Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verkopen voor 200 000km of nog wachten?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Verkopen voor 200 000km of nog wachten?

    Ik rij een 118d uit 2005 met momenteel 185 000 km. Recent lekte thermostaat en de waterpomp en zijn deze vervangen. Dit heeft mij aan het denken gezet. Nu verkopen of nog wachten? Welke kosten kan ik nog verwachten? Vervangen van de koppeling en dieselpartikelfilter?

  • #2
    Nu verkopen.

    Comment


    • #3
      Bijhouden zal altijd goedkoper zijn ondanks wat herstellingen die je zal moeten uitvoeren. Wat zou je in de plaats kopen? Hoeveel kms bol je op jaarbasis?
      The shark is BACK! BMW 635csi

      BMW E24 635csi 1985
      BMW F10 520da 2012
      MINI Clubman Cooper 2017


      2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
      BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
      Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
      VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

      Comment


      • #4
        Houden, of die nu 185k of 230k km heeft. Verkopen in België gaat 'niet' (zogoed zls niemand wilt zo'n hoge km stand) enkel marchangs kopen zoiets nog. Maar dan wel voor een appel en een ei.
        2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

        1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

        2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

        2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

        Comment


        • #5
          Ik zou verkopen.

          Comment


          • #6
            houden....of je nu op 185 of op 230.000 km verkoopt, dat gaat geen fluit verschil meer maken...

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door dikkejos Bekijk Berichten
              houden....of je nu op 185 of op 230.000 km verkoopt, dat gaat geen fluit verschil meer maken...
              Akkoord, maar om die 230000 km te bereiken zou ts wel eens wat kosten kunnen hebben .

              Comment


              • #8
                Rond de 200d km beginnen de grote kosten dus ik zie het nut niet . Bij dit km stand krijg je gemakkelijk de wagen nog verkocht vanaf 200d km heeft een gemiddelde mens geen interesse.

                Comment


                • #9
                  Houden, is nu al niets meer waard, ik heb een 120d verkocht van 2006 en 230.000km, is voor export naar FR vertrokken, waarschijnlijk om de km's terug te draaien, hij zag er nog nieuw uit. (6000€ 2 jaar geleden)
                  Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                  Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                  Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

                  Comment


                  • #10
                    Idd houden. Dat is nog de 122-pk versie? Die gaat normaal gezien lang mee. Ik heb die ook gehad.

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Beeimwee3 Bekijk Berichten
                      Akkoord, maar om die 230000 km te bereiken zou ts wel eens wat kosten kunnen hebben .
                      Dat is waar. Maar als hij een andere "recente" wagen koopt, zal die mss niet direct kosten hebben maar in verhouding dan weer meer in waarde dalen.
                      The shark is BACK! BMW 635csi

                      BMW E24 635csi 1985
                      BMW F10 520da 2012
                      MINI Clubman Cooper 2017


                      2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                      BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                      Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                      VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

                      Comment


                      • #12
                        Als het een puur economische beslissing is, dan zou ik houden. (tenzij je echt grotere kosten verwacht)

                        Waardedaling is nu traag, en als de auto nog betrouwbaar is, dan is er eigenlijk weinig reden om te wisselen.

                        Comment


                        • #13
                          In afwachting van de xc60 rij ik nu met een V50 met 307000km van de garage.
                          Die auto rijdt echt nog zeer goed. Heb even de onderhoudshistorie erbij genomen.
                          En recent is er wel es een vliegwiel en koppeling vervangen. Maar echt grote onverwachte kosten zijn er niet aan geweest.
                          En dat voor een 1600 diesel.

                          Ik denk dat er een tijd terug hier es zo een excel rondgestuurd werd.
                          Waarbij je de afschrijving van een nieuwe auto naast de kosten van het blijven rijden met je oude auto kon vergelijken.
                          En na een aantal jaar mocht je echt veel kosten hebben om toch nog in het voordeel te blijven.

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door icevolvo Bekijk Berichten
                            In afwachting van de xc60 rij ik nu met een V50 met 307000km van de garage.
                            Die auto rijdt echt nog zeer goed. Heb even de onderhoudshistorie erbij genomen.
                            En recent is er wel es een vliegwiel en koppeling vervangen. Maar echt grote onverwachte kosten zijn er niet aan geweest.
                            En dat voor een 1600 diesel.

                            Ik denk dat er een tijd terug hier es zo een excel rondgestuurd werd.
                            Waarbij je de afschrijving van een nieuwe auto naast de kosten van het blijven rijden met je oude auto kon vergelijken.
                            En na een aantal jaar mocht je echt veel kosten hebben om toch nog in het voordeel te blijven.
                            Vliegwiel op zich is al ongeveer 2000 euro, da's dus toch al grote, én onverwachte kost.

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                              Vliegwiel op zich is al ongeveer 2000 euro, da's dus toch al grote, én onverwachte kost.
                              Da is dan wel heeeeeel ruim genomen. Vliegwiel zelf zit meestal rond de 600 euro, qua werkkosten in een merkgarage komt er 450 euro bij. Zelfs met koppelingsset en druklager enz gaat ge nog 'maar' op 1500 uitkomen.

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door Xanthine Bekijk Berichten
                                Da is dan wel heeeeeel ruim genomen. Vliegwiel zelf zit meestal rond de 600 euro, qua werkkosten in een merkgarage komt er 450 euro bij. Zelfs met koppelingsset en druklager enz gaat ge nog 'maar' op 1500 uitkomen.
                                Zal afhangen van merk en wagen, maar ook 1500 euro is nog altijd een grote en onverwachte kost, wegens kwalitatief minder waardig onderdeel.

                                Comment


                                • #17
                                  Zolang er niet altijd heel laag in toeren mee is gereden gaat dat niet zo snel stuk.
                                  Bimassavliegwiel kan niet goed tegen lage toeren kachelen (minder dan 1500tpm)
                                  Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                                  Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                                  Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

                                  Comment


                                  • #18
                                    Bedankt voor de antwoorden. Opvolger zou een wagen zijn van 5 jaar oud met 100 000 km. Een skoda octavia, bmw 3 of volvo v60


                                    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten
                                      Bijhouden zal altijd goedkoper zijn ondanks wat herstellingen die je zal moeten uitvoeren. Wat zou je in de plaats kopen? Hoeveel kms bol je op jaarbasis?
                                      15 000 km per jaar

                                      Comment


                                      • #20
                                        Ik zou hem bijhouden.
                                        The shark is BACK! BMW 635csi

                                        BMW E24 635csi 1985
                                        BMW F10 520da 2012
                                        MINI Clubman Cooper 2017


                                        2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                                        BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                                        Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                                        VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

                                        Comment

                                        Working...
                                        X