Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Head Up Display BMW 3 - ervaring

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Head Up Display BMW 3 - ervaring

Voor de aankoop van mijn BMW 3 touring twijfel ik nog bij het nemen van een head up display. De optie zit momenteel in de offerte opgenomen maar het is best wel een dure optie (ca. 1000 EUR).

Ik mis in het instrumentenpaneel van BMW wel de weergave van de digitale snelheid maar om hiervoor 1000 euro neer te tellen.

Graag jullie ervaringen met het head up display van BMW

Een HUD is een optie die ik niet meer wil missen.
    Niet alleen de snelheid, maar ook o.a. navigatie, meldingen, media, contactpersonen, ... worden getoond.
    Bovendien blijft je aandacht steeds op de weg.
    Dit is dus een optie die ik altijd opnieuw zou nemen.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

HUD is iets dat bij mij ook altijd aanstaat.
      2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
      2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
      2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fretn Bekijk Berichten
        Ik mis in het instrumentenpaneel van BMW wel de weergave van de digitale snelheid (..)
        'k Dacht dat ik in het instrumentenpaneel ook een digitale snelheidsweergave had hoor... ¯\_(?)_/¯
        (maar ik gebruik de HUD)

Comment

Bij de testrit van twee dagen heb ik deze niet kunnen vinden. Volgens de verkoper was dit ook enkel bij de HUD....

Comment

Idd digitale snelheid is enkel op de HUD. Snap het nut van een digitale teller wel niet echt, maar de HUD op zich is wel super handig en quasi onmisbaar eens je er aan gewend bent.
            Ik heb de navi business ipv professional en voor dat prijsverschil kon ik de HUD erbij nemen, geen spijt van die keuze!
            Ook handig is de snelheidsbordenherkenning, als je die hebt in combinatie met de HUD, wordt altijd de maximumsnelheid op je voorruit geprojecteerd. Superhandig imho!

Comment

Het is een gadget maar ik vind het ook erg handig. Ik zou het ook niet meer kunnen missen.
              The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
              BMW F10 520da 2012
              MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
              BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
              Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
              VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Voor de aankoop van mijn BMW 3 touring twijfel ik nog bij het nemen van een head up display. De optie zit momenteel in de offerte opgenomen maar het is best wel een dure optie (ca. 1000 EUR).

Ik mis in het instrumentenpaneel van BMW wel de weergave van de digitale snelheid maar om hiervoor 1000 euro neer te tellen.

Graag jullie ervaringen met het head up display van BMW
                Ik had het op mijn 330d en ik mis het nu op de macan ( net zoals ik de goede prof nav mis)

Ik zou het zeker nemen. Je ogen kunnen steeds op de weg blijven!

In de 3 serie is het bovendien een echte HUD en niet zoals je bij Mazda/Peugeot en zelfs in de 2 serie hebt ( daar projecteren ze op een extra schermpje en niet op de voorruit)
                previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                current : BMW 330D F30

Comment

Hopelijk krijg je voor die 1000€ meer dan in de Mini want daar stelt het niet veel voor.

Sent from my Apple muziekdoos.
                  den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                  "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                  Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                    Idd digitale snelheid is enkel op de HUD. Snap het nut van een digitale teller wel niet echt, maar de HUD op zich is wel super handig en quasi onmisbaar eens je er aan gewend bent.
                    Ik heb de navi business ipv professional en voor dat prijsverschil kon ik de HUD erbij nemen, geen spijt van die keuze!
                    Ook handig is de snelheidsbordenherkenning, als je die hebt in combinatie met de HUD, wordt altijd de maximumsnelheid op je voorruit geprojecteerd. Superhandig imho!

Die snelheidsborden zie ik wel staan langs de weg , alleen die flitsdozen durf ik wel eens over het hoofd zien .... Komen die dan ook op de vooruit geprojecteerd ?

