Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Freelander laten ombouwen naar lichte vracht ja/nee

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Freelander laten ombouwen naar lichte vracht ja/nee

Dag iedereen

Ik heb het advies nodig van mensen met verstand van het ombouwen naar lichte vracht. Ik zal even de situatie schetsen:

Ik heb op het onverwachts een landrover freelander 1 2.0 diesel gekregen omdat een familielid hem anders zou verkopen. Momenteel studeer ik nog maar ik ga 2de semester veel gaan bijklussen en volgend jaar deze tijd studeer ik normaal af. Met andere woorden heb ik nog geen vast inkomen.

De auto heeft 250 000 kilometers op de teller en ik zou hem willen laten ombouwen naar lichte vracht om er zo goedkoop mogelijk met te rijden. Wat zou het beste zijn: zo met rijden, ombouwen of verkopen en een kleinere 2de hands kopen.

Alvast bedankt voor jullie tijd om te lezen en hopelijk te antwoorden

Stuur een pm naar member Dutry voor meer info over Lv. Hij doet regelmatig ombouwen.
    2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

Zo verkopen en een kleinere 2dehands kopen. Ombouw naar lichte vracht is meestal niet goedkoop en ik vind zo'n auto dat niet waard.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door IbifaHo Bekijk Berichten
        Stuur een pm naar member Dutry voor meer info over Lv. Hij doet regelmatig ombouwen.

Enkel erkende constructeurs met een COP erkenning mogen ombouw naar lichte vracht doen.

Comment

Dus best verkopen en zoeken naar een kleinere occasie. Hoeveel zou je nog kunnen krijgen voor zo'n auto?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Freelander9 Bekijk Berichten
            Dus best verkopen en zoeken naar een kleinere occasie. Hoeveel zou je nog kunnen krijgen voor zo'n auto?
            Dit zal afhangen van het bouwjaar en de algemene staat van de wagen. Zoek gelijkaardige modellen op tweedehands sites en probeer het gemiddelde te vragen. Ombouw naar lichte vracht kan inderdaad wel wat kosten, dan is het inderdaad beter om deze eventueel van de hand te doen en een exemplaar te kopen dat al lichte vracht is en ook zo gekeurd voor verkoop. Bespaar je heel wat geld en misserie mee!

land rover onderdelen kunnen ook vrij prijzig zijn. Moest je toch 4x4 minded zijn, zou ik je wel Aziatische modellen kunnen aanraden. Maar die keuze moet je zelf maken
            Last edited by jacothom; 24/01/2016, 14:37.

Comment

eerste generatie Freelander is brol
              MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Freelander9 Bekijk Berichten
                Dag iedereen

Ik heb het advies nodig van mensen met verstand van het ombouwen naar lichte vracht. Ik zal even de situatie schetsen:

Ik heb op het onverwachts een landrover freelander 1 2.0 diesel gekregen omdat een familielid hem anders zou verkopen. Momenteel studeer ik nog maar ik ga 2de semester veel gaan bijklussen en volgend jaar deze tijd studeer ik normaal af. Met andere woorden heb ik nog geen vast inkomen.

De auto heeft 250 000 kilometers op de teller en ik zou hem willen laten ombouwen naar lichte vracht om er zo goedkoop mogelijk met te rijden. Wat zou het beste zijn: zo met rijden, ombouwen of verkopen en een kleinere 2de hands kopen.

Alvast bedankt voor jullie tijd om te lezen en hopelijk te antwoorden

Het lijkt me persoonlijk nogal onbeschoft om een gekregen wagen te verkopen.

Aan de andere zijde is het wel een vergiftigd kadoo. Oftoch als je daarmee op onderhoud zou gaan bij een merk garage. Daar zal je behoorlijk wat betalen om zo een wagen rijdende te houden.
                Mogelijks is het wel betaalbaar als je bijvoorbeeld bij iemand achter de uren gaat.
                Zo een Freelander met 250.000 kilometer is geen hol waard. Met het budget dat je zal krijgen ga je enkel een ander miseriekraam in huis kunnen halen. Daar zal je dus ook niet echt vooruit mee gaan...

Ombouw naar LV zal je toch al snel rond de 2000 euro kosten. Dat is meer dan de taksen die je nog zal moeten betalen, in functie van de geschatte resterende levensduur van de wagen. Bovendien behoud je zo zijn bruikbaarheid en als je die ooit van de hand wil doen, zal ie toch iets makkelijker verkopen mét zetels dan zonder.

Ik zou er gewoon mee rijden. Het is dan wel geen wagen van hoge kwaliteit, als je er voorzichtig mee bent kan je er gerust wel nog een tijdje verder mee en zal het een wagen zijn waar je veel plezier aan zal beleven.
                Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                Motoren & Tjeurisme

Comment

Working...
                X