Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vw Crafter gaat in noodloop na nieuwe turbo en oliepomp

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Vw Crafter gaat in noodloop na nieuwe turbo en oliepomp

    Hallo allemaal,

    Ik hoop dat er kenners zijn die mij eventueel advies kunnen geven.
    Ik probeer kort even te schetsen wat er gebeurd is.
    - Turbo is stuk gegaan en vervangen door garagist.
    - Na het plaatsen van de turbo bleef hij haperen rond 2000 toeren, door dan gas te lossen en weer gas te geven reed hij gewoon vlot door. Ook was er een "krakend" geluid als de toeren op rolantie kwamen, zo'n 2 seconde ongeveer. Ik kon hier wel mee verder rijden volgens de garagist. Hij is toen meerdere keren uitgelezen maar zonder echte problemen vast te stellen.
    - Toen ging de turbo weer stuk we hoopten dan dat het daar aan lag maar helaas na het plaatsen van een nieuwe turbo bleef het probleem. Ik moest voorzichtig rijden en we gingen dan wel verder zoeken wat het probleem was...
    - Toen ging turbo nr 3 ook weer stuk en was het blijkbaar toch nodig om het grondiger te onderzoeken... 6 weken later ...
    - Probleem bleek defecte oliepomp te zijn, deze is vervangen en alle leidingen zijn uitgeblazen.
    - De motor hapert nu niet meer en draait eigenlijk wel goed maar heeft geen vermogen, ook gaat hij steeds in noodloop (symbool voorgloeien begint te knipperen) garagist (die zelf geen computer heeft om uit te lezen) stelt voor om hem eens uit te lezen en te resetten. maar ik kan wel verder rijden. (hoewel dit amper mogelijk is gezien hij steeds in noodloop gaat)

    Zou het probleem hier mee opgelost zijn en is het normaal dat de motor "in de war" is nadat er allerhande kabels zijn los geweest of wordt dit weer een miserie verhaal zal ik maar zeