Even tussendoor: deze heerlijke advertentie gevonden!
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Oldtimer kilometervreters
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk BerichtenEentje van '87 of '88 misschien, die zijn ook bijna 30 jaar..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rambler Bekijk BerichtenNope alleen exportverklaring regelen in NL en even naar de douane in Belgie langsgaan, oldtimer keuren met de platen van de dagelijkse wagen, piece of cake.
Nederlanders durven ook al eens besparen op onderhoud en houden van piraatstukken...
Comment
-
Wij hebben vorig jaar een 740 turbo break(italiaanse versie dus de 2 liter versie) uit Friesland gehaald.
Eerst was die maagdelijk wit maar tijdens een uitstap naar de Gamma is er een pot blauwe verf opgevallen.
Dat rijdt echt zeer geestig op de autostrade, het is niet fantastisch snel maar in zweden doen ze daar nog wel gekke dingen mee.
Koppeling en koppakking is niet zo zot van vermogens boven de 250pk maar het kan wel, zelfs met hoge kmstanden.
Wij hebben ons geconcentreerd op nieuwe remschijven, blokken, banden, distributieriem, voorruit en wat sappen vervangen.
In Nederland zijn we best wat auto's gaan bekijken.
Onze witte zweed zag er op de foto's blinkend wit uit.
Daar aangekomen bleek die al een klein jaar buiten te staan, en had die een beetje last van groene uitslag.
We hebben er niet veel geld voor gegeven maar je kan er echt wel een hoop geld op stuk slaan als er wat achterstallig onderhoud op is.
Een 740 turbo in zeer nette staat begint toch al geld waard te worden.
De onze lag op lpg wat echt een feest was als je een roadtrip wil gaan doen.
Maar dan moet die installatie ook wel gekeurd worden door een lpginstallateur(de regels in Nederland zijn iets soepeler) dus verwacht je maar aan nog een paar honderd euro kosten daarvoor.
Op dit moment zijn er veel installaties uitgebouwd in Nederland maar je kan ze wel voor een prikje ophalen of erbij kopen.
Onze Zweed is verkocht maar als er ooit es weer eentje op het pad komt en het kriebelt om weer een roadtrip te gaan doen.
Dan is het weer zweedse turbo tijd.
Er zit zo een metertje in dat dashboard dat aangeeft hoe hard de turbo aan het werken is.
Voor je het weet kijk je echt niet meer naar die kmteller of toerenteller.
Gewoon op die turbo rijden, echt amusant!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door volvo940 Bekijk BerichtenPS als je een leuke oldie volvo break zoekt zou ik op zoek gaan naar een turbo, een 760 of 740 turbo wagon kan je relatief goedkoop kopen, de 240 is al vrij duur geworden.
Is een turbo eigenlijk wel een goed plan? Gaan die niet boem na een bepaald aantal kilometers? Niet dat ik me geen turbo wil aanschaffen, integendeel
Verstuurd vanaf mijn E39 met Tapatalk
Comment
-
Nee tis geen goed plan, ze hebben meer afgezien, alles dat een oude volvo break is en voorzien van een trekhaak heeft al minstens 3 verbouwingen achter de rug.
Een non turbo is euhm laat het ons beleefd uitdrukken. Gewoon een oude auto in de rij.
Dit zijn auto's waarbij es in het groot achterop stond dat ze ABS hadden.
Bij de volvo is dat in koeien van letters: turbo intercooler
Ofwel ga je voor een zeer goed onderhouden exemplaar ofwel ga je naar een redelijke gaan kijken waarbij je zwaar gaat afbieden om voldoende budget over te houden.
Turbo of geen turbo dat is zo een beetje hetzelfde met een 924 of een 944.
Zonder turbo amusant maar met een turbo echt een totaal andere wereld.
Als je met zo een oude bak aan de lichten staat en je kan een 1.6tdi leasegeval bijhouden dan krijg je echt een dikke smile.
Je kan er een matras in kwijt, zetels plat dus ideaal om na een party in te blijven maffen.
Eentje in Italië gaan halen eh. Kilometers zijn gegarandeerd teruggedraaid, roest hoeft daar iets minder kans, maar ze worden daar wel nog dagelijks gereden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door aw11 Bekijk BerichtenHet is zo een beetje: t'is riskanter met turbo, maar wie wil nu niet kunnen zeggen dat ze een turbo Volvo hebben!
Natuurlijk ook wat het sleeper gehalte bij zo'n turbo
Verstuurd vanaf mijn E39 met Tapatalk
Owkey ik ga effe op tweedehands gaan kijken en ik zie mijn vroegere blauwe Volvo te koop staan.
Koen heeft de koppelingsset, drukgroep, starter en oliekoeler vervangen.
De banden/velgen die ik op de foto zie staan zijn degene met de nieuwe banden die we erop hebben gelegd. Vorig juli moet dat geweest zijn.
Er is al een hoop aan gebeurd aan die auto.
Wat er nu met de motor is heb ik geen idee van.
Volvo 740 ➤ Bekijk het aanbod van vandaag! Occasions en nieuw. Elke deal een groot verschil. Dat is ② 2dehands Auto's.
Koppelingsset en starter heeft hij bij Marc Van de Voorde in Oosteeklo laten doen.
Oliekoeler kan ook wel dus daar zijn zeker rekeningen van. Distributie heb ik met een kameraad gedaan.
remschijven en blokken achteraan zijn vervangen
Comment
Comment