Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Huidige opel vivaro 2008 vervangen door Caddy maxi cng?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Huidige opel vivaro 2008 vervangen door Caddy maxi cng?

    Wat denken jullie van deze versimpelde rekensom:

    Van mn Vivaro dubbele cabine l1h1 krijg ik nog 6000 euro, hij verbruikt 10 liter diesel en ik moet nu distributie riem vervangen en de dubbele bijrijders zetel vervangen door een enkele want anders past de babystoel niet vanachter. Heb plaats nodig voor 2 benchen voor labradors achteraan, dus grootte is van belang...

    Ik overweeg een cng wagen aan te kopen, nl de caddy maxi ecofuel ,simpel model voor 19000 euro.

    Na verkoop vivaro is er nog 13000 te betalen, ik bespaar op 5 jaar (30000km/jaar) ongeveer 9000 € aan brandstof (4€/100km ipv 10€/100km), plus geen reparatie/aanpassingskosten van ongeveer 1000 euro, plus een 1000 € subsidie voor cng ,plus geen rijtaks te betalen, is uitsparing 600 € , plus verzekeringsuitsparing van ongeveer 500 euro, dat restulteert in het feit dat me op 5 jaar de cng wagen dus maar 1000 € meer kost van mn vivaro te houden...


    Rekensom ongeveer juist of niet? Doen of niet? Cng tankstations zijn in de buurt beschikbaar...
    Last edited by ; 16/01/2016, 22:35. Reden: 30000 ipv 3000

  • #2
    Wie wilt ge nog overtuigen?
    Volgens mij ben je er al uit wat je wilt doen.

    Heb ook een Vivaro gehad en vond de hoge zit met daarbij horende gemakkelijke in en uitstap heel gemakkelijk.
    Hij is verkocht voor de baby mee te kunnen nemen.
    Deze mag op de voorbank enkel aan de deurzijde staan en dan moest ik telkens uitstappen om de maxi cosi weg te nemen als mijn vrouw er uit moest.
    Achteraf gezien had ik hem beter gehouden want ze worden snel groot en had beter een poosje de moeilijke weg gekozen.
    den borre


    "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


    Int3x0r
    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

    Comment


    • #3
      Mijn dienstwagen is een VW Caddy, wel het korte model, op CNG en ook op een paar opties na het eenvoudigste model.
      Kort samengevat, een prima wagen enkel zou een 6de versnelling mogen want bij 120 km/u draait de moter bijna 4000 t/min.
      Een aanrader is zeker airco te nemen, mijn dienstwagen heeft dit niet en dan word het in de zomer toch best heet in de wagen als je in de file staat in het centrum van een stad.

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door trepmondsrockateljee Bekijk Berichten
        Wat denken jullie van deze versimpelde rekensom:

        Van mn Vivaro dubbele cabine l1h1 krijg ik nog 6000 euro, hij verbruikt 10 liter diesel en ik moet nu distributie riem vervangen en de dubbele bijrijders zetel vervangen door een enkele want anders past de babystoel niet vanachter. Heb plaats nodig voor 2 benchen voor labradors achteraan, dus grootte is van belang...

        Ik overweeg een cng wagen aan te kopen, nl de caddy maxi ecofuel ,simpel model voor 19000 euro.

        Na verkoop vivaro is er nog 13000 te betalen, ik bespaar op 5 jaar (3000km/jaar) ongeveer 9000 € aan brandstof (4€/100km ipv 10€/100km), plus geen reparatie/aanpassingskosten van ongeveer 1000 euro, plus een 1000 € subsidie voor cng ,plus geen rijtaks te betalen, is uitsparing 600 € , plus verzekeringsuitsparing van ongeveer 500 euro, dat restulteert in het feit dat me op 5 jaar de cng wagen dus maar 1000 € meer kost van mn vivaro te houden...


        Rekensom ongeveer juist of niet? Doen of niet? Cng tankstations zijn in de buurt beschikbaar...
        Aantal km's vermoed ik dat je 30 000 ipv 3000 bedoelt? Anders klopt het plaatje al niet meer. En je houdt nog geen rekening met de restwaarde van de Caddy? Dan is dat zeker de moeite waard lijkt me.

        Comment

        Working...
        X