Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke kortingen onderhandelen bij Volvo XC 60?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Welke kortingen onderhandelen bij Volvo XC 60?

Graag had ik jullie advies gehoord bij de aankoop van een XC 60.

Ik overweeg de aankoop van een D3 (manueel, 150 pk). De basisprijs bedraagt 36.750 euro. Op deze wagen neem ik verscheidene opties: uitrustingsniveau Summum (5.150 euro), winterpack (450 euro), light pack (1.300 euro), versatility pack (550 euro), allerlei kleine zaken (1.000 euro). Ruim genomen totale aankoopprijs 46.200 euro (na de klassieke kortingen). Ik neem ook een Volvo-omniumverzekering (1.500 euro/jaar) en betaal mijn auto onmiddellijk aan de dealer (geen Volvo-lening of iets dergelijks).

Ik krijg een overnameprijs van 1.000 euro en nog 1.000 euro extra korting.

Ik koop maar om de 10 jaar een wagen dus niet echt op de hoogte van alles maar volgens mij kan ik er nog meer uithalen. Kan iemand me concrete tips geven of zijn ervaringen bij een eerdere aankoop delen?

Hartelijk dank!

dus een D3 summum voor 45200?
    Ik heb mijn auto besteld bij Caryncar.
    Een D4 ocean race automaat met volgende opties:
    • Ocean Race
    • business motion pack
    • winter pack
    • family pack
    • convenience pack
    • geblindeerde achterruiten
    • schakelflippers aan het stuur
    • volledig reservewiel
    • afneembare trekhaak
    • park assist camera
    • volvo on call
    • intellisafe pack
    • parkeersensoren voor en achteraan

Mijn configuratie heb ik een kleine 43000 voor betaald.
      Ze hebben nu D4 summums met automaat in stock staan met best veel opties voor 42000 op hun site
      Het is mijn 2de volvo die ik er koop en altijd al tevreden van geweest.
      Ze zijn qua prijs een van de scherpste in België

Ik heb er best goed mijn huiswerk van gemaakt om te vergelijken.
      Automobiala, coolman cars, Volvo Deinze, garage chris, carbonez allemaal vergeleken.

Comment

Ik heb vorig jaar een D3 automaat laten configureren met ocean race en business pack en nog wat klein grut. Zat aan €38115.
      Maar dit is moeilijk te vergelijken, want het gaat om een firmawagen waarbij business pack gratis is.

Maar korting was effectief 12% op de wagen en business pack gratis. Een kennis van mij is er eentje als particulier ergens aan de kanten van Lommel gaan laten uittellen en die kreeg 14% korting.

Comment

Ik zat op net geen 40 voor een D4 automaat Summum met heel veel extra's maar dat is ook via een regeling van mijn vrouw haar werk.
        den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Mijne nonkel heeft 2 weken geleden een XC60 gekocht D3 manueel.
          Enige optie dat hij nam was business pack + metaalkleur en sprak toch van een 6500€ korting.
          2013- Volvo V60 D3 R-Design
          2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

Het business motion pack krijg je zowel bij Fleet als particulier erbij zie ik net op de site van Volvo.
            Als je een xc60 als fleet neemt tov particulier dan was dat 1000 euro goedkoper in de configuratie die ik door Automobilia heb laten uitrekenen.
            Die korting van 6000 is inderdaad hetgene wat ze standaard geven.
            Met een summum pack komt die auto wel direct in een andere prijsklasse terecht.

Comment

Dank aan iedereen voor de reacties...

vandaag even terug geweest naar de Volvo-garage, het gaat om een particuliere aankoop.

Dit is er voorlopig uit de bus gekomen...l

XC 60 D3 Summum
              Winter pack
              Business Motion Pack (gratis)
              Light Pack
              Versatility Pack
              afneembare trekhaak
              getinte ruiten
              Dubbele uitlaat
              park assist voor- en achteraan

Totaal: 51.235,02
              (Verminderd met de korting basisprijs, extra korting dealer, salonpremie, bus Motion pack gratis) - 6.235 euro = 45.000,02

Auto wordt ook overgenomen (1.500 euro) dus eindresultaat 43.500,02 euro.

