Auto particulier overgekocht, maandenlang probleemloos mee gereden tot ik maand terug tijdens het parkeren symbool kreeg (geel stuur) dat de stuurbekrachtiging is uitgevallen. Naar garage mee gegaan waar hij origineel is aangekocht geweest, daar zeiden ze dat er een storing was ergens en dat het hele stuurhuis moet vervangen worden. Kosten: €2000
Naar een andere garage gegaan (waar ze hem effectief hebben open gedaan). Hier hebben ze gezien dat het reservoir voor de olie van het stuur volledig leeg was, deze bijgevuld en daarna eigenlijk probleemloos kunnen rond rijden. 2 weken terug echter, ik parkeer en het is weer van dat, stuurbekrachtiging valt uit. Naar huis gereden, geparkeerd en even laten staan. Auto terug aangezet en stuurbekrachtiging werkte weer. Klein ritje mee gemaakt volgende dag (nu ja 80km) en geen problemen gehad. Ik kom thuis en wil terug vertrekken en stuurbekrachtiging valt weer uit.
Bon, naar een andere garage geweest voor een tweede opinie, daar vonden ze gelijk het probleem: pomp is stuk en de kosten hiervoor zijn €1300.
Ben een beetje radeloos op dit moment, elke garagist zegt wat anders en aangezien het een grote kost is wil ik wel de juist beslissing maken. Op zich is het verhaal van de pomp wel logisch, aangezien de stuurbekrachtiging constant uitvalt maar dan na een tijdje weer werkt.
Enig advies hier?
Auto: VW FOX van 2005, 1.2
Naar een andere garage gegaan (waar ze hem effectief hebben open gedaan). Hier hebben ze gezien dat het reservoir voor de olie van het stuur volledig leeg was, deze bijgevuld en daarna eigenlijk probleemloos kunnen rond rijden. 2 weken terug echter, ik parkeer en het is weer van dat, stuurbekrachtiging valt uit. Naar huis gereden, geparkeerd en even laten staan. Auto terug aangezet en stuurbekrachtiging werkte weer. Klein ritje mee gemaakt volgende dag (nu ja 80km) en geen problemen gehad. Ik kom thuis en wil terug vertrekken en stuurbekrachtiging valt weer uit.
Bon, naar een andere garage geweest voor een tweede opinie, daar vonden ze gelijk het probleem: pomp is stuk en de kosten hiervoor zijn €1300.
Ben een beetje radeloos op dit moment, elke garagist zegt wat anders en aangezien het een grote kost is wil ik wel de juist beslissing maken. Op zich is het verhaal van de pomp wel logisch, aangezien de stuurbekrachtiging constant uitvalt maar dan na een tijdje weer werkt.
Enig advies hier?
Auto: VW FOX van 2005, 1.2
Comment