Een vraagje om de hoeveel tijd koop jij een nieuwe wagen JackR (anderen die vinden dat ze niet willen betalen voor de afschrijving aan een lease maatschappij mogen ook antwoorden daarop). En hoeveel afschrijving heb je dan zelf?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Privéleasen: té goed om waar te zijn?
Collapse
X
-
Die Swift was zoals ik schreef maar bij wijze van voorbeeld, ik heb niet gezegd dat ik dat specifieke exemplaar zou kopen. Keuze in dat segment is immens en koopjes heb je overal als je wat goed zoekt en geduld hebt.
Een W203 van 15j. oud gaat trouwens veel meer een moneypit zijn (is het wss. nu al)
Mijn vraag van gisteren is hier trouwens nog altijd niet beantwoord.
Is dat 199€/maand inclusief verzekering voor IEDEREEN? Dus zowel de 45-jarige Hilde met een blanco schadeverleden en 17 jokers als de 23-jarige Jonas met een schadeverleden van hier tot in Tokio betalen even veel? Ik kan dat niet geloven en mocht het toch zo zijn dan zal dat zeker niet lang duren...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door konrad2 Bekijk BerichtenMijn vraag van gisteren is hier trouwens nog altijd niet beantwoord.
Is dat 199€/maand inclusief verzekering voor IEDEREEN? Dus zowel de 45-jarige Hilde met een blanco schadeverleden en 17 jokers als de 23-jarige Jonas met een schadeverleden van hier tot in Tokio betalen even veel? Ik kan dat niet geloven en mocht het toch zo zijn dan zal dat zeker niet lang duren...2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold
1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold
2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold
2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!
Comment
-
Is effectief zo. Is nu enkel bij die van Leaseplan dat ik het zeker weet ( zijn er zelf met enkel een voorloopig rijbewijs die zo corsa hebben) ALD is met minimum leeftijd, direct lease en consorten weet ik het niet.2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold
1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold
2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold
2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fcaprivoor mij is lease absoluut niet intressant, ik koop mijn autos zelf, doe de meeste kleine herstellingen ook zelf.
bv mijn golf aangekocht voor 200€ en rijd er al 5jaar mee zonder zware kosten (waterpomp van 300€ was het duurste).
als ik dan verder kijk: 2jaar 350€ tax betaald en 3jaar 35€ tax (oldtimer), 5jaar lang 350€ verzekering, totaal iets van 1400€ kosten aan gehad op 5jaar tijd. ding koste me bijna 4000€ op 5jaar tijd en rijd daarvoor met een 22-28jaar oud mormel waar de huidige marktwaarde volgens wijkopenautos 61€ van is (dus heb eigenlijk geen restwaarde meer en die 4000€ zijn gewoon WEG
de benz van mijn vrouw daarentegen koste al dat geld op 1jaar tijd. hadden we 5jaar lang zo een nieuwe geleased, waren we 10K kwijt of ongeveer de kost van ons beide autos samen. de ene okkasie was dus duidelijk veel goedkoper, maar met de 2de erbij evenaren we al de prijs van 5jaar leasen. die 2de is natuurlijk 2dehands nog wel wat waard.
als jong gezin kunnen kiezen uit 4jaar lang een oude golf 2 rijden, en daarna 1jaar een oude benz als gezinswagen nemen waarbij de golf backup auto is voor pannes (9k€ kost en hadden we die benz inlaat laten herstellen, zaten we op 11K€.
OF 5jaar lang een nieuwe leasewagen rijden zonder dat je je zorgen moet maken voor enige herstellingen of problemen... (11K€).
ik heb natuurlijk chance met de golf dat ik alle laswerken en herstellingen zelf uitvoerde. zou anders een pak meer gekost hebben aan garageuren.
ook duidelijk aan te tonen dat je met okkasies geluk moet hebben. de 2 okkasies samen evenaren al de kostprijs van te leasen.).
Hier kon iets interessant gestaan hebben...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door konrad2 Bekijk BerichtenIk heb gewoon gereageerd omdat sommigen die privé-lease hier omschreven als super-interessant. Dat is het dus niet per definitie, behalve voor een beperkte doelgroep zoals JackR die volledig correct benoemt.Hier kon iets interessant gestaan hebben...
Comment
-
Uiteraard, maar ik bekijk het vanuit mijn eigen situatie. Zou ik ooit een nieuwe Corsa kopen? Bijlange niet.
En laat ons ook niet vergeten: de prijzen die hier circuleren (199/maand) waren maar tijdelijke promotionele aanbiedingen en dus bijgevolg lokkertjes en om de markt wat af te tasten. Acties van MediaMarkt en LeasePlan bvb. lopen nu niet meer.
Als je de private lease aanbiedingen van de constructeurs zelf bekijkt dan zie je dat deze een pak duurder en dus minder interessant zijn. Koekendoosjes zijn goedkoop, maar zelfs een middenklasser met basismotorisatie 1.4 atmo benzine is ineens al een pak duurder. Om van het hogere marktsegment maar te zwijgen.
Bij Directlease ook, prijzen op basis van 48 mnd en 10000km/jaar. Weg flexibiliteit...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door konrad2 Bekijk BerichtenIk vind dit echt onbegrijpelijk als het zo is. Individueel >1000€/jaar aanrekenen voor een verzekering maar als het via lease is ineens niet?
Dat wordt dus voortaan dubbel goed uitkijken als ik een jonge puistenkop in een nieuwe Corsa zie aankomen
Gemiddeld gezien betaal je dus even veel, want als je zou kijken zal de verzekering via zo een lease voor sommige mensen goedkoper kunnen, terwijl het voor anderen duurder zal zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fcaprivoor mij is lease absoluut niet intressant, ik koop mijn autos zelf, doe de meeste kleine herstellingen ook zelf.
bv mijn golf aangekocht voor 200€ en rijd er al 5jaar mee zonder zware kosten (waterpomp van 300€ was het duurste).
als ik dan verder kijk: 2jaar 350€ tax betaald en 3jaar 35€ tax (oldtimer), 5jaar lang 350€ verzekering, totaal iets van 1400€ kosten aan gehad op 5jaar tijd. ding koste me bijna 4000€ op 5jaar tijd en rijd daarvoor met een 22-28jaar oud mormel waar de huidige marktwaarde volgens wijkopenautos 61€ van is (dus heb eigenlijk geen restwaarde meer en die 4000€ zijn gewoon WEG
de benz van mijn vrouw daarentegen koste al dat geld op 1jaar tijd. hadden we 5jaar lang zo een nieuwe geleased, waren we 10K kwijt of ongeveer de kost van ons beide autos samen. de ene okkasie was dus duidelijk veel goedkoper, maar met de 2de erbij evenaren we al de prijs van 5jaar leasen. die 2de is natuurlijk 2dehands nog wel wat waard.
als jong gezin kunnen kiezen uit 4jaar lang een oude golf 2 rijden, en daarna 1jaar een oude benz als gezinswagen nemen waarbij de golf backup auto is voor pannes (9k€ kost en hadden we die benz inlaat laten herstellen, zaten we op 11K€.
OF 5jaar lang een nieuwe leasewagen rijden zonder dat je je zorgen moet maken voor enige herstellingen of problemen... (11K€).
ik heb natuurlijk chance met de golf dat ik alle laswerken en herstellingen zelf uitvoerde. zou anders een pak meer gekost hebben aan garageuren.
ook duidelijk aan te tonen dat je met okkasies geluk moet hebben. de 2 okkasies samen evenaren al de kostprijs van te leasen.
Ge denkt toch niet dat het doelpubliek van private lease samenvalt met het doelgroep van een golf 2?
Altijd hetzelfde gezaag over die kut golf, pfoe.That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.
16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Erendriel Bekijk Berichten
Altijd hetzelfde gezaag over die kut golf, pfoe.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Darkwing Duck Bekijk BerichtenWaarop baseer jij dat eerste? Individueel gezien gaan ze de persoon die een verzekering neemt een risico toeschrijven. Wanneer je dan een steekproef zou nemen over verschillende leeftijdsgroepen zal je op een bepaald bedrag komen. Die leasemaatschappij sluit met een verzekeringsnemer direct 1000 contracten af, waarbij men ook een uiteenlopende markt voorziet qua afnemers. Daar gaat men dan ook uit van een gemiddeld risico, waardoor men ook een premie gaat krijgen voor dat gemiddeld risico.
Gemiddeld gezien betaal je dus even veel, want als je zou kijken zal de verzekering via zo een lease voor sommige mensen goedkoper kunnen, terwijl het voor anderen duurder zal zijn.
Kan goed zijn dat maatschappijen een gemiddelde premie betalen voor een gemiddeld risico maar dat is mijn punt niet. Ik bedoel maar dat zo'n systeem de deur wagenwijd openzet voor brokkenmakers voor wie een individuele verzekering bij dezelfde maatschappij veel te duur zou zijn. Beide partijen (leasingmaatschappij en verzekering) werken dit in de hand door op geen enkel vlak selectief te zijn in hun 'klanten'. Dus ga je met zo'n aanbiedingen bijgevolg ook een disproportioneel deel van dit type bestuurders aantrekken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door konrad2 Bekijk BerichtenKan goed zijn dat maatschappijen een gemiddelde premie betalen voor een gemiddeld risico maar dat is mijn punt niet. Ik bedoel maar dat zo'n systeem de deur wagenwijd openzet voor brokkenmakers voor wie een individuele verzekering bij dezelfde maatschappij veel te duur zou zijn. Beide partijen (leasingmaatschappij en verzekering) werken dit in de hand door op geen enkel vlak selectief te zijn in hun 'klanten'. Dus ga je met zo'n aanbiedingen bijgevolg ook een disproportioneel deel van dit type bestuurders aantrekken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk BerichtenEn als er ene op u rijdt zit ik liever in een nieuwe Corsa dan in een oldtimer Golf. Veiligheid heeft ook z'n prijs.That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.
16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk BerichtenEen vraagje om de hoeveel tijd koop jij een nieuwe wagen JackR (anderen die vinden dat ze niet willen betalen voor de afschrijving aan een lease maatschappij mogen ook antwoorden daarop). En hoeveel afschrijving heb je dan zelf?
De leasemaatschappij moet er ook aan verdienen. Gemiddeld genomen is leasen duurder dan er zelf eentje kopen. Zoals ik al zei: als je er van afhankelijk bent en je kunt of wilt geen risico nemen qua reparaties, dan is het een prima oplossing.
Comment
-
Ik vind het interessant als eerste auto eigenlijk. Voor iemand die pas afgestudeerd is en begint te werken. Dan weet hij perfect wat de auto kost maandelijks. Persoonlijk heb ik liever dat ze met een modern wagentje beginnen rijden tov een oud wagentje. Enkel al voor de veiligheid.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenIk vind het interessant als eerste auto eigenlijk. Voor iemand die pas afgestudeerd is en begint te werken. Dan weet hij perfect wat de auto kost maandelijks. Persoonlijk heb ik liever dat ze met een modern wagentje beginnen rijden tov een oud wagentje. Enkel al voor de veiligheid.
Voilà. Heb het onlangs iemand die ging voor zijn eerste auto ook van harte aangeraden. Geen extreem dure omnium voor een tweedehands barrel en ook geen onaangename verrassingen bij de garage, die je vaak met een oud barrel wel hebt natuurlijk.
Comment
Comment