Mededeling

Collapse
No announcement yet.

toyota rav4 2de hands?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• toyota rav4 2de hands?

Hallo,

De wagen die ik momenteel gebruik (peugeot 206 sw) is aan vervanging toe. Ik zoek een auto die
    -van 2007 is of nieuwer
    -max +-7500 euro
    -zeer betrouwbaar(!!), omdat ik wagen in Marokko wil gebruiken later
    -Luxe opties zijn voor mij niet nodig, eigenlijk hoe minder hoe beter (minder kans dat er iets kapot gaat etc.), een goede interieur vind ik wel belangrijk
    -normale verbruik (zeker geen 10l/100km)
    -moet tegen zandwegen kunnen (dus minstens een crossover)
    -makkelijk om aan te sleutelen, dus geen ingewikkelde electronica

Om eerlijk te zijn is mijn droomauto een mercedes 190d, het probleem is dat men wagens ouder dan 10j niet mag importeren in Marokko.

De aantal kms zullen zeer waarschijnlijk <15000 per jaar zijn. Ik heb eraan gedacht om een dacia duster 2de hands te kopen, maar dan besefte ik dat voor die prijs toch wel een "betere" auto kan kopen. Ik denk nu aan die toyota rav4, maar het probleem is waarschijnlijk dat het teveel verbruikt? En een 4x4 is voor mij onnodig ...

Wat adviseren jullie?

Een Toyota Rav4 lijkt me goed op één voorwaarde...het moet een benzine zijn. De diesels zijn erg onbetrouwbaar (injectoren,olieverbruik,lekkende cilinderkoppen,...)
    Een echt betrouwbare wagen om veel zelf aan te doen.....Een LandCruisers 3.0 (zeker geen 4.4 D4D) of een beetje op geluk hopen met een Ford Kuga of Volvo XC60 of Freelander 2.2 die ook wel best ok zijn
    BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

En een hilux of zo?

Verstuurd vanaf mijn LG-D802 met Tapatalk

Comment

Elke auto van 2007 en later heeft al een hoop electronica aan boord.

MRJ, de wagens die ge voorstelt zijn amper te vinden in die prijsklasse.

Ondanks dat er een hoop forummers zijn die nogal laagdunkend zijn mbt de Dacia zou ik toch deze kiezen. Redelijk simpele techniek, betrouwbaar en genoeg te vinden binnen uw budget.

Comment

Bedankt voor jullie reacties!

MRJ en metalpe, die wagens zijn idd te duur voor mij.

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
          Elke auto van 2007 en later heeft al een hoop electronica aan boord.

MRJ, de wagens die ge voorstelt zijn amper te vinden in die prijsklasse.

Ondanks dat er een hoop forummers zijn die nogal laagdunkend zijn mbt de Dacia zou ik toch deze kiezen. Redelijk simpele techniek, betrouwbaar en genoeg te vinden binnen uw budget.
          Ja, ik denk dat het deze zal worden. Weet je welke versie beter is Benzine of Diesel? Ik doe niet veel km's per jaar.

Comment

Dan zou ik de benzine nemen. Diesel met turbo kan wat problemen geven in een stoffige omgeving.

Comment

Na lang nadenken en een testrit met de duster wil ik toch voor een rav4 gaan. Op het internet lees ik dat er soms grote problemen zijn met sommige toyota rav4 motoren. Voor welke rav4 moet ik gaan? De benzine zoals MRJ voorstelt?
              Last edited by ; 05/03/2016, 00:41.

Comment

Is de testrit met de Duster zo tegengevallen? Een RAV4 gaat moeilijk te vinden zijn voor die prijs, en zeker een diesel. Of ze hebben al redelijk veel kilometers.

Eventueel ook eens kijken voor een Kia Sportage. Zijn wel te vinden voor die prijs.

Comment

Heb 4 jaar met een rav4 gereden (was nieuw aangekocht in 2006) nooit problemen mee gehad. Was een 2.2diesel. Verbruik zat rond 7 liter soms ieta minder. Was basis uitrusting. Had enkel airco en electrische ramen . Wel 4x4 uitvoering.

Heb er 175000km mee gereden uiteindelijk

Comment

Heb indertijd ook nog toen ik met een maat naar school ging elke dag met zijn RAV4 2.0 VVT-I 4WD gereden, dat ding was zo hard verkracht gedurende 2 jaar, bleef gewoon gaan
                    Betrouwbaar zijn de benzines dus wel.
                    Zoop wel gelijk zot, nu ja rijstijl was er ook naar. Toch gemiddeld een 12 liter.

Comment

Ik wil toch even meedelen dat het geen duster zal worden.

Mijn ogen zijn idd blijven vallen op toyota rav4 benzine, niet te vereaarlozen ze hebben een distributieketting. MAAR die zuipt blijkbaar? Dit is de enigr obstakel momenteel voor mij. En de bouwjaren mogen niet te recent zijn, de nieuwe versies zijn zoo lelijk...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mohamedd Bekijk Berichten
                        Ik wil toch even meedelen dat het geen duster zal worden.

Mijn ogen zijn idd blijven vallen op toyota rav4 benzine, niet te vereaarlozen ze hebben een distributieketting. MAAR die zuipt blijkbaar? Dit is de enigr obstakel momenteel voor mij. En de bouwjaren mogen niet te recent zijn, de nieuwe versies zijn zoo lelijk...

Mohamedd, het verbruik haal je bij die motoren zeker terug uit de goedkope onderhouskost....die benzines krijg je niet kapot mits goed onderhoud
                        BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

4X4 is toch fun ginder in de sahara spelen

Comment

Ik heb een rav4 gekocht, 2liter benzine bj 2006 met 93k km. Bedankt voor jullie advies!

Comment

Succes, en post eens wat foto's. Liefst in de woestijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                                Succes, en post eens wat foto's. Liefst in de woestijn.
                                Thx. Woestijn weet ik niet, maar ik zal zeker iets posten in toch wel even mooie plaatsen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mohamedd Bekijk Berichten
                                  Ik heb een rav4 gekocht, 2liter benzine bj 2006 met 93k km. Bedankt voor jullie advies!
                                  Goede keuze

Comment

Working...
                                  X