Mededeling

Collapse
No announcement yet.

benzine of hybride?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• benzine of hybride?

Mijn woon werkverkeer is heen en terug 20 km langs kleinere wegen. Af en toe leg ik huisbezoeken af in het centrum voor mijn werk. Dus dat zijn afstanden van max 5km. Prive doe ik wekelijks eens een afstand van heen en terug 60km en sporadisch eens wat verder. Eenmaal per jaar een autovakantie.

Wat raden jullie aan? Benzine of hybride?

Wanneer je een CNG station in de buurt hebt : aardgas !

Comment

koop je die wagen als particulier? dan is de hybride een stuk duurder volgens mij (wel eerlijk zelfde grootte van wagens vergelijken)
      waarom geen CNG? premie 1.000 € en geen BIV ...
      hoeveel km per jaar ongeveer in totaal?

Comment

Of naar de Nissan Leaf kijken, die koop je al voor 14.000 € (na aftrek van 5000 € overheidspremie en 5000 € aan salonkorting).
        Daarna veel lagere onderhouds en verbruikskost etc ... Je hebt wel nog de huur van de batterij aan 79 / maand , maar mits opleg kan je die ook kopen. Daar moet je eens zelf je rekening maken.
        Niet de mooiste maar met jou km's zou ik eerlijk gezegd zelfs niet een verbrandingsmotor overwegen ...
        Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Comment

en voor de autovakantie misschien een alternatief bekijken ? Huren is dan misschien ook nog interessant ?
          Eigenlijk wel een leuke case om eens out of the box te denken naar allerhande alternatieven en combinaties.

Comment

79 euro per maand huur batterij + daarbij nog de kosten voor electriciteit is wel duur. Ik tank momenteel maandelijks voor +/- 45 euro en rijdt daar mee 1200 km.

Comment

Alles hangt (spijtig genoeg) af van de fiscale situatie.
              Geen enkele electrische of hybride auto is momenteel financieel interessant als particulier zonder fiscale aftrek.

Staat die auto op een bedrijf, dan kan je iets anders overwegen.
              Als het puur privé is, en je wil goedkoop rijden: in jouw geval, de kleinste auto met de kleinste benzinemotor die aangeboden wordt. (en waar je zin in hebt)

Comment

LPG station hebben we jammer genoeg niet in de buurt!

We zoeken dus een break benzine van ongeveer 15000 euro.

We dachten aan de Kia Ceed SW of de Ford Focus (1,0 ecoboost)

Welke opties hebben we nog?

Liefst een degelijke auto (met een motor met goede reputatie)?

Alvast bedankt voor de hulp aan deze leek :-)

Comment

Skoda Fabia combi 1.2tsi?

Comment

Toyota auris Touring Sports?
                    Zal mss iets boven het budget liggen maar dat zal dan vooral afhangen van de opties die je erop neemt.

Comment

Ik sta op het punt een Volkswagen golf 1.2 tsi te kopen van 4/2013 met 40.000 km. Een break.

Wat denken jullie qua degelijkheid?

Comment

als je een degelijke motor zoekt : de ford ecoboost momenteel niks beter te vinden.

Comment

Ik zoek een degelijke auto in zijn geheel... Dus niet enkel de motor.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door maarten_09 Bekijk Berichten
                            zoek dan maar verder dan vw... Kijk ook eens bij Mazda.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door maarten_09 Bekijk Berichten

is ford dan niet degelijk in zijn geheel ?

Comment

Ik ben een leek. Daarom ben ik hier. Ik zal eens kijken bij Ford. Bij de focus break valt de bagageruimte wat tegen..

Comment

We hebben nu een Avensis 1.8 benzine van 2011 op het oog met 45000 km. Wat zijn jullie ervaringen??

Alvast bedankt!

Comment

Infiniti Q50 Hybrid.

Comment

Working...
                                    X