Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Deuk onderzijde wagen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Deuk onderzijde wagen

Tijdens een weekend weg het stomste meest idiote 1e schadegeval gehad in mijn kleine carrière als chauffeur (2j).

Ik moest een klein bospad (1 auto max) tussen een paar vakantiehuizen op. Nu was deze al zeer slecht aangelegd met kiezels en voortdurende hellende/dalend. Daarbij was de zijkant gemarkeerd met uit de grond stekende rotsen.

Inrijden en uitrijden geen probleem. Kan redelijk goed manoeuvreren in kleine ruimtes. TOT we gisterenavond besliste naar een stadje te rijden. Ik draai me even in een inhammetje zodat ik de juiste richting uit kan (baan was doodlopend dus telkens terug draaien) iedereen stapt in, ik vertrek en ik voel dat ik "op" iets rij. Ik stop meteen. Stap uit en zie een afgesneden boomstam die midden van "de weg stond". Op het eerste zicht niks aan de hand. Achteruit en om de stam heen dan maar. Ik was toch al in shock, normaal zie ik die dingen, maar ja het was pikkedonker.

Eenmaal op de parking aan het stad gestopt kijk ik wat beter ... Ai

Een redelijke deuk in de onderbalk onder de deur. Ik was woedend(1), teleurgesteld (2) en bang (3) tegelijk. 1. God***** waarom maken ze uberhaupt zo'n slechte paden waar auto's over moeten. 2. Ik ben zo begaan met rijden & mijn wagen en het welzijn er van en nu dit, een stomme stam die me de das om doet. 3. Wat als ik problemen er mee krijg? Het zo moet blijven?

Direct een mailtje gedaan naar een vriend van me die al eerder aan mijn auto heeft gewerkt. Super kerel en zei meteen na de foto's dat hij het wel kon recht trekken. Terwijl iedereen lekker verder op tocht ging, zat ik naast mijn wagen de schade op te meten en oplossingen te bedenken. Ik ga dit niet zo laten!

Nu hij kan waarschijnlijk gemaakt worden, al goed en wel maar zit een beetje met mijn twijfels. De lak heeft barstjes nu, klein scheurtje in de corosie laag (het hobbelige gespoten gedeelte onder de wagen)

*Daarbij heb ik verder wel niets geraakt. Ophanging en al zijn 100% gespaard.*

Iemand ervaring met dit soort gevallen? Of wijze raad?

Greetz
    Een jonge chauffeur (die ze zo nodig op deze manier moesten bewust maken van het feit dat je niet genoeg kan kijken)

Verstuurd vanaf mijn E39 met Tapatalk

Wijze raad; Relax! Dit is niet het einde van de wereld. Er is niemand verdronken of er staat geen kinderdagverblijf in brand.
    Gewoon laten maken en dat was het dan.

Comment

Voor een paar honderd euro trekken ze die deuk er wel uit. Een ongevalletje zoals er dagelijks duizenden gebeuren. Niks aan de hand dus en niks om je druk over te maken.

Comment

Voel me al iets relaxter

Deze week nog langst gaan bij mijn kameraad. will update!

Comment

zoveel paniek voor een scheet in een fles
          Z4 M40i

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten
            zoveel paniek voor een scheet in een fles
            Excuses! Was even het moment vrees ik :eek:

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fcapri
              niks van aantrekken, t is maar plaatwerk.
              trekken ze zo recht. je moet wel de lak weer herstellen zodat alles afgesloten is en niet gaat roesten. ook de binnenkant moet ingespoten worden.

mijn auto heeft veel erger gehad en rijd ook nog steeds rond hoor
              Gaan het proberen recht te trekken binnekort en wat bij te plamuren. Hier en daar is de toch aan het verschilferen. Geluk dat het aan de onderkant is

Comment

Ik begrijp je reactie wel. Ik zou ook tilt slaan... Je draagt zoveel zorg voor uw auto en dan gebeurt er zoiets. Maar het is nu éénmaal gebeurd en de schade valt te herstellen. Binnen een maandje als alles hersteld is ben je het wel vergeten. Dergelijke stomme ongelukjes gebeuren nu eenmaal.
                The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                BMW F10 520da 2012
                MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Is niet zo erg, in mijn jeugdjaren heb ik met mijn 205je ook eens over een betonblok geschuurd, identiek zelfde als jij nu voor hebt. Ik heb gewoon gezorgd dat het niet begon te roesten en heb er nog 5 of 6 jaar zo mee verder gereden, ook op de schouwing was het geen probleem. Dus zou er me niet teveel zorgen in maken, tenzij je daar niet graag op kijkt en het liever laat wegwerken. Maar als het geen al te dure auto is zou ikzelf er geen geld aanhangen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door herbie66 Bekijk Berichten
                    Ik heb gewoon gezorgd dat het niet begon te roesten .
                    Ben nu ook van plan om het even (lees een paar maanden) zo te laten omdat je het eigenlijk echt niet ziet.

Ja hoe hou je zoiets roestvrij??

Comment

Dik vet opwrijven...

Comment

dik vet ja, is wel goed maar komt toch een beetje in het milieu terecht hé. Ik zou dik vet alleen ergens gebruiken waar het niet met water in contact komt.
                        Afwassen, afschrobben met staalborstel voor de grootste brokken, eventueel roest afschuren, opruwen met schuurpapier, ontvetten, zinkprimer erop en laagje lak of steenslag erover.

Comment

Hou het nu altijd zo goed mogelijk proper. Hij slaapt al binnen en zorg altijd dat het stukje proper en droog is als ik em stil leg voor de nacht.

Comment

als het bloot metaal is mag je dat nog zo droog houden, roesten gaat het toch !

Comment

T'is natuurlijk wel de buitenkant. Gaat die antiroest niet mijn lak verpesten?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fcapri
                                welke lak
                                die lak is beschadigd en gebarsten, die doet niks meer uit.

gewoon afplakken onder je deur en die plakband door laten lopen naar het wiel.
                                daarna alles goed ontvetten, losse stukken lak verwijderen, licht schuren.
                                anti roest erop en laten drogen.
                                daarna grijze anti steenslag erover (dat hobbelig gespoten waar je over sprak) en je ziet er amper iets van. als je erna nog wat grijze lak van de goeie nr over doet, zie je zelf geen kleurverschil, alleen nog de deuk
                                Dus alles wat ik erop zou doen, gaat gewoon er terug af als ik em uitdeuk en herspuit?

Kan je me even vertellen welke spullen ik zoal nodig heb? Misschien een stomme vraag maar ben natuurlijk niet bekend op vlak van lak. :eek: en wil het niet verkloderen.

Afplaksel heb ik (net verbouwd hier) schuurpapier (van alle sterkte) ook maar dat zal wel niet voldoen zeker?

Zal ik de handen eens uit de mouwen steken

Comment

Working...
                                X