Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Sportieve 2ehands wagen onder 12.000

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Enkel vanaf 2012 heeft de SSS een 6de.

Verstuurd vanaf mijn RIDGE 4G met Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
      Enkel vanaf 2012 heeft de SSS een 6de.

Verstuurd vanaf mijn RIDGE 4G met Tapatalk
      Die van morgen is een 2013, komt goed dus

Verstuurd vanaf mijn E39 met Tapatalk

Comment

Mijn laatste 3 wagens zijn : Focus ST 2.5L 2008 > Swift Sport 2009 > Focus ST 2.0L 2013 > Swift Sport 2009

Rijd nu dus weer met mijn ex wagen rond, de Swift Sport.

Als je de ruimte niet persé nodig hebt kunt ge u met een Swift Sport echt wel goed amuseren. Mijne is verlaagd en knalhard, maar op juiste wegen is ie wel plezanter dan de Focus ST mk3. Afritten nemen en rotondes altijd een plezier. Snelweg en lange afstanden zijn wel niet echt het ding van de Swift.

Zuiniger dan de Focus ST mk2, met een liter of 3 per 100km. Afhankelijk van afstanden en rijstijl kun je tellen tussen 6.5 en 8L over een tank gezien. De nieuwe zou met de 6 bak nog iets zuiniger moeten zijn.

Ga heel af en toe een keer rijden op circuit Zolder of de Nurburgring en daar doet de Swift allesbehalve slecht. Ok, op de rechte stukken komen de turbomonsters voorbijgevlogen maar in een bochtig stukje durf ik soms wel eens in te lopen op wagens die 2 - 3 x zo duur zijn en een pak meer pk's hebben. Verder houden de remmen van de Swift het langer uit dan beide Focussen (4 rondjes ring zonder grote problemen, de 2013 Focus hield het na 1 rondje bekeken met fading en rokende remmen)

De snelheidsbeleving is ook heel anders dan in een C-segment hothatch waar je zonder problemen 250 op de Autobahn kan rijden...
        Dus zelfs aan redelijke snelheden kan je je prima amuseren.

Voor een beperkt budget kunt ge niet meer fun hebben als in een Swift Sport. Ik vind persoonlijk de oudere versie net ietske schoner want compacter en meer S1600 looks, maar de nieuwe heeft de 6-bak, xenon en mooier interieur, dus die moet ge hebben.

Ik ga nu gene nieuwe kopen , maar als ik nu iets nieuws zou moeten zoeken dan zou het kiezen worden tussen een Fiesta ST 2013 of de Swift Sport 2013. Fiesta zal wel 5 jaar garantie moeten hebben, anders blijf ik er vanaf. Swift is een 5000 euro goedkoper, heeft 5 jaar garantie, maar dan zou ik die wel verlagen en evt een uitlaat en intake steken. 1500 euro voor alle drie samen moet lukken.

Groeten

Niels

Comment

Vandaag langst de garage geweest. Beetje een bittersweet gevoel. Bij aankomst stond er een mooie metallic blauwe Swift sport te pronken. *wáuw* echt een mooie bak. Na een kort praatje met de verkoper en De auto vanbinnen en van buiten te hebben bekeken vroegen we om een test ritje. De man strugglede wat even. Het schijnt dus dat Suzuki de sport niet meer laat test rijden omdat er te weinig vraag naar is. Hij twijfelde om de sleutels van de blauwe te geven maar die werd deze avond nog op gehaald door zijn baasje. Dat risico wou ik niet nemen. Dan heb ik men kameraad maar even de gewone Swift laten testen. Die was meteen overtuigd. Leuk rijgedrag, lichte bediening en lekker om door te trekken ... Wáuw wat moet die sport dan wel niet zijn??

Dus even offerte laten opmaken. Normale prijs iets rond de 18.000 - 1.300 salon - 1.300 overname - 5.000 waarde van de wagen = nieuwe Swift sport voor 10.000 euro! Goede prijs! 5 jaar garantie en al erop full full option.

Ook even bij Ford geweest. Daar vroegen ze al wat meer 11.000 dat zonder 5 jaar garantie maar eerder 2j (kan je wel 5 j van maken mits bijbetalen) De Fiesta is OK (top wagen), maar de sport heeft net dat ietsje minder alledaags en de uitstraling is echt op punt voor een jonge gast.

Volgende week is Renault en Seat aan de beurt. Deze keer wel met rit hopelijk.

Comment

Ford was een 100pk 1.0 titanium.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eklund Bekijk Berichten
              Mijn laatste 3 wagens zijn : Focus ST 2.5L 2008 > Swift Sport 2009 > Focus ST 2.0L 2013 > Swift Sport 2009

Rijd nu dus weer met mijn ex wagen rond, de Swift Sport.

Als je de ruimte niet persé nodig hebt kunt ge u met een Swift Sport echt wel goed amuseren. Mijne is verlaagd en knalhard, maar op juiste wegen is ie wel plezanter dan de Focus ST mk3. Afritten nemen en rotondes altijd een plezier. Snelweg en lange afstanden zijn wel niet echt het ding van de Swift.

Zuiniger dan de Focus ST mk2, met een liter of 3 per 100km. Afhankelijk van afstanden en rijstijl kun je tellen tussen 6.5 en 8L over een tank gezien. De nieuwe zou met de 6 bak nog iets zuiniger moeten zijn.

Ga heel af en toe een keer rijden op circuit Zolder of de Nurburgring en daar doet de Swift allesbehalve slecht. Ok, op de rechte stukken komen de turbomonsters voorbijgevlogen maar in een bochtig stukje durf ik soms wel eens in te lopen op wagens die 2 - 3 x zo duur zijn en een pak meer pk's hebben. Verder houden de remmen van de Swift het langer uit dan beide Focussen (4 rondjes ring zonder grote problemen, de 2013 Focus hield het na 1 rondje bekeken met fading en rokende remmen)

De snelheidsbeleving is ook heel anders dan in een C-segment hothatch waar je zonder problemen 250 op de Autobahn kan rijden...
              Dus zelfs aan redelijke snelheden kan je je prima amuseren.

