            en dan ook eens vragen wanneer die koppeling vervangen werd. als dit een 50 000km of minder geleden is, zie ik geen probleem, als dit al 100-150 000km geleden is ...
            koppeling is vervangen een 20000 km geleden . auto draait als een zonnetje en tijdens de testrit is er niks verkeerd opgevallen. Alle herstellingen zijn bijgehouden in detail.
            Het is veel geld,maar de prijs is zwaar bespreekbaar. de auto op lichte vracht zetten is een mogelijkheid,hetgeen ook weer wat kost, maar daarmee zijn de taksen herleid tot een 100 euro per jaar. Dit betekend dan wel dat als de ombouw gebeurd is, de auto meerdere jaren moet kunnen blijven rijden om die kost er weer uit te halen
            ik ben geen twijfelaar
            allez ik denk dat toch

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Dachero Bekijk Berichten
              koppeling is vervangen een 20000 km geleden . auto draait als een zonnetje en tijdens de testrit is er niks verkeerd opgevallen. Alle herstellingen zijn bijgehouden in detail.
              Het is veel geld,maar de prijs is zwaar bespreekbaar. de auto op lichte vracht zetten is een mogelijkheid,hetgeen ook weer wat kost, maar daarmee zijn de taksen herleid tot een 100 euro per jaar. Dit betekend dan wel dat als de ombouw gebeurd is, de auto meerdere jaren moet kunnen blijven rijden om die kost er weer uit te halen
              Ik denk dat in dit geval de lv een meerwaarde zou kunnen zijn bij een eventuele verkoop achteraf, dus die extra kost zou op termijn heel goed kunnen meevallen. Zoals hij nu staat is het een zot vinden die wat extra wil geven, zoals jij , of export dumpen. Als ze de lv regeling voor particulieren niet gaan omgooien ...
              '16 Peugeot 308 SW blueHDI
              '15 Volvo XC60 D3

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                Ik denk dat in dit geval de lv een meerwaarde zou kunnen zijn bij een eventuele verkoop achteraf, dus die extra kost zou op termijn heel goed kunnen meevallen. Zoals hij nu staat is het een zot vinden die wat extra wil geven, zoals jij , of export dumpen. Als ze de lv regeling voor particulieren niet gaan omgooien ...
                Klopt volledig. Als ze de regeling dreigen te veranderen kan ik hem nog aan mijn vennootschap verkopen eventueel.

                Veel hangt van de bodemprijs die hij gaat vragen.
                ik ben geen twijfelaar
                allez ik denk dat toch

                Comment


                • #9
                  De meesten zijn oliezuipers.

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door fcapri
                    ik vind het toch veel geld voor zo een dikke benzineauto van 14jaar oud. dit ding is momenteel haast onverkoopbaar door de nieuwe taxen.
                    hoge km's wil niks zeggen zolang alles op tijd vervangen wordt. wat ik niet zie staan is distributieriem/ketting die vervangen is.
                    en dan ook eens vragen wanneer die koppeling vervangen werd. als dit een 50 000km of minder geleden is, zie ik geen probleem, als dit al 100-150 000km geleden is ...
                    ik deel deze mening, behalve "veel geld", als je bij deze langsgaat en begint te praten, dan kan je deze voor minder dan 5.000 € meenemen
                    als je dan ziet hoeveel BIV (4e keer voor de overheid !!!!) taks, verzekering, bezine je het eerste jaar gaat betalen ... dan is die 5 relatief laag
                    en voor die 5 krijg je HEEL veel terug, RWD, stevige wagen, veel paardjes onder rechtervoet, ... met één woord : plezier !

                    als je niet moet lenen voor 5 + 5.000 € om 2016 rond te komen zou ik het doen

                    lees anders topic over die Ferrari hier eens
                    die man in gemotiveerd

                    Comment


                    • #11
                      3.0i kopen met veel km,zou ik durven?

