Hallo allemaal,
Ik hoop dat er kenners zijn die mij eventueel advies kunnen geven.
Ik probeer kort even te schetsen wat er gebeurd is.
- Turbo is stuk gegaan en vervangen door garagist.
- Na het plaatsen van de turbo bleef hij haperen rond 2000 toeren, door dan gas te lossen en weer gas te geven reed hij gewoon vlot door. Ook was er een "krakend" geluid als de toeren op rolantie kwamen, zo'n 2 seconde ongeveer. Ik kon hier wel mee verder rijden volgens de garagist. Hij is toen meerdere keren uitgelezen maar zonder echte problemen vast te stellen.
- Toen ging de turbo weer stuk we hoopten dan dat het daar aan lag maar helaas na het plaatsen van een nieuwe turbo bleef het probleem. Ik moest voorzichtig rijden en we gingen dan wel verder zoeken wat het probleem was...
- Toen ging turbo nr 3 ook weer stuk en was het blijkbaar toch nodig om het grondiger te onderzoeken... 6 weken later ...
- Probleem bleek defecte oliepomp te zijn, deze is vervangen en alle leidingen zijn uitgeblazen.
- De motor hapert nu niet meer en draait eigenlijk wel goed maar heeft geen vermogen, ook gaat hij steeds in noodloop (symbool voorgloeien begint te knipperen) garagist (die zelf geen computer heeft om uit te lezen) stelt voor om hem eens uit te lezen en te resetten. maar ik kan wel verder rijden. (hoewel dit amper mogelijk is gezien hij steeds in noodloop gaat)
Zou het probleem hier mee opgelost zijn en is het normaal dat de motor "in de war" is nadat er allerhande kabels zijn los geweest of wordt dit weer een miserie verhaal zal ik maar zeggen?
Alvast bedankt voor de moeite om dit te lezen en eventueel te beantwoorden.
Vriendelijke groeten
Marijn
Ik hoop dat er kenners zijn die mij eventueel advies kunnen geven.
Ik probeer kort even te schetsen wat er gebeurd is.
- Turbo is stuk gegaan en vervangen door garagist.
- Na het plaatsen van de turbo bleef hij haperen rond 2000 toeren, door dan gas te lossen en weer gas te geven reed hij gewoon vlot door. Ook was er een "krakend" geluid als de toeren op rolantie kwamen, zo'n 2 seconde ongeveer. Ik kon hier wel mee verder rijden volgens de garagist. Hij is toen meerdere keren uitgelezen maar zonder echte problemen vast te stellen.
- Toen ging de turbo weer stuk we hoopten dan dat het daar aan lag maar helaas na het plaatsen van een nieuwe turbo bleef het probleem. Ik moest voorzichtig rijden en we gingen dan wel verder zoeken wat het probleem was...
- Toen ging turbo nr 3 ook weer stuk en was het blijkbaar toch nodig om het grondiger te onderzoeken... 6 weken later ...
- Probleem bleek defecte oliepomp te zijn, deze is vervangen en alle leidingen zijn uitgeblazen.
- De motor hapert nu niet meer en draait eigenlijk wel goed maar heeft geen vermogen, ook gaat hij steeds in noodloop (symbool voorgloeien begint te knipperen) garagist (die zelf geen computer heeft om uit te lezen) stelt voor om hem eens uit te lezen en te resetten. maar ik kan wel verder rijden. (hoewel dit amper mogelijk is gezien hij steeds in noodloop gaat)
Zou het probleem hier mee opgelost zijn en is het normaal dat de motor "in de war" is nadat er allerhande kabels zijn los geweest of wordt dit weer een miserie verhaal zal ik maar zeggen?
Alvast bedankt voor de moeite om dit te lezen en eventueel te beantwoorden.
Vriendelijke groeten
Marijn
Comment