Mededeling

Collapse
No announcement yet.

auto invoeren

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• auto invoeren

Hallo,

Ik heb enkele maanden geleden mijn droomauto gekocht, een audi s2 uit 01/91'. Het is een franse auto dat nog in België moet ingevoerd worden.

Deze wagen ben ik niet in Frankrijk gaan kopen, maar aan de persoon dat deze wagen in Frankrijk gekocht heeft. Ik ben dan naar een douane kantoor geweest en wat blijkt dat er al een aanvraag geweest is om deze auto in te schrijven door de vorige eigenaar. En die heeft hem dus nooit ingeschreven.

Zijn er hier experts in het invoeren van auto's? Want de vorige eigenaar beweert dat ik naar het douanekantoor in Oostende moet gaan om dit dossier te heropenen en op mijn naam laten veranderen.

Maar ik heb gebeld naar het douanekantoor in Oostende en daar beweren ze dat ik die auto niet kan inschrijven, maar dat de vorige eigenaar deze eerst moet inschrijven en dan 2dehands keuren om door te verkopen aan mij. (En hij is dus niet van plan om die BIV van 2200euro te betalen, en dit is begrijpelijk).

De bedoeling is toch om deze pas in te schrijven als deze oldtimer is (januari 2016 als ze die wet niet veranderen) dus er zit gelukkig geen haast bij. Maar ik zou toch graag vooraf weten of het een grote moeite zal worden om deze auto in te schrijven.

(ik heb ondertussen wel al het aanvraag tot inschrijving voertuig gekregen van de vorige eigenaar maar die klever met zijn gegevens hangt er dus op)

Waarschijnlijk is er nog iemand die dit al heeft voorgehad

Alvast bedankt !

Ik heb dat ook voorgehad. Bij de douane hebben ze de gegevens van de vorige person gewijzigd in mijn naam met de nodige stempels op het inschrijvingsdoc. Dan was het in orde. Ik moest wel een factuur voorleggen dat ik de wagen had overgekocht.
    The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
    BMW F10 520da 2012
    MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
    BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
    Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
    VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Dat een Audi S2 u droomwagen is vind ik gek . Hier zijn er die een audi 80 diesel een droomwagen vinden . Uwe S2 gaat dikke nekkerig over komen.

Comment

en zou dat gelijk zijn naar welke douane dat ik ga? rekkem is dichter dan oostende maar de invoering is gebeurd door het kantoor in oostende. Best eens bellen zeker?

Comment

Mag geen probleem zijn, je moet toch nog naar de keuring hé?
          Pak zijn roze papier mee en zeg op de keuring dat ze u een nieuw geven met uw gegevens op.
          Ga al eens langs bij dieteren voor een coc dan kan je direct daily platen aanvragen. (€150)
          Polo 6n 1.4

Comment

dat is het probleem, hij heeft geen roze papier. de wagen is nooit gekeurd of ingeschreven geweest in belgie.

Comment

Working...
            X