Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LPG in Mazda CX-5

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• LPG in Mazda CX-5

Hallo,

ik heb een mazda cx-5 (model 2016) gekocht en overweeg om hierin een LPG-installatie te laten monteren. Zijn er hier aanwezig op het forum die hier meer over weten of hier ervaring mee hebben. Ik weet dat het een motor is met directe injectie en dus niet elk systeem mogelijk is.
    Graag jullie reactie.

Alvast bedankt

Mvg
    Robby

Ga dan inééns voor een cng installatie dan betaal je geen biv en taks t.e.m. 2020.

Comment

Op Autoweek.nl staat het volgende van een Cx5 bezitter :

'Ondertussen denk ik ook nog na over de mogelijkheid van LPG. Volgens de dealer zou dat niet kunnen i.v.m. de hoge compressie en dus hoge temperatuur. Ik heb wat gemaild met Prins autogas in Eindhoven en die claimen binnen enkele maanden met een systeem (Direct Liqui max systeem) speciaal voor de Mazda CX-5 2.0 te komen. Interessant wat daar uitkomt. Het zou de CX-5 helemaal een ijzersterk aanbod maken.'

Volgens wat er verder in stond heeft Prins autogas ondertussen zo'n systeem. Misschien hen eens contacteren ? Op 2ehands.nl staat geen enkele CX5 met LPG te koop, heel populair is het blijkbaar niet.

Comment

Dit was ik ook al tegengekomen, er bestaat reeds een systeem voor de vorige versie (bouwjaar 2012 tem 2015), maar de huidige versie is al EURO 6-norm en moet dus opnieuw getest worden.
        Ben dus ook wat aan het afwachten en verdere info aan het inwinnen.

Comment

Working...
        X