Voor een beperkt budget kunt ge niet meer fun hebben als in een Swift Sport. Ik vind persoonlijk de oudere versie net ietske schoner want compacter en meer S1600 looks, maar de nieuwe heeft de 6-bak, xenon en mooier interieur, dus die moet ge hebben.

Ik ga nu gene nieuwe kopen , maar als ik nu iets nieuws zou moeten zoeken dan zou het kiezen worden tussen een Fiesta ST 2013 of de Swift Sport 2013. Fiesta zal wel 5 jaar garantie moeten hebben, anders blijf ik er vanaf. Swift is een 5000 euro goedkoper, heeft 5 jaar garantie, maar dan zou ik die wel verlagen en evt een uitlaat en intake steken. 1500 euro voor alle drie samen moet lukken.

Groeten

Niels
              Dus echt van goede kwaliteit die swiften na jouw reactie te lezen heb ik des te meer zin er een keer in te rijden :mad:

Momenteel is het ook nog eens de goedkoopste optie dus echt wel een kansmaker, zeker na vandaag!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                Ik zit een beetje in de zelfde situatie en zelfde budget, alleen zoek ik in Duitsland. Meer aanbod en simpel om in te voeren.
                Opletten met kilometers !

Comment

Clio 3 Rs, fantastische wagen en die vind je voor dat budget mits goed zoeken...
                  sigpic

http://www.streamlinecarcare.be

lakbehandelingen voor voertuigen

MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
                    Opletten met kilometers !
                    Ik ga alleen voor compleet gedocumenteerde wagens. Net zoals mijn A4, alles klopt.

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door aw11 Bekijk Berichten
                      Vrouwen wagens?! lach je nu de mijne uit?!

Ik begrijp wat je bedoelt, de Golf GTI is zowat de hardcore hot hatch maar probeer zo maar eens eentje te vinden in bijna nieuwstaat (lees amper kilometers), minder dan 5 jaar oud en ook nog eens onder de 12.000 ...

Zelf nog niet in de sport gereden (soon) maar de onze gewone Swift hier vind ik al alles behalve een "koekendoos", tmoet niet veel hebben om sportief te zijn in mijn opinie.

mijn broer verkoopt zijn Golf 5 gti. Een witte drie-deurs met prachtig lederen interieur(geen enkel kreukeltje in het leder, originele stoelen zijn nl op zolder weggezet omdat er recaro-zetels in kwamen, vanachter heeft er nog niemand gezeten en passagiers mochten amper mee). Wagen is in absolute nieuwstaat. Mijn broer onderhoudt zijn wagens maniakaal en deze wagen komt enkel buiten als de zon schijnt (gene zever hoor, bij het minste spatje regen stond hem al terug in de garage - is nl zijn hobby-wagen). Budget moet wel lukken en denk dat hij iets van 60000km heeft.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leoncupra Bekijk Berichten
                        mijn broer verkoopt zijn Golf 5 gti. Een witte drie-deurs met prachtig lederen interieur(geen enkel kreukeltje in het leder, originele stoelen zijn nl op zolder weggezet omdat er recaro-zetels in kwamen, vanachter heeft er nog niemand gezeten en passagiers mochten amper mee). Wagen is in absolute nieuwstaat. Mijn broer onderhoudt zijn wagens maniakaal en deze wagen komt enkel buiten als de zon schijnt (gene zever hoor, bij het minste spatje regen stond hem al terug in de garage - is nl zijn hobby-wagen). Budget moet wel lukken en denk dat hij iets van 60000km heeft.
                        Kan je eens waar foto's sturen of een advertentie?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door aw11 Bekijk Berichten
                          Kan je eens waar foto's sturen of een advertentie?

geef anders via privé berichtje jouw email adres, dan vraag ik mijn broer of hij wat foto's doorstuurt.

Comment

waarom bouwt hier nooit eens iemand een oudere auto om tot iets sportief ?

Comment

+1 Ken de auto ook,is van Mathias he ? Is echt maniakaal verzorgd,zal je zelden tegenkomen in deze 'nieuwstaat'

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
                                waarom bouwt hier nooit eens iemand een oudere auto om tot iets sportief ?
                                Omdat ge niet rap met €12000 toekomt dan

Comment

Hij doet hem weg voor 12k? Die is veel meer waard in die staat

Comment

Toch niet hoor voor 14-15-16 heb je al hele mooie 6 gtis 10 a 12 is de prijs voor een 5

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Devildriver Bekijk Berichten
                                      +1 Ken de auto ook,is van Mathias he ? Is echt maniakaal verzorgd,zal je zelden tegenkomen in deze 'nieuwstaat'
                                      Idd, is van mijn broer Mattias.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                                        Hij doet hem weg voor 12k? Die is veel meer waard in die staat

zoals hem nu staat gaat hem idd niet weg voor 12000€, dan zal hem volledig origineel gezet worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ReV Bekijk Berichten
                                          Toch niet hoor voor 14-15-16 heb je al hele mooie 6 gtis 10 a 12 is de prijs voor een 5
                                          Op de wagen van mijn broer zitten voor meer dan 13.000€ aan aanpassingen aan. Maar bij verkoop wordt hem terug origineel gezet en de stukken zullen was apart verkocht worden en de staat waarin zijn wagen zich bevindt,.... Zelfs nieuwe auto's zien er soms slechter uit

Comment

Working...
                                          X