Comment

die bordenherkenning vind ik maar waardeloos om erop voort te gaan, na een kruispunt vervalt beperking en zo zou je op n49 apen knokke denken dat je maar 90 kan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten
                        Het is een gadget maar ik vind het ook erg handig. Ik zou het ook niet meer kunnen missen.
                        met HUD heb ik nog niet gereden, maar het lijkt me geen gadget. lijkt me echt iets essentieel om de rij ervaring te verbeteren. ook de veiligheid, moet je niet meer constant naar beneden turen om niet bestraft te worden door de 9000 flitscameras
                        1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

Comment

Eens je uw wagen kent weet je toch met de ogen dicht hoe snel je rijdt ? Ni

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y330-U01 met Tapatalk

Comment

Bij de testrit van twee dagen heb ik deze niet kunnen vinden. Volgens de verkoper was dit ook enkel bij de HUD....
                            Idd, het is blijkbaar anders op een F80/82-83, 'k dacht dat het allemaal hetzelfde ging zijn, excuses.

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                            die bordenherkenning vind ik maar waardeloos om erop voort te gaan, na een kruispunt vervalt beperking en zo zou je op n49 apen knokke denken dat je maar 90 kan
                            Moest ik dat ding volgen, reed ik 70 door de bebouwde kom en 50 buiten de bebouwde kom.
                            Last edited by ; 21/02/2016, 14:33.

Comment

Ik heb een HUD in mijn 508 maar kijk er nooit op. Voor mij zeker geen 1.000€ waard dus.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                Ik vind dat de bordenherkenning op m'n F30 prima werkt, als er geen borden naast de weg staan weet hij ook wel op basis van de kaart wat de maximumsnelheid is. Had onlangs een vervangwagen zonder die optie en had geen flauw benul meer van hoe hard ik overal mocht, ben blijkbaar verleerd om zelf naar de borden te kijken

Comment

Dat is het probleem met al die multi media gadgets hé?

Sinds ik al jaar en dag met GPS rijdt, weet ik amper nog mijn weg overal
                                  Vroeger doorkruiste ik gans Europa zonder.
                                  Ik betrap me er zelfs op, dat ik hem ook steeds vaker gebruik op routes die ik normaal gezien blindelings zou moeten kennen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                                    Ik heb een HUD in mijn 508 maar kijk er nooit op. Voor mij zeker geen 1.000€ waard dus.
                                    Ik heb die nu ook in de 508 en gebruik die wel maar die is veel minder effectief dan in mijn 5GT hiervoor.
                                    Ik vind dat wel degelijk de moeite.
                                    Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                                    Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                                    If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
                                      Hopelijk krijg je voor die 1000€ meer dan in de Mini want daar stelt het niet veel voor.

Sent from my Apple muziekdoos.
                                      lol, idem in de DS 5. Enkel snelheid, richting navigatie en instelling cruiseco trol/limit. Meer komt er niet ip. Blijbaar bij bmw toch wel wat meer :-)

Vind het thans gandig omdat ik in de c5 digitaal had. Nu ook, maar onderaan de klok en stuur staat ervoor en zie ik dus maar half. Maar €1000 is idd wel veel.

Comment

De implementatie bij de 508 is dan ook niet vergelijkbaar met die bij BMW

Oorspronkelijk geplaatst door hoebrecy Bekijk Berichten
                                        Een HUD is een optie die ik niet meer wil missen.
                                        Niet alleen de snelheid, maar ook o.a. navigatie, meldingen, media, contactpersonen, ... worden getoond.
                                        Bovendien blijft je aandacht steeds op de weg.
                                        Dit is dus een optie die ik altijd opnieuw zou nemen.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                                        Ik ben het hier 100% mee eens. Ik vind het een geweldige optie

Dat is het probleem met al die multi media gadgets hé?

Sinds ik al jaar en dag met GPS rijdt, weet ik amper nog mijn weg overal
                                        Vroeger doorkruiste ik gans Europa zonder.
                                        Ik betrap me er zelfs op, dat ik hem ook steeds vaker gebruik op routes die ik normaal gezien blindelings zou moeten kennen.
                                        Ik rijd altijd met navigatie. Voor mijn woon-werkverkeer heb ik mijn route die ik rijd opgeslagen als parcours, en die wordt 's morgens en 's avonds opgeladen. Zo geeft mijn Real Time Traffic Info aan hoeveel minuten vertraging ik ga hebben op dat parcours (zodat ik kan overwegen om een andere weg te nemen
                                        BMW 420dA : >>>

Comment

Working...
                                        X