Wat denken jullie?

Ps ook de tip van Icevolco gecheckt (waarvoor dank), onafhankelijk dealer van Volvo uit Lovendegem en hen het laten zien. Ze begrepen niet echt hoe die aan die lage prijzen geraakte. Ze vermoeden import uit buitenland, dat was de uitleg.

Comment

Mijn wagen die ik besteld heb bij Caryn komt einde Maart toe.
                Dit als onderdeel van 2 vrachtwagens die ze besteld hebben(16 wagens in totaal).
                Mijn wagen komt inderdaad uit het buitenland en heeft officiële Volvo garantie
                Op dit moment rij ik met een vervangwagen van hen om de periode te overbruggen.
                Overlaatst is een kennis van mij uit Genk nog eentje bij hen gaan kopen.
                Voor een paar duizend euro verschil kan je al es wat verder rijden.

Dit is eigenlijk een internationaal spel waar bijvoorbeeld leasing maatschappijen en firma's als Cardoen ook aan meedoen.
                Dex maakt ook gebruik van dergelijke systemen.
                De garantie is officiële Volvo garantie dus dat zit volledig goed.

Nu los van het feit dat je qua prijs de standaard korting bij een officiêle dealer krijgt.
                Wat krijg je bij een opkoper voor je auto?

Als je in de buurlanden gaat kijken dan kan je zien dat bvb een xc90 in basis 2000 euro goedkoper is in Duitsland.

Carbonez in de Haan doet ook zoiets maar draait volgens mij niet zoveel auto's.
                Ben daar geweest maar had toen bvb een xc60 staan met nog de 181pk versie die als nieuw verkocht werd.
                Last edited by ; 11/02/2016, 01:40.

Comment

Men pa is een xc90 d8 laten samenstellen vorige week. Kreeg direct 15% zonder te onderhandelen

Sent from my iPhone using Tapatalk

Comment

Maar als je zo een wagen via de "buitenlandse" route bestelt, dan heb je ook al eens verschil in basisuitrusting, of in de uitrustingniveaus.
                    Daar moet je dan ook rekening mee houden als je prijs vergelijkt.

Comment

Je kan natuurlijk nooit particulier en Fleet prijzen vergelijken, maar ik kreeg op een D3 Ocean race met wat goodies, zo'n 20% begin december.
                      Auto geleased via leaseplan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                        Maar als je zo een wagen via de "buitenlandse" route bestelt, dan heb je ook al eens verschil in basisuitrusting, of in de uitrustingniveaus.
                        Daar moet je dan ook rekening mee houden als je prijs vergelijkt.
                        Yep, dat heb ik ook al ondervonden.
                        den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

In mijn geval zullen dat dan wel zeer kleine details moeten zijn ;-)
                          Italië(waar de mijne vandaan komt) is niet echt verwegistan eh

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door icevolvo Bekijk Berichten
                            In mijn geval zullen dat dan wel zeer kleine details moeten zijn ;-)
                            Italië(waar de mijne vandaan komt) is niet echt verwegistan eh
                            Verschil Duitsland - België kan al groot zijn, heeft niks met afstand of zo te maken invoerders beslissen hoe ze auto's in de markt zetten en de markt is per land anders.
                            '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                            '15 Volvo XC60 D3

Comment

Toen ik nog twijfelde voor een xc90 kwam ik ook rap op een 2000 euro verschil in prijs tussen Duitsland en België.
                              En ze konden er wel nog es over klappen maar dan moest ik zelf naar Aken komen.
                              Valt me trouwens op dat de D4 motorisatie erg weinig wordt genomen op een xc90.
                              Enkel in leasing is die blijkbaar af en toe gevraagd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                                Verschil Duitsland - België kan al groot zijn, heeft niks met afstand of zo te maken invoerders beslissen hoe ze auto's in de markt zetten en de markt is per land anders.
                                Inderdaad, uitrustig kan land per land, ook buurlanden verschillen. Constructeurs zetten vaak auto's op andere manier in de markt.

Comment

Working...
                                X