Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tweedehandswagen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Tweedehandswagen

Dag mensen,

Heb na lang wachten toch eindelijk een poging gedaan om m'n rijbewijs te halen en het is me gelukt! Nu ben ik op zoek naar een tweedehandsauto omdat een nieuwe voorlopig te duur blijkt te zijn. Doordat ik eigenlijk niks, maar dan ook helemaal niks van auto's ken, heb ik besloten jullie ten rade te komen. Heb lang met een BMW 1 in m'n hoofd gezeten, maar voor minder dan 12.500 zal dit moeilijk te vinden zijn lijkt me? Nogmaals, ik ken er helemaal niks van en weet niet waar ik moet opletten als ik op die tweedehandssites zit rond te snuffelen.

Enkele 'voorwaarden':
    - 3-deurs mag
    - manuele vitessen
    - kleur, bekleding, velgen, ... maken weinig uit
    - van motors, versnellingsbakken, ... ken ik geen zak
    - budget van 12.500
    - voorkeur: BMW 1 of soortgelijke modellen
    - geen aziatische merken

Weinig vereisten dus ...
    Zou er wel eentje moeten vinden denk ik.
    Maar waar moet ik vooral op letten als ik zit rond te neuzen op die tweedehandssites, welke criteria?
    Tips, goede raad en suggesties zijn meer dan welkom

Alvast bedankt!

Je gaat toch iets meer eisen mogen stellen denk ik? Want nu is het alleen "bmw 1 of soortgelijk", dat is heel ruim, soortgelijk op welke manier?

Je zal toch ook iets van verwachte gebruik, aantal km's, ... moeten mee opgeven.

Comment

Ge kunt moeilijk op een forum eisen dat ge pas vragen moogt stellen als ge kunt bewijzen dat ge de antwoorden niet nodig hebt

Het dagelijks verbruik is een belangrijk deel van de kost, dus budget van aankoopprijs alleen is dikwijls niet genoeg. Maandelijks budget kan helpen.
      30 jaar Mr Yuge!

Comment

Hoeveel kms gaat ge ongeveer rijden?

Comment

Ok, jullie hebben gelijk, iets meer informatie had er inderdaad wel bij gemogen
          - 600-tal km per maand
          - Autosnelweg zal niet veel worden gebruikt
          - Liefst een dieselmotor
          - Verzekering en andere betalingen die erbij komen kijken is voor m'n ouders, ook voor m'n zus doen ze dat, dus voor mij ook Daar moet ik me dus niet zo druk in maken
          - Om 3-4 man in te vervoeren (niet dagelijks 3-4 man, maar s'weekends soms eens), meestal alleen of met 2

Hoe lang gaat een gemiddelde auto mee? M.a.w. tot welke limiet moet ik kijken als het op aantal kilometers aankomt of hangt dat ook af van automerk?
          Voor de rest heb ik er niet veel aan toe te voegen, mss zou ik best eens langs gaan bij een garage ofzo voor wat meer info te verkrijgen omtrent een tweedehandsauto?

Comment

600 km per maand, weinig kilometers, en dan een moderne diesel kopen dat is ideaal om je motor in frut te rijden.

Koop u een benzine.

Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Roels23 Bekijk Berichten
              Ok, jullie hebben gelijk, iets meer informatie had er inderdaad wel bij gemogen
              - 600-tal km per maand
              - Autosnelweg zal niet veel worden gebruikt
              - Liefst een dieselmotor
              - Verzekering en andere betalingen die erbij komen kijken is voor m'n ouders, ook voor m'n zus doen ze dat, dus voor mij ook Daar moet ik me dus niet zo druk in maken
              - Om 3-4 man in te vervoeren (niet dagelijks 3-4 man, maar s'weekends soms eens), meestal alleen of met 2

Hoe lang gaat een gemiddelde auto mee? M.a.w. tot welke limiet moet ik kijken als het op aantal kilometers aankomt of hangt dat ook af van automerk?
              Voor de rest heb ik er niet veel aan toe te voegen, mss zou ik best eens langs gaan bij een garage ofzo voor wat meer info te verkrijgen omtrent een tweedehandsauto?
              Voor 12k kan je al een goede auto kopen EN in benzine! 600km per maand gaat de kost niet zijn...

Comment

Koop u een splinternieuwe Fiat Tipo, ik geloof dat ze bestaan vanaf 12100 euro.

Comment

Waarom geen 318d met m pakket.

Comment

Heb je zelf al eens rondgekeken op autoscout, 2dehands, kapaza om te zien wat je graag hebt of wat zeker niet? Hier alvast een voorstel

Op zoek naar een tweedehands BMW 116? Hier vind je de meest recente aanbiedingen op AutoScout24, de grootste online automarkt in Europa.

Op zoek naar een tweedehands BMW 118? Hier vind je de meest recente aanbiedingen op AutoScout24, de grootste online automarkt in Europa.
                    The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                    BMW F10 520da 2012
                    MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                    BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                    Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                    VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                      Waarom geen 318d met m pakket.
                      Uw plaat blijft hangen.

Comment

Ik zou voor een Renault gaan: zéér degelijk, enorm hoge restwaarde en technisch probleemloos.

Comment

is het omdat je met een diesel (1-reeks ook?) je rijbewijs gehaald hebt dat je liefst een diesel wil ?
                          De overstap naar een benzine voor een nieuwe bestuurder kan inderdaad even wennen zijn, maar na een paar ritten begint dat wel al te komen.

In ieder geval zou ik in jouw situatie niet voor een diesel gaan. Persoonlijk zou ik eens kijken naar bv. een Toyota Auris benzine. Ruim, praktisch en je vindt er meer dan genoeg (ruim) onder je budget met een kilometerstand < 100.000km. En zijn in principe meer dan betrouwbaar. Bij de japanners vind je nog het makkelijkst benzine motoren. Je hebt ook nog de mazda 3 of Honda Civic.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                            Uw plaat blijft hangen.
                            Maar hij heeft wel gelijk!

Comment

Working...
                            X