Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Iveco Daily 40C13 2,3 HPI: zwaar genoeg trekken 3,5 ton aanhangwagen??

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Iveco Daily 40C13 2,3 HPI: zwaar genoeg trekken 3,5 ton aanhangwagen??

Hallo,
    ik wens een occasie Iveco Daily 40C13 2,3 HPI dubbelcabine met open laadbak te kopen. Deze mag 3,5 ton trekken, wat ook de bedoeling zal zijn (2 x week 100 km). Echter twijfel ik nog aan het vermogen van de auto:
    • 85kW - 1116PK
    • cilinderinhoud: 2286cc
    • Wie heeft ervaring met deze wagen OF geeft er zijn menig over?

Alvast bedankt voor uw reactie!
    Pierke

Een kennis van mij heeft een soortgelijke om een zware Ifor Williams trailer met een kraantje erop te trekken.
    Heeft er eigenlijk geen problemen mee, alleen dat zijn gasten er soms domme dingen mee doen, ;-) ;-)

Je mag je niet blind staren op die pk's bij zo'n Daily. De versnellingsbakverhoudingen liggen heel anders dan bij een auto, dus dat trekt vrij vlot.
    Natuurlijk zijn extra pk's altijd welkom, maar snel hoef je sowieso niet te rijden met zo'n last erachter IMO

Comment

aantal kg per pk ligt nog veel lager dan bij een vrachtwagencombinatie

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pierke001 Bekijk Berichten
        Hallo,
        ik wens een occasie Iveco Daily 40C13 2,3 HPI dubbelcabine met open laadbak te kopen. Deze mag 3,5 ton trekken, wat ook de bedoeling zal zijn (2 x week 100 km). Echter twijfel ik nog aan het vermogen van de auto:
        • 85kW - 1116PK
        • cilinderinhoud: 2286cc
        • Wie heeft ervaring met deze wagen OF geeft er zijn menig over?

Alvast bedankt voor uw reactie!
        Pierke
        1116 pk zal wel voldoende zijn om 3,5 ton te trekken , normaal zijn die Iveco's gemaakt om zo'n dingen mee te doen dus dat zou geen probleem mogen zijn...
        Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

Bedankt voor uw reacties! Dit heeft me gerustgesteld.
          Ik zal de aankoop uitvoeren.
          Pierke

Comment

rijbewijs C vereist, is een 4 tonner als ik het goed heb...

Comment

dat op 3.5 ton zetten is bij benz niet meer dan administratie en een euro of 90, ik veronderstel dat dit bij een iveco ook gaat

maar idd om rekening mee te houden

Comment

Wij hebben een 40C11 2.8 L (2001) met andere verhouding in de achteras om 3.5 ton te trekken, daar voel je bijna niet of de aanhangwagen er wel of niet aanhangt. Is wel traag en verbruikt veel zonder de aanhangwagen. We hebben dan een 40C12 2.3 L (2006) met standaard achteras, die rijdt veel vlotter in het gewone verkeer maar heeft niet de trekkracht van de andere. Bij off road (voor herstellingen in het veld) kan je de koppeling al eens ruiken. Als 3de hebben we een 35C13 2.3 L (2014), die is ongeveer hetzelfde als de 40C12, als is de koppeling nog gevoeliger. Over het algemeen zijn we tevreden van Iveco en overwegen voor de moment niets anders bij vervanging.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                  dat op 3.5 ton zetten is bij benz niet meer dan administratie en een euro of 90, ik veronderstel dat dit bij een iveco ook gaat

maar idd om rekening mee te houden
                  Hebben op het werk ook zo een Iveco (tweedehands gekocht) die op 3,5 ton gezet is.
                  Is spijtig genoeg wel van een andere ploeg.
                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Working...
                  X