Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Privéleasen: té goed om waar te zijn?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Privéleasen: té goed om waar te zijn?

Hey

Ben nieuw hier. De hoofdreden waarom ik hier een account heb aangemaakt is omdat ik enkele vragen heb. Ik stuitte op een gids over privéleasen van een Garage bij me in de buurt. Maar ik vind het allemaal té goed klinken.. Iemand al ervaring mee?

Gaat over deze gids trouwens http://gman.hs-sites.com/gids-private-leasing
    Last edited by ; 08/03/2016, 23:07.

Staan geen prijzen bij, dus moeilijk uit te maken of dit interessant is.

Comment

wij doen het sinds eind november vorig jaar met de auto voor de dochter, betalen 199€/maand voor een Opel corsa 1.2 Enjoy en mogen 20.000km/jaar rijden en na 2 jaar is 't contract afgelopen, enige wat niet inbegrepen is: boetes en brandstof, al de rest zit in de prijs
      volgens mijn berekening kwam 't even duur/goedkoop uit als een autootje van een 3000€ over 2 jaar maar dan zonder groot financieel risico bij ongeval(450€ vrijstelling)
      enige risico is bij teruggave dat je niet weet hoe streng ze zijn of eventuele schades aan de auto...
      mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
      Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

Is dat op naam van uw dochter Philken?
        Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

Ja prijzen waren aan het veranderen na een speciale actie van Opel wisten ze me te vertellen. Lijkt me wel handig voor mijn zonen ja!

Comment

Mediamarkt heeft zo eens een superaktie gedaan geloof ik

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Philken Bekijk Berichten
              wij doen het sinds eind november vorig jaar met de auto voor de dochter, betalen 199€/maand voor een Opel corsa 1.2 Enjoy en mogen 20.000km/jaar rijden en na 2 jaar is 't contract afgelopen, enige wat niet inbegrepen is: boetes en brandstof, al de rest zit in de prijs
              volgens mijn berekening kwam 't even duur/goedkoop uit als een autootje van een 3000€ over 2 jaar maar dan zonder groot financieel risico bij ongeval(450€ vrijstelling)
              enige risico is bij teruggave dat je niet weet hoe streng ze zijn of eventuele schades aan de auto...
              dit had ook iets mooi voor mij geweest, jammer dat ik juist een wagen gekocht had toen ik de reclame zag op tv...
              nieuwe wagen, niet zitten tellen en rekenen voor verzekering en onderhoud, en waarschijnlijk op het einde van de looptijd de kans om de wagen ook effectief aan het resterende bedrag te kopen.
              doeme, doeme, doeme

Comment

Als budgetoplossing vind ik dat toch niet zoooo goedkoop. 200*24 = 4800€. Akkoord, je hebt een nieuwe wagen en geen onvoorziene kosten maar het is wel geld dat je kwijt bent. Als je wat uitkijkt kun je voor bijvoorbeeld 4000€ een degelijke wagen kopen (onvoorziene kosten kunnen altijd) en deze na 2 jaar voor 2500€ verkopen, dat is zeker goed te doen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door konrad2 Bekijk Berichten
                  Als budgetoplossing vind ik dat toch niet zoooo goedkoop. 200*24 = 4800€. Akkoord, je hebt een nieuwe wagen en geen onvoorziene kosten maar het is wel geld dat je kwijt bent. Als je wat uitkijkt kun je voor bijvoorbeeld 4000€ een degelijke wagen kopen (onvoorziene kosten kunnen altijd) en deze na 2 jaar voor 2500€ verkopen, dat is zeker goed te doen.
                  Klopt volledig maar dat is 4000 euro + 1000eu verzekering "jonge bestuurder" + x euro BIV + x euro verkeersbelastingen + x euro voor eventuele pech hulp... Waarschijnlijk geen fabrieksgarantie meer.
                  In mijn ogen was dat leasecontract een betere deal geweest, maar ieder zijn visie

Comment

Dan was dat uit budgetstandpunt wel een serieuze kat in een zak die je hebt gekocht fcapri.
                    1000€ verzekering voor een Corsaake is nu ook wel bij het haar gegrepen, niet iedereen is beginnend bestuurder, denk dat ik voor ongeveer een derde van de prijs verzekerd raak. En de taksen voor zo'n 1.2 zijn nu ook niet bepaald onoverkomelijk.
                    Zeg alleen maar, als je in dat segment shopt (Corsa, Clio, Fiesta, Punto, Yaris, 207,...) dan zijn er zeker interessante wagens van 1 of 2 modelgeneraties geleden te koop in dat budget.

Maar goed ja, ieder moet voor zichzelf de rekening maken.
                    Als je per se een nieuwe wil rijden en geen geld upfront wil uitgeven, dan is het een goede deal ja.
                    Maar ik zou het dus zo niet doen.

Comment

Directlease doet het nog.
                      En gezien de verzekering mee inbegrepen is, vind ik dat een bijzonder goede deal.

Mijn zoon betaalt al 800€ in BA voor een Polo.

Comment

Voor 4000€ koop je amper iets dat jonger is dan 8 jaar oud, en bent amper goedkoper dan de leasing. Een herstelling en je bent duurder af.

Comment

Maar je gaat er na 2 jaar wel iets voor terugkrijgen, je leasegeld ben je kwijt.

En 199€ voor iedereen, 18-jarige en 45-jarige betalen allemaal zelfde prijs, onafhankelijk van BM? Sorry maar dat geloof ik niet.

Comment

Dan was dat uit budgetstandpunt wel een serieuze kat in een zak die je hebt gekocht fcapri.
                            1000€ verzekering voor een Corsaake is nu ook wel bij het haar gegrepen, niet iedereen is beginnend bestuurder, denk dat ik voor ongeveer een derde van de prijs verzekerd raak. En de taksen voor zo'n 1.2 zijn nu ook niet bepaald onoverkomelijk.
                            Zeg alleen maar, als je in dat segment shopt (Corsa, Clio, Fiesta, Punto, Yaris, 207,...) dan zijn er zeker interessante wagens van 1 of 2 modelgeneraties geleden te koop in dat budget.

Maar goed ja, ieder moet voor zichzelf de rekening maken.
                            Als je per se een nieuwe wil rijden en geen geld upfront wil uitgeven, dan is het een goede deal ja.
                            Maar ik zou het dus zo niet doen.
                            Bij de meeste leasing contracten spreken we wel van een omnium verzekeringscontract en dan lijkt uw voorgestelde 300 euro wel heel weinig, denk maar eerder in de richting van 1.000 euro zeker voor jonge bestuurders, taksen inderdaad wel niet zo heel hoog (182 euro voor een 1.2) BIV nog eens een "paar" euro en de helft is al weg, dan zit je inderdaad met 1200 euro voor afschrijving en onderhoud. Ook bij je al wat oudere wagen zul je afschrijving hebben gaande van een paar euro's per jaar tot enkele honderden euro's en dan moet je maar hopen dat je geen tegenslag hebt of je kunt weer rekenen op enkele euro's onderhoud en herstelling... en bij je oudere wagen neem je waarschijnlijk inderdaad geen omnium dus daar ook maar hopen dat je geen tegenslag hebt.

Comment

ja uiteraard enkel BA+, op een oudere wagen kun je zelfs meestal geen omnium meer krijgen tenzij aan belachelijke (ontradende) tarieven, en ik ben geen 'jongere bestuurder'

Comment

Ik zou dan bijvoorbeeld, een Swift als deze kopen. Heel weinig kans dat je daar technische vodden aan hebt. Een schijntje aan taksen en no way dat je daar op 2 jaar veel gaat op verliezen.

Maar hey, doe vooral een private lease hé, ik zeg alleen dat ik het niet zou doen als budget een rol speelt ten minste.

Comment

Ik schrijf ook niet dat ik het zou doen maar die prijs is zeker niet verkeerd vooral voor jongere bestuurders (en die wagen is ook daar meer voor bedoeld hé).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
                                    Is dat op naam van uw dochter Philken?
                                    Zou ik ool wel willen weten, volgens wat ik gehoord heb kan je hetbpas vanaf een bepaalde leeftijd
                                    Anders is 't voor jonge gasten wel een goede deal.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Soubry Bekijk Berichten
                                      Zou ik ool wel willen weten, volgens wat ik gehoord heb kan je hetbpas vanaf een bepaalde leeftijd
                                      Anders is 't voor jonge gasten wel een goede deal.
                                      Via leaseplan/mediamarkt actie was enige vereiste rijbewijs hebben. Bij ALD moest ge denk ik 23 of 24 zijn.
                                      2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

Privé-lease is interessant voor jonge bestuurders die niet snel geraken aan 'n deftige verzekering (of het moet zijn dat ze krankzinnige tarieven gaan betalen) of voor mensen die totaal niet met geld om kunnen gaan en 'n auto echt nodig hebben.

De eerste groep kan voor een redelijk tarief een nieuwe auto rijden en dan na 'n paar jaar altijd nog zelf iets kopen. Met een schade-attest is een deftige verzekering afsluiten dan een stuk evidenter.

Voor de tweede groep is het een uitkomst omdat ze weten wat ze per maand kwijt zijn en normaal gesproken niet voor verrassingen komen te staan als bv. platzak zijn, maar wel bij de garage nog € 2.000 af moeten tikken voor noodzakelijke reparaties.

In andere gevallen kan ik me eigenlijk nauwelijks voorstellen waarom je vooral zou willen betalen voor de (afschrijving van de) lease-maatschappij.

Comment

Working...
                                        X