Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Sportieve 2ehands wagen onder 12.000

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Sportieve 2ehands wagen onder 12.000

Hoi Allemaal

Ik help momenteel een vriend van me te zoeken naar een nieuwe wagen. Natuurlijk doe ik dat graag voor vrienden en vind ik zoiets leuk. En wie beter bij de zoektocht betrekken dan de mannen van het forum!!!

Momenteel Staat zijn budget al max. 12.000 euro. Een degelijk kwakske geld als je het mij vraagt.

De auto die we zoeken: eentje met pit (lees zeker niet onder de 100 pk, volgens zijn normen), niet alledaagse wagen, nieuw (niet meer dan 5 jaar oud), praktisch (bv een hatch ipv een TT of dergelijke).

Ondertussen al in het geniep een testrit geboekt voor een swift sport (vrijdag). Ben enorm fan van de normale Swift die we thuis hebben, hij valt binnen het budget en wil hem zelf ook eens "ervaren". Enige voor en nadelen van deze wagens? (De koffer is al een klein nadeel maar ach).

Verder heb ik gekeken naar een Fiesta eco boost, maar dat vind ik dan weer wat "normaal" alledaags Ivm de Swift sport.

Dit onderwerp wordt verder aangevuld in de loop der tijd!!

Verstuurd vanaf mijn E39 met Tapatalk

Wat vind jij nu sportief aan een swift of een fiesta ? Voor mij zijn dat vrouwen wagens.
    Ik zou min naar een megane rs , golf gti toestanden kijken dan zo een koekendoos.

Comment

Vrouwen wagens?! lach je nu de mijne uit?!

Ik begrijp wat je bedoelt, de Golf GTI is zowat de hardcore hot hatch maar probeer zo maar eens eentje te vinden in bijna nieuwstaat (lees amper kilometers), minder dan 5 jaar oud en ook nog eens onder de 12.000 ...

Zelf nog niet in de sport gereden (soon) maar de onze gewone Swift hier vind ik al alles behalve een "koekendoos", tmoet niet veel hebben om sportief te zijn in mijn opinie.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
        Wat vind jij nu sportief aan een swift of een fiesta ? Voor mij zijn dat vrouwen wagens.
        Ik zou min naar een megane rs , golf gti toestanden kijken dan zo een koekendoos.
        Ben er zeker van dat jij nog nooit in zo'n koekendoos gereden hebt.

Verstuurd vanaf mijn RIDGE 4G met Tapatalk

Comment

alstu ... http://nl.ww3.autoscout24.be/classified/282145060?asrc=st|as

edit
          : zie juist dat die pk's niet kloppen. zou 133PK moeten zijn.
          Last edited by #166; 18/02/2016, 08:08.

Comment

En niet lachen, maar dat rijdt sportief! Geen slechte wagen. Wel wat klein.

Comment

Zo'n Swift Sport is echt tof! Ooit eens met meegereden, klint ook mooi alsge hem in de toeren jaagt!

Comment

Aaah de gordini! Super wagen! Komt bij op het lijstje, merci!

Comment

Ik zit een beetje in de zelfde situatie en zelfde budget, alleen zoek ik in Duitsland. Meer aanbod en simpel om in te voeren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door aw11 Bekijk Berichten
                    Vrouwen wagens?! lach je nu de mijne uit?!
                    Zwartpaard is wat wereldvreemd, gewoon laten doen.

Comment

Gewoon vrijdag de Swift Sport testrijden en dan zwart paard zijn commentaar herlezen
                      30 jaar Mr Yuge!

Comment

Ik denk naast vorige suggesties aan volgende wagens:
                        - twingo rs (maar is serieus klein)
                        - clio rs (vorig model)
                        - corsa opc (vorig model)
                        - astra opc (H). Ook tof bakske, wel wat ouder

Op autoscout zal je zeker nog wat andere leuke opties vinden

Sent from my iPhone using Tapatalk
                        That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
                        28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
                        28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

Comment

eerste link werkt niet ...
                          nooit een fan geweest van de looks van de mito, heb wel geen idee hoe zoiets rijdt ...
                          en een clio GT ... dan liever kijken voor een RS, maar die zijn dan (binnen het vooropgestelde budget) wel een stukske ouder.

zo'n twingo RS is echt wel een smijtbakske en het grote voordeel is dat ge ruim binnen het budget kunt blijven, zodat ge de rest van uw centen kunt uitgeven aan naft en kleine mods. ge kunt natuurlijk ook helemaal losgaan ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                            ... alleen zoek ik in Duitsland. Meer aanbod en simpel om in te voeren.

goeie tip. zeker voor zoiets speciaals als een twingo RS.

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/se...der=DESCENDING
                            Last edited by #166; 18/02/2016, 19:37.

Comment

Swift Sport zijn leuke autootjes maar je wordt die precies wel rap beu. Bij mijn vast tankstation (Suzuki/Ssangyong dealer) zegden ze me dat velen die na 1 à 2jaar wegdoen.
                              En als je thuis al een Swift hebt staan dan zou ik nu toch wel iets anders kiezen...
                              2.0 JTDm

Comment

De auto is voor een vriend van mij hebben ze misschien een reden gegeven waarom ze de modellen beu geraken?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door #166 Bekijk Berichten
                                  eerste link werkt niet ...
                                  nooit een fan geweest van de looks van de mito, heb wel geen idee hoe zoiets rijdt ...
                                  en een clio GT ... dan liever kijken voor een RS, maar die zijn dan (binnen het vooropgestelde budget) wel een stukske ouder.

zo'n twingo RS is echt wel een smijtbakske en het grote voordeel is dat ge ruim binnen het budget kunt blijven, zodat ge de rest van uw centen kunt uitgeven aan naft en kleine mods. ge kunt natuurlijk ook helemaal losgaan ...

Vandaag even voorgelegd maar hij lijkt er niet zo voor te zijn. Wat ik wel verwachte, hij neemt toch vrij vaak 4 personen mee en een twingo is dan net wat te klein.

*Ga toch zelf eens een testrit proberen te doen, moest dat nog ergens kunnen *

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door aw11 Bekijk Berichten
                                    hebben ze misschien een reden gegeven waarom ze de modellen beu geraken?

Zal het eens vragen als ik nog eens ga tanken

Dat hoog in toeren doortrekken is eens leuk maar hoe vaak kun je dat? Dikke atmo heeft ook nog koppel maar een 1.6 niet.
                                    Vorig model Swift Sport heb ik nog gereden en op langere stukken/autostrade gaat dat rap vervelen zo'n motortje dat aan 120-130 al > 4000 toeren draait
                                    2.0 JTDm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
                                      Zal het eens vragen als ik nog eens ga tanken

Dat hoog in toeren doortrekken is eens leuk maar hoe vaak kun je dat? Dikke atmo heeft ook nog koppel maar een 1.6 niet.
                                      Vorig model Swift Sport heb ik nog gereden en op langere stukken/autostrade gaat dat rap vervelen zo'n motortje dat aan 120-130 al > 4000 toeren draait
                                      Alvast merci Haddock

De power delivery bij de Swift is inderdaad wat raar maar wel iets dat ik nu gewoon ben.

Autostrade rijden is vervelend, moet ik toegeven, tegenover mijn oude Fiesta (die op zijn gemak 120 bolt) mist de Swift net een versnelling (3.500 rpm op 125km/u in 5 de) Maar de sport heeft er zes dus ... ik ben eens benieuwd of dat een verschil maakt morgen

Ik ga er gelijk ook een review van schrijven.

Comment

Working...
                                      X