Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Is een auto van 12 jaar met weinig km betrouwbaar?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Is een auto van 12 jaar met weinig km betrouwbaar?

beste forumleden

Ik sta op het punt om een smart roadster aan te kopen van 12 jaar maar met weinig km (minder dan 40000km). Nu mijn vraag is als volgt, heeft de leeftijd een grote invloed op de staat van de auto-onderdelen zoals de waterpomp en de distributieriem? Maw moet ik mij verwachten aan veel grote kosten omdat ie 12 jaar is(ondanks het feit dat ie maar 40000km heeft). Of zijn het aantal km veel belangrijker bij de slijtage van auto onderdelen?

Alvast bedankt voor jullie antwoord

Als dat nog de éérste distributieriem en waterpomp is zou ik dat vervangen . De meeste onderdelen van plastiek of rubber zijn verduurd na 12jaar.

Comment

Daar gaat continu iets aan zijn, als je daar ineens meer km mee begint te rijden.
      Ook darmen en silent blocs verduren. Condensatoren verouderen, mogelijk vocht in electronica of connectoren etc.

Als de prijs OK is, kan je dat risico lopen, maar bij auto's boven de 7-8 jaar moet je altijd wat centen op zij hebben voor een herstelling of een panne.

Comment

een auto van 12 jaar oud is mi nog nieuw, straten staan vol met die leeftijd zonder dat het dààrom oude wrakken zijn, sjans moet je toch sowieso hebben

zelf een 2000 slk van 13 jaar oud gekocht 3 jaar geleden met 32000km op, die auto was in nieuwstaat, was wel voorzien van kompleet onderhoudsboekje en je zag de km's er gestaag - maar traag - bijkomen

...maar specifiek die smartjes hebben problemen met problemen met waterinsijpeling in de electronica als het buitenslapers zijn, kun je de onderhoudshistorie niet eens opvragen via smart (gesteld dat ie altijd dealeronderhouden was) als daar de electronica naar boven komt kan het een dure onbetrouwbare vogel worden
        je moet via autoweek.nl de revieuws maar eens opvragen

Comment

Op 30 000 begonnen na 14jaar en nu op 99 zonder onvoorziene kosten.
          Polo 6n 1.4

Comment

op 66.000 km begonnen na 24 jaar en nu - 3,5 jaar later - op 98.000 km zonder onvoorziene kosten

Comment

Die Roadsters zijn enorme leuke karretjes, maar let op voor waterinsijpeling aan de dakstijlen en spiegels. Hadden een enorm trage automaat ook. Stalen verbinden van de airco scheurden ook als papier. Als het een binnenslaper was is het vast geen probleem mbt verduring van rubbers ed.
              “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
              Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

ben er ook nog steeds gek van, kans bestaat dat ik ook nog eens overstag ga

Comment

Spijtig van die waterinsijpeling. Zo'n roadster lijkt me ook nog leuk als woon-werk daily. Maar mijn auto's slapen helaas buiten.

E30SHOP.be
                  - Alles voor uw BMW E30.
                  Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                  En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

Working...
                  X