Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zelf auto verkopen of niet?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Zelf auto verkopen of niet?

    Goeiemorgen

    Na jaren fileleed te hebben moeten trotseren is het vanaf begin maart eindelijk zover: ik ben door mijn werkgever overgeplaatst en mag ik dicht bij mijn deur beginnen werken. Vanaf nu ga ik te voet of met de fiets naar het werk en aangezien mijn vrouw ook altijd met de fiets naar het werk gaat wordt zal het aantal jaarlijkse kilometers gereduceerd worden van 30 000 naar ongeveer 8000. De wagen waar we nu mee rijden is een Audi A4 2.0 TDI 177 PK automaat uit 2013 met 93500 km op de teller. Om te rijden geen slechte wagen, desondanks de relatief jonge leeftijd van de wagen zijn er al wat mankementen aan geweest. Waar haal ik het meeste winst uit door de wagen over te laten aan de garage waar we onze nieuwe wagen gaan kopen of door de wagen zelf te verkopen? De nieuwe wagen wordt hoogstwaarschijnlijk een Peugeot 308 1.2 automaat benzine. Alvast mercikes.

  • #2
    je gaat het meeste krijgen wanneer je hem zelf verkoopt, maar dan moet je er alle miserie ook bijnemen ....

    Comment


    • #3
      Welke miserie? Auto is volledig in orde, altijd op onderhoud geweest bij officiële verdeler. In het begin wel wat problemen gehad met hoog olieverbruik en wat met de elektronica. Eens de auto uit garantie is betaal je je toch blauw bij een evt mankement.

      Comment


      • #4
        Hij bedoelt de vele telefoontjes, het afpingelen, de fake biedingen, enz...
        “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


        Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
        Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

        Comment


        • #5
          Te koop zetten op autoscout, 2dehand.be en kapaza. Vergelijk op voorhand gelijkaardige wagens die te koop staan. Zowel die van handelaars (garantie) als particulieren en dan een scherpe prijs bepalen. Zo een auto moet zichzelf kunnen verkopen. Is er geen optie om de auto bij te houden? Je gaat weliswaar weinig kms doen maar mss zijn de weinige kms wel lange ritten?
          The shark is BACK! BMW 635csi

          BMW E24 635csi 1985
          BMW F10 520da 2012
          MINI Clubman Cooper 2017


          2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
          BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
          Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
          VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

          Comment


          • #6
            Wij gaan af en toe eens een weekendje weg naar Limburg, De Kempen, Moezel, Ardennen en enkele malen per jaar op bezoek bij mijn vrouw haar broer die in het Leuvense woont. Voor de rest doen we er eens boodschappen mee. Heb de auto veelvuldig gebruikt omdat ik vrij onregelmatige uren heb en het openbaar vervoer dan een ramp is. De auto blijven gebruiken of niet tja met de wagen rijden is zeer aangenaam zéér sopele en stille motor, comfortabel interieur maar toch wat problemen gehad met hoog olieverbruik (in garantie opgelost). Nog niet zo lang geleden een probleem gehad met de turbo dat was toch een factuur boven de 1000 € ..

            Comment


            • #7
              Van mijn 18de tot nu in het Antwerpse gewerkt en altijd om de 4 jaar een nieuwe wagen gekocht. Ik ben niet merkgebonden heb al gereden met een Toyota, Renault, Alfa Romeo en met deze auto is het toch de eerste keer dat ik problemen ervaar. Moet je dan de wagen nog houden of niet hé? Met een nieuwe benzine wagen betaal ik toch ook veel minder jaarlijkse verkeersbelasting.

              Comment


              • #8
                Zelf verkopen.

                Comment


                • #9
                  Waarom niet zelf verkopen en overlaten combineren? Je kan bij de bestelling van je nieuwe wagen onderhandelen dat de garage hem overneemt als je hem zelf niet verkocht krijgt.

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Typhon Bekijk Berichten
                    Met een nieuwe benzine wagen betaal ik toch ook veel minder jaarlijkse verkeersbelasting.
                    Je gaat een paar 10.000€ afschrijven om enkele 100den euro te besparen op verkeersbelasting
                    Goede deal

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Typhon Bekijk Berichten
                      Van mijn 18de tot nu in het Antwerpse gewerkt en altijd om de 4 jaar een nieuwe wagen gekocht. Ik ben niet merkgebonden heb al gereden met een Toyota, Renault, Alfa Romeo en met deze auto is het toch de eerste keer dat ik problemen ervaar. Moet je dan de wagen nog houden of niet hé? Met een nieuwe benzine wagen betaal ik toch ook veel minder jaarlijkse verkeersbelasting.
                      Ik bekijk het anders. Ik denk dat het veruit het goedkoopst is om de Audi te behouden. Een nieuwe wagen is een grote investering, wellicht neem je een full omnium, ben je gebonden aan een officieel merkdealer voor onderhoud. Op de Audi ga je ook geld verliezen bij een mogelijke verkoop.

                      Het geld dat een nieuwe wagen jaarlijks in waarde verliest weegt niet op tov een occassionele herstelling te moeten betalen aan de Audi. Eenmaal de Peugeot een paar jaren oud is, gaat die ook weer kosten krijgen. Hoe je het draait of keert, de Audi is kwalitatief gezien de beste wagen.
                      The shark is BACK! BMW 635csi

                      BMW E24 635csi 1985
                      BMW F10 520da 2012
                      MINI Clubman Cooper 2017


                      2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                      BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                      Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                      VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

                      Comment


                      • #12
                        Je verkoopt die Audi op het slechts mogelijke moment.
                        Hij heeft nu zijn grootste waardedaling gehad, is nog betrouwbaar, en de meerprijs die je hebt betaald voor diesel is terug verdiend.

                        Minstens nog 2-3 jaar houden, en dan vervangen zal financieel beter zijn.

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                          Je verkoopt die Audi op het slechts mogelijke moment.
                          Hij heeft nu zijn grootste waardedaling gehad, is nog betrouwbaar, en de meerprijs die je hebt betaald voor diesel is terug verdiend.

                          Minstens nog 2-3 jaar houden, en dan vervangen zal financieel beter zijn.
                          Ik zit ongeveer in een gelijkaardige situatie:
                          Nieuwe auto gekocht in 2013, momenteel 87k km op de teller. Nieuwprijs was toen 18500 euro. Zou er nu nog graag een 11.000 euro voor krijgen. Dus een afschrijving van 7à 8000 euro op 3 jaar tijd.
                          Nu ben ik al lange tijd fan van de Volvo V60 en zou er mij graag 1 aanschaffen van 2 jaar oud met 35k km op de teller, met garantie.
                          Ik twijfel alleen of het beter is om nog 2à3 jaar verder te rijden met mijn huidige auto. In dit geval zou er +/- 170K km op de teller staan en volgens mij niet veel meer waard zijn?

                          Comment


                          • #14
                            Boven 100.000 km is de kilometrage van minder belang dan de staat van de wagen. Een verschil van 50.000 km in min of meer op een onberispelijke voertuig zal op de prijs minder wegen dan een afgeleefde interieur of andere tekens van weinig respect door de eerste gebruiker

                            Comment


                            • #15
                              Toch nog maar een jaar of 2 op de tanden bijten dus?

                              Comment


                              • #16
                                Kunnen wij niet zeggen hee... Jij weet of je je het kan permitteren onder het motto YOLO. Niet elke aankoop moet rationeel zijn.

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Koen42 Bekijk Berichten
                                  Ik zit ongeveer in een gelijkaardige situatie:
                                  Nieuwe auto gekocht in 2013, momenteel 87k km op de teller. Nieuwprijs was toen 18500 euro. Zou er nu nog graag een 11.000 euro voor krijgen. Dus een afschrijving van 7à 8000 euro op 3 jaar tijd.
                                  Nu ben ik al lange tijd fan van de Volvo V60 en zou er mij graag 1 aanschaffen van 2 jaar oud met 35k km op de teller, met garantie.
                                  Ik twijfel alleen of het beter is om nog 2à3 jaar verder te rijden met mijn huidige auto. In dit geval zou er +/- 170K km op de teller staan en volgens mij niet veel meer waard zijn?
                                  Als je naar leasing maandprijzen kijkt, dan zit je met de laagste maandprijzen als je least op 5 jaar. Zal wel met de afschrijving (en de BIV) te maken hebben zeker...
                                  Ik kan nu ook niet inschatten of je die 11k gaat krijgen voor je auto van bijna 3 jaar en met 90k op de teller. Lijkt me nogal veel als die auto slechts 18k heeft gekost.

                                  Feit is, de waardedaling is het grootst in de eerste jaren...
                                  En bij auto's van jonger dan 5 jaar is het financieel zelden een goede zaak om die te vervangen tenzij je heel veel km doet.

                                  Maar zoals hierboven al geschreven hé. Wij kennen je portefeuille niet, en ook niet hoe veel kwijl er uit je mond loopts als je die V60 ziet staan.

                                  Comment


                                  • #18
                                    18K was de prijs met de korting en de waarde van mijn vorige auto afgetrokken, catalogusprijs was +/- 24k
                                    Wat ik mij vooral afvraag is of dat ik er (veel) financieel voordeel mee doe door nog 2à3 jaar met mijn huidige auto verder te blijven rijden.

                                    Comment

                                    Working...
                                    X