Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verschillende opinie garagisten

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Verschillende opinie garagisten

Auto particulier overgekocht, maandenlang probleemloos mee gereden tot ik maand terug tijdens het parkeren symbool kreeg (geel stuur) dat de stuurbekrachtiging is uitgevallen. Naar garage mee gegaan waar hij origineel is aangekocht geweest, daar zeiden ze dat er een storing was ergens en dat het hele stuurhuis moet vervangen worden. Kosten: €2000

Naar een andere garage gegaan (waar ze hem effectief hebben open gedaan). Hier hebben ze gezien dat het reservoir voor de olie van het stuur volledig leeg was, deze bijgevuld en daarna eigenlijk probleemloos kunnen rond rijden. 2 weken terug echter, ik parkeer en het is weer van dat, stuurbekrachtiging valt uit. Naar huis gereden, geparkeerd en even laten staan. Auto terug aangezet en stuurbekrachtiging werkte weer. Klein ritje mee gemaakt volgende dag (nu ja 80km) en geen problemen gehad. Ik kom thuis en wil terug vertrekken en stuurbekrachtiging valt weer uit.

Bon, naar een andere garage geweest voor een tweede opinie, daar vonden ze gelijk het probleem: pomp is stuk en de kosten hiervoor zijn €1300.

Ben een beetje radeloos op dit moment, elke garagist zegt wat anders en aangezien het een grote kost is wil ik wel de juist beslissing maken. Op zich is het verhaal van de pomp wel logisch, aangezien de stuurbekrachtiging constant uitvalt maar dan na een tijdje weer werkt.

Enig advies hier?

Auto: VW FOX van 2005, 1.2

Met de technische kant kan ik je geen raad geven, maar het eerste wat in me opkomt is of die auto nog zo'n dure herstelling waard is. Misschien ben je beter af door hem voor export te verkopen en die kost bij te leggen voor een andere wagen?

Comment

Heb je het oliepeil nog gecontroleerd?
      Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

Ik ben geen mechanieker, maar heb enkele bedenkingen.
        1. een compleet stuurhuis, zit die pomp daar dan niet bij? In mijn sector is een complete "assy" altijd met alle onderdelen voor die functie.
        2. indien TS met dit probleem zou blijven rijden, kan dit kwaad? Want zonder servo aan het stuur van een Fox draaien is nu toch niet dat je de armen van camioneur van weleer moet hebben

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
          Met de technische kant kan ik je geen raad geven, maar het eerste wat in me opkomt is of die auto nog zo'n dure herstelling waard is. Misschien ben je beter af door hem voor export te verkopen en die kost bij te leggen voor een andere wagen?
          Liever niet, ik weet dat er word neergekeken op de Fox maar vind deze auto wel zijn charmes hebben. Staan verder ook nog maar 85k op dus kan nog een tijdje rond rijden hier mee. Al is de gedachte om hem te verkopen en gewoon een nieuwe te kopen ook wel in me opgekomen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
            Heb je het oliepeil nog gecontroleerd?
            Kan het jammer genoeg niet zelf controleren, reservoir ligt onder de batterij. Laatste garage waar ik naartoe ben geweest heeft hier niets over gezegd...

Oorspronkelijk geplaatst door AeroBandit Bekijk Berichten
            Ik ben geen mechanieker, maar heb enkele bedenkingen.
            1. een compleet stuurhuis, zit die pomp daar dan niet bij? In mijn sector is een complete "assy" altijd met alle onderdelen voor die functie.
            2. indien TS met dit probleem zou blijven rijden, kan dit kwaad? Want zonder servo aan het stuur van een Fox draaien is nu toch niet dat je de armen van camioneur van weleer moet hebben
            1. Geen flauw idee eigenlijk, heb het bestek bekeken van die eerste garage en daar staat op het eerste zicht nergens een pomp op... Enkel het stuurhuis zelf voor zover ik kan zien.
            2. Er zo mee verder rond rijden ga ik sowieso niet doen(grotere schade toebrengen), rechte stukken gaan prima, maar scherpere bochten zijn echt te gevaarlijk. Ik rijd er dan ook niet meer mee. En pas op, je zou denken dat het inderdaad niet zo zwaar is maar de mechanieker was er zelf verrast van.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fuerza Bekijk Berichten
              Liever niet, ik weet dat er word neergekeken op de Fox maar vind deze auto wel zijn charmes hebben. Staan verder ook nog maar 85k op dus kan nog een tijdje rond rijden hier mee. Al is de gedachte om hem te verkopen en gewoon een nieuwe te kopen ook wel in me opgekomen.
              Neenee, moet zeker niet denken dat ik daarop neerkijk hoor. Was zuiver een financiele overweging

Comment

Fuerza, ook bij onze VW Fox is de stuurbekrachtiging uitgevallen. Wat was bij jou nu het exacte probleem?? Hoe heb je het kunnen verhelpen? Heb je het kunnen maken? Is het probleem van de stuurbekrachtiging nu opgelost?

Comment

Working...
                X