Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Moeilijke eerste start bij koud weer

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Moeilijke eerste start bij koud weer

Hey

Auto staat onder carpoort en start moeilijk (heel soms pas na de tweede keer) als het de nacht ervoor gevroren heeft. Als hij dan start, hem terug afleg en terug opnieuw start gaat het vrijwel zonder problemen.

Auto staat soms twee weken stil en als het dan niet gevroren heeft, start hij zonder problemen.

Logica zegt natuurlijk dat het de batterij is, maar vind het toch raar dat het enkel de eerste start is en niet de volgende zelfs als het direct erna is.

K weet niet hoe oud of welk model, maar kunnen eerder de gloeikaarsen zijn, ervan uitgaande dat het een diesel is.

Comment

In de veronderstelling dat het een oud machien is he Capri...

Comment

Bij moderne auto's kan je niet meer twee keer voorgloeien. Je duwt op de knop en alles gebeurt vanzelf. Hebt geen keuze meer...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
          Bij moderne auto's kan je niet meer twee keer voorgloeien. Je duwt op de knop en alles gebeurt vanzelf. Hebt geen keuze meer...
          Tenzij dat dit alles al wat gebeurt van zodra je de auto opent? Dunno.

Comment

Twee keer openen lol...

Comment

Zonder dat de ts meer details geeft kun je niet veel zeggen.

Comment

Ford Fiesta bouwjaar 2002 (of 2003).

Ik laat hem steeds twee keer (soms meerdere keren) voorverwarmen, maar heeft niet echt een effect heb ik de indruk. Hij geeft het ook aan als het nodig is doormiddel van het lampje en dit gebeurt niet snel, enkel bij vriesweer (of gebeurt het sowieso?). Hij gaat wel iets trager rond, maar niet extreem (er was wel eens het geval dat hij rondging en dan gewoon afsloeg, ik heb hem terug afgezet en terug proberen te starten wat wel zonder problemen ging).

Deze morgen had ik dan weer niet echt problemen. Deze namiddag toen ik op het werk vertrok startte hij ook zonder problemen.

Originele accu weet ik niet, als ik ernaar kijk denk ik van wel.

Comment

Deze morgend wel vijf keer proberen te starten met de corolla, ik kan wel meerdere keren voorverwarmen.
                  Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                  Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                  Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

Meet u bougies ééns uit .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten

niet elke moderne auto heeft gelukkig een startknop..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RestUnknown Bekijk Berichten
                        Ford Fiesta bouwjaar 2002 (of 2003).

Ik laat hem steeds twee keer (soms meerdere keren) voorverwarmen, maar heeft niet echt een effect heb ik de indruk. Hij geeft het ook aan als het nodig is doormiddel van het lampje en dit gebeurt niet snel, enkel bij vriesweer (of gebeurt het sowieso?). Hij gaat wel iets trager rond, maar niet extreem (er was wel eens het geval dat hij rondging en dan gewoon afsloeg, ik heb hem terug afgezet en terug proberen te starten wat wel zonder problemen ging).

Deze morgen had ik dan weer niet echt problemen. Deze namiddag toen ik op het werk vertrok startte hij ook zonder problemen.

Originele accu weet ik niet, als ik ernaar kijk denk ik van wel.
                        1400 tdci?

Voorgloeien gebeurt los van het lampje, en sowieso gloeit hij nog na als de motor al gestart is. De gloeiduur is afhankelijk van de temperatuur maar kan in totaal 2 minuten worden. Enkel als de motor vrij warm is wordt er niet gegloeid.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen Bekijk Berichten
                          1400 tdci?

Voorgloeien gebeurt los van het lampje, en sowieso gloeit hij nog na als de motor al gestart is. De gloeiduur is afhankelijk van de temperatuur maar kan in totaal 2 minuten worden. Enkel als de motor vrij warm is wordt er niet gegloeid.
                          Jep 1.4 TDCI. Aha oke. Kan je me ook informatie geven waarom het lampje dan soms wel brandt bij contact en meestal niet?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RestUnknown Bekijk Berichten
                            Jep 1.4 TDCI. Aha oke. Kan je me ook informatie geven waarom het lampje dan soms wel brandt bij contact en meestal niet?
                            Als hij wat langer moet voorgloeien als standaard zal je het lampje zien, maar het gloeien gaat verder nadat het lampje uit is, en zal ook gebeuren als het lampje niet aangegaan is.

controleer dus of de gloeiers stroom krijgen, en daarna of ze nog allemaal werken.

Comment

Working...
                            X