Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Mijn laatste 3 wagens zijn : Focus ST 2.5L 2008 > Swift Sport 2009 > Focus ST 2.0L 2013 > Swift Sport 2009
Rijd nu dus weer met mijn ex wagen rond, de Swift Sport.
Als je de ruimte niet persé nodig hebt kunt ge u met een Swift Sport echt wel goed amuseren. Mijne is verlaagd en knalhard, maar op juiste wegen is ie wel plezanter dan de Focus ST mk3. Afritten nemen en rotondes altijd een plezier. Snelweg en lange afstanden zijn wel niet echt het ding van de Swift.
Zuiniger dan de Focus ST mk2, met een liter of 3 per 100km. Afhankelijk van afstanden en rijstijl kun je tellen tussen 6.5 en 8L over een tank gezien. De nieuwe zou met de 6 bak nog iets zuiniger moeten zijn.
Ga heel af en toe een keer rijden op circuit Zolder of de Nurburgring en daar doet de Swift allesbehalve slecht. Ok, op de rechte stukken komen de turbomonsters voorbijgevlogen maar in een bochtig stukje durf ik soms wel eens in te lopen op wagens die 2 - 3 x zo duur zijn en een pak meer pk's hebben. Verder houden de remmen van de Swift het langer uit dan beide Focussen (4 rondjes ring zonder grote problemen, de 2013 Focus hield het na 1 rondje bekeken met fading en rokende remmen)
De snelheidsbeleving is ook heel anders dan in een C-segment hothatch waar je zonder problemen 250 op de Autobahn kan rijden...
Dus zelfs aan redelijke snelheden kan je je prima amuseren.
Voor een beperkt budget kunt ge niet meer fun hebben als in een Swift Sport. Ik vind persoonlijk de oudere versie net ietske schoner want compacter en meer S1600 looks, maar de nieuwe heeft de 6-bak, xenon en mooier interieur, dus die moet ge hebben.
Ik ga nu gene nieuwe kopen , maar als ik nu iets nieuws zou moeten zoeken dan zou het kiezen worden tussen een Fiesta ST 2013 of de Swift Sport 2013. Fiesta zal wel 5 jaar garantie moeten hebben, anders blijf ik er vanaf. Swift is een 5000 euro goedkoper, heeft 5 jaar garantie, maar dan zou ik die wel verlagen en evt een uitlaat en intake steken. 1500 euro voor alle drie samen moet lukken.
Vandaag langst de garage geweest. Beetje een bittersweet gevoel. Bij aankomst stond er een mooie metallic blauwe Swift sport te pronken. *wáuw* echt een mooie bak. Na een kort praatje met de verkoper en De auto vanbinnen en van buiten te hebben bekeken vroegen we om een test ritje. De man strugglede wat even. Het schijnt dus dat Suzuki de sport niet meer laat test rijden omdat er te weinig vraag naar is. Hij twijfelde om de sleutels van de blauwe te geven maar die werd deze avond nog op gehaald door zijn baasje. Dat risico wou ik niet nemen. Dan heb ik men kameraad maar even de gewone Swift laten testen. Die was meteen overtuigd. Leuk rijgedrag, lichte bediening en lekker om door te trekken ... Wáuw wat moet die sport dan wel niet zijn??
Dus even offerte laten opmaken. Normale prijs iets rond de 18.000 - 1.300 salon - 1.300 overname - 5.000 waarde van de wagen = nieuwe Swift sport voor 10.000 euro! Goede prijs! 5 jaar garantie en al erop full full option.
Ook even bij Ford geweest. Daar vroegen ze al wat meer 11.000 dat zonder 5 jaar garantie maar eerder 2j (kan je wel 5 j van maken mits bijbetalen) De Fiesta is OK (top wagen), maar de sport heeft net dat ietsje minder alledaags en de uitstraling is echt op punt voor een jonge gast.
Volgende week is Renault en Seat aan de beurt. Deze keer wel met rit hopelijk.
Mijn laatste 3 wagens zijn : Focus ST 2.5L 2008 > Swift Sport 2009 > Focus ST 2.0L 2013 > Swift Sport 2009
Rijd nu dus weer met mijn ex wagen rond, de Swift Sport.
Als je de ruimte niet persé nodig hebt kunt ge u met een Swift Sport echt wel goed amuseren. Mijne is verlaagd en knalhard, maar op juiste wegen is ie wel plezanter dan de Focus ST mk3. Afritten nemen en rotondes altijd een plezier. Snelweg en lange afstanden zijn wel niet echt het ding van de Swift.
Zuiniger dan de Focus ST mk2, met een liter of 3 per 100km. Afhankelijk van afstanden en rijstijl kun je tellen tussen 6.5 en 8L over een tank gezien. De nieuwe zou met de 6 bak nog iets zuiniger moeten zijn.
Ga heel af en toe een keer rijden op circuit Zolder of de Nurburgring en daar doet de Swift allesbehalve slecht. Ok, op de rechte stukken komen de turbomonsters voorbijgevlogen maar in een bochtig stukje durf ik soms wel eens in te lopen op wagens die 2 - 3 x zo duur zijn en een pak meer pk's hebben. Verder houden de remmen van de Swift het langer uit dan beide Focussen (4 rondjes ring zonder grote problemen, de 2013 Focus hield het na 1 rondje bekeken met fading en rokende remmen)
De snelheidsbeleving is ook heel anders dan in een C-segment hothatch waar je zonder problemen 250 op de Autobahn kan rijden...