                      Ik heb de mijne 4.000 betaald en nu 1 jaar en 4 maand verder zit er 4.300€ naft in


                      Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                      Last edited by kefkie; 06/01/2016, 19:50.
                      BMW X5 45e

                      Comment


                      • #12
                        Is dit dan een N52 motor die daar in zit? Staat ook nergens in de advertentie hoeveel pk zoiets heeft, dat vind ik een minpunt want niet iedereen weet zomaar de technische details van zo'n auto.

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                          Is dit dan een N52 motor die daar in zit? Staat ook nergens in de advertentie hoeveel pk zoiets heeft, dat vind ik een minpunt want niet iedereen weet zomaar de technische details van zo'n auto.
                          M54B30 motor.

                          231 pk/290Nm


                          Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                          BMW X5 45e

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                            Is dit dan een N52 motor die daar in zit? Staat ook nergens in de advertentie hoeveel pk zoiets heeft, dat vind ik een minpunt want niet iedereen weet zomaar de technische details van zo'n auto.
                            Dat is vanaf de e60

                            Comment


                            • #15
                              Goedkoop en toch een dikke naft onder de reet. Ideaal denk je dan.

                              Maar, algemeen genomen is een BMW geen toonbeeld van betrouwbaarheid. Hoge km-standen hoeven niet per se gelijk te zijn aan ellende, de kans is wel groter op ellende, ook al is er al veel vervangen. Voorts verbruikt zoiets veel en moet je nog eens dikke taksen betalen. Maar zulke dingen maak je uiteraard allemaal voor jezelf uit.

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                                Ik heb de mijne 4.000 betaald en nu 1 jaar en 4 maand verder zit er 4.300€ naft in


                                Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                                goed gebold zou ik zeggen, en dan ook veel plezier ermee ;-)

                                Comment


                                • #17
                                  Ik zou toch 2 keer nadenken. Hoge kmstand, die wagen wil niemand nog in 2016 vrees ik. Ik heb nu meerdere E39 gehad en als je ze OEM laat onderhouden is het niet goedkoop. Hou er rekening mee dat het stilaan oude bakken zijn waar geregeld iets aan kapot zal gaan. Als pluspunten kan je wel tellen dat er gigantisch veel aan vervangen is. Maar er zijn nog veel andere onderdelen die kapot kunnen gaan...
                                  The shark is BACK! BMW 635csi

                                  BMW E24 635csi 1985
                                  BMW F10 520da 2012
                                  MINI Clubman Cooper 2017


                                  2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                                  BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                                  Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                                  VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten
                                    Ik zou toch 2 keer nadenken. Hoge kmstand, die wagen wil niemand nog in 2016 vrees ik. Ik heb nu meerdere E39 gehad en als je ze OEM laat onderhouden is het niet goedkoop. Hou er rekening mee dat het stilaan oude bakken zijn waar geregeld iets aan kapot zal gaan. Als pluspunten kan je wel tellen dat er gigantisch veel aan vervangen is. Maar er zijn nog veel andere onderdelen die kapot kunnen gaan...
                                    Zo is dat helemaal.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                                      M54B30 motor.

                                      231 pk/290Nm


                                      Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                                      klopt heeft de eerste jaren ook nog in de E60/61 gezeten, daarna opgevolgd door de 258pk versie (ik denk in 2005 of 2006)
                                      MY 2011 Lexus IS250 Aut.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Bedankt voor het meedenken. Ik ga hem toch laten staan,denk ik. Als ik hem kocht en op lichte vracht zou zetten en de 2 achterbanden die vernieuwd moeten worden, was ik meer dan 6000 euro kwijt in totaal. Is wat teveel voor die km. De vraagprijs was nochtans ferm gezakt maar nog niet interessant genoeg. De verkoper vraagt wat hij wil,maar hij zal er zelf mogen blijven mee rijden ,vrees ik
                                        ik ben geen twijfelaar
                                        allez ik denk dat toch

                                        Comment

                                        Working...
                                        X