Oorspronkelijk geplaatst door JackR
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Privéleasen: té goed om waar te zijn?
Collapse
X
-
'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
-
Oorspronkelijk geplaatst door JackR Bekijk BerichtenIk koop nooit een nieuwe auto. Ik koop altijd een hele jonge tweedehandse, waar weinig mee is gereden, maar wel al 'n stuk afschrijving vanaf is.
De leasemaatschappij moet er ook aan verdienen. Gemiddeld genomen is leasen duurder dan er zelf eentje kopen. Zoals ik al zei: als je er van afhankelijk bent en je kunt of wilt geen risico nemen qua reparaties, dan is het een prima oplossing.Hier kon iets interessant gestaan hebben...
Comment
-
@96gr. Dat is volledig correct natuurlijk, maar gelukkig is niet iedereen hetzelfde. Als iedereen z'n wagen op rijdt, zijn er helemaal geen tweedehandswagens meer. Gelukkig maar dat er mensen zijn die graag een gloednieuwe auto hebben. Voor mij is een jonge tweedehandse goed genoeg, zeker gezien het prijsverschil. Een auto die drie jaar in de private lease heeft gezeten heeft dan meestal wel weer wat teveel kilometers voor mij. Het liefst heb ik dat mensen een mooie auto kopen en 'm dan na 10.000 kilometer weg doen. Oh ja, en ze moeten er zuinig op zijn uiteraard!
@josenjef: Daar heb je een punt inderdaad, als je kiest voor wat de leasemaatschappij vindt waarin je zou moeten rijden en hoeveel je erin zou moeten rijden. Dan is er wellicht iets van volume-voordeel. Volgens mij vrij beperkt overigens. Kies je zelf de auto, dan valt dat weg.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JackR Bekijk Berichten@96gr. Dat is volledig correct natuurlijk, maar gelukkig is niet iedereen hetzelfde. Als iedereen z'n wagen op rijdt, zijn er helemaal geen tweedehandswagens meer. Gelukkig maar dat er mensen zijn die graag een gloednieuwe auto hebben. Voor mij is een jonge tweedehandse goed genoeg, zeker gezien het prijsverschil. Een auto die drie jaar in de private lease heeft gezeten heeft dan meestal wel weer wat teveel kilometers voor mij. Het liefst heb ik dat mensen een mooie auto kopen en 'm dan na 10.000 kilometer weg doen. Oh ja, en ze moeten er zuinig op zijn uiteraard!
@josenjef: Daar heb je een punt inderdaad, als je kiest voor wat de leasemaatschappij vindt waarin je zou moeten rijden en hoeveel je erin zou moeten rijden. Dan is er wellicht iets van volume-voordeel. Volgens mij vrij beperkt overigens. Kies je zelf de auto, dan valt dat weg.'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Erendriel Bekijk BerichtenEen nieuwe lease opel corsa vergelijken met een golf 2 die half uit elkaar valt
Ge denkt toch niet dat het doelpubliek van private lease samenvalt met het doelgroep van een golf 2?
Altijd hetzelfde gezaag over die kut golf, pfoe.
Je moet ook geen appelen met peren vergelijken, een oude golf 2 met een splinternieuwe wagen, da's appel en peer.
Meeste mensen appreciëren een auto met een niveau van comfort van déze eeuw.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk BerichtenIs dat op naam van uw dochter Philken?
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenMediamarkt heeft zo eens een superaktie gedaan geloof ik
Oorspronkelijk geplaatst door konrad2 Bekijk BerichtenAls budgetoplossing vind ik dat toch niet zoooo goedkoop. 200*24 = 4800€. Akkoord, je hebt een nieuwe wagen en geen onvoorziene kosten maar het is wel geld dat je kwijt bent. Als je wat uitkijkt kun je voor bijvoorbeeld 4000€ een degelijke wagen kopen (onvoorziene kosten kunnen altijd) en deze na 2 jaar voor 2500€ verkopen, dat is zeker goed te doen.
Oorspronkelijk geplaatst door konrad2 Bekijk BerichtenIk vind dit echt onbegrijpelijk als het zo is. Individueel >1000€/jaar aanrekenen voor een verzekering maar als het via lease is ineens niet?
Dat wordt dus voortaan dubbel goed uitkijken als ik een jonge puistenkop in een nieuwe Corsa zie aankomen
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenIk vind het interessant als eerste auto eigenlijk. Voor iemand die pas afgestudeerd is en begint te werken. Dan weet hij perfect wat de auto kost maandelijks. Persoonlijk heb ik liever dat ze met een modern wagentje beginnen rijden tov een oud wagentje. Enkel al voor de veiligheid.mijn autootjes:
Volvo V60 D3 R-Design 2021
Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513
Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter
Comment
-
aja nog een punt om te kiezen voor de lease: normaal volgend jaar studeert ze af, dan heeft ze nog 5 maanden de leaseauto, aangezien ze van plan is om zelfstandige te worden, ideaal dan kan ze ofwel kopen op haar zelfstandige activiteit of leasen
mocht ze nu een eigen autootje hebben gekocht & dan een auto kopen als zelfstandige dan kan ze toch niet 'genieten' van die ecopremies omdat de inschrijving op dezelfde naam moet gebeuren en je bovendien als zelfstandige geen recht hebt op die zogezegde ecopremiesmijn autootjes:
Volvo V60 D3 R-Design 2021
Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513
Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JackR Bekijk BerichtenHet liefst heb ik dat mensen een mooie auto kopen en 'm dan na 10.000 kilometer weg doen. Oh ja, en ze moeten er zuinig op zijn uiteraard!
Comment
-
De meesten hebben een paar krassen gehad of een nieuw bumperke, zelfden grotere schade.
En inderdaad, op die termijn zullen ze zelden de garage gezien hebben.
Zo'n jong auto particulier kopen is interessant natuurlijk, maar helaas heel moeilijk te vinden.
Als de prijs correct is, dan wil iedereen die, en zeker ook handelaars.
Maar onderschat niet hoe moeilijk het is om afspraken te maken, testritjes (soms niet mogelijk) te doen, en dan te kopen.
Soms moet je 3 keer langs gaan om alles in orde te krijgen, en je hebt maar garantie tot de auto 2 jaar oud is.
Comment
Comment