Dus zelfs aan redelijke snelheden kan je je prima amuseren.
Voor een beperkt budget kunt ge niet meer fun hebben als in een Swift Sport. Ik vind persoonlijk de oudere versie net ietske schoner want compacter en meer S1600 looks, maar de nieuwe heeft de 6-bak, xenon en mooier interieur, dus die moet ge hebben.
Ik ga nu gene nieuwe kopen , maar als ik nu iets nieuws zou moeten zoeken dan zou het kiezen worden tussen een Fiesta ST 2013 of de Swift Sport 2013. Fiesta zal wel 5 jaar garantie moeten hebben, anders blijf ik er vanaf. Swift is een 5000 euro goedkoper, heeft 5 jaar garantie, maar dan zou ik die wel verlagen en evt een uitlaat en intake steken. 1500 euro voor alle drie samen moet lukken.
Groeten
Niels
Dus echt van goede kwaliteit die swiften na jouw reactie te lezen heb ik des te meer zin er een keer in te rijden :mad:
Momenteel is het ook nog eens de goedkoopste optie dus echt wel een kansmaker, zeker na vandaag!
Ik begrijp wat je bedoelt, de Golf GTI is zowat de hardcore hot hatch maar probeer zo maar eens eentje te vinden in bijna nieuwstaat (lees amper kilometers), minder dan 5 jaar oud en ook nog eens onder de 12.000 ...
Zelf nog niet in de sport gereden (soon) maar de onze gewone Swift hier vind ik al alles behalve een "koekendoos", tmoet niet veel hebben om sportief te zijn in mijn opinie.
Verstuurd vanaf mijn E39 met Tapatalk
mijn broer verkoopt zijn Golf 5 gti. Een witte drie-deurs met prachtig lederen interieur(geen enkel kreukeltje in het leder, originele stoelen zijn nl op zolder weggezet omdat er recaro-zetels in kwamen, vanachter heeft er nog niemand gezeten en passagiers mochten amper mee). Wagen is in absolute nieuwstaat. Mijn broer onderhoudt zijn wagens maniakaal en deze wagen komt enkel buiten als de zon schijnt (gene zever hoor, bij het minste spatje regen stond hem al terug in de garage - is nl zijn hobby-wagen). Budget moet wel lukken en denk dat hij iets van 60000km heeft.
mijn broer verkoopt zijn Golf 5 gti. Een witte drie-deurs met prachtig lederen interieur(geen enkel kreukeltje in het leder, originele stoelen zijn nl op zolder weggezet omdat er recaro-zetels in kwamen, vanachter heeft er nog niemand gezeten en passagiers mochten amper mee). Wagen is in absolute nieuwstaat. Mijn broer onderhoudt zijn wagens maniakaal en deze wagen komt enkel buiten als de zon schijnt (gene zever hoor, bij het minste spatje regen stond hem al terug in de garage - is nl zijn hobby-wagen). Budget moet wel lukken en denk dat hij iets van 60000km heeft.
Kan je eens waar foto's sturen of een advertentie?
mijn broer verkoopt zijn Golf 5 gti. Een witte drie-deurs met prachtig lederen interieur(geen enkel kreukeltje in het leder, originele stoelen zijn nl op zolder weggezet omdat er recaro-zetels in kwamen, vanachter heeft er nog niemand gezeten en passagiers mochten amper mee). Wagen is in absolute nieuwstaat. Mijn broer onderhoudt zijn wagens maniakaal en deze wagen komt enkel buiten als de zon schijnt (gene zever hoor, bij het minste spatje regen stond hem al terug in de garage - is nl zijn hobby-wagen). Budget moet wel lukken en denk dat hij iets van 60000km heeft.
+1 Ken de auto ook,is van Mathias he ? Is echt maniakaal verzorgd,zal je zelden tegenkomen in deze 'nieuwstaat'
mijn broer verkoopt zijn Golf 5 gti. Een witte drie-deurs met prachtig lederen interieur(geen enkel kreukeltje in het leder, originele stoelen zijn nl op zolder weggezet omdat er recaro-zetels in kwamen, vanachter heeft er nog niemand gezeten en passagiers mochten amper mee). Wagen is in absolute nieuwstaat. Mijn broer onderhoudt zijn wagens maniakaal en deze wagen komt enkel buiten als de zon schijnt (gene zever hoor, bij het minste spatje regen stond hem al terug in de garage - is nl zijn hobby-wagen). Budget moet wel lukken en denk dat hij iets van 60000km heeft.
Hij doet hem weg voor 12k? Die is veel meer waard in die staat
Toch niet hoor voor 14-15-16 heb je al hele mooie 6 gtis 10 a 12 is de prijs voor een 5
Op de wagen van mijn broer zitten voor meer dan 13.000€ aan aanpassingen aan. Maar bij verkoop wordt hem terug origineel gezet en de stukken zullen was apart verkocht worden en de staat waarin zijn wagen zich bevindt,.... Zelfs nieuwe auto's zien er soms slechter uit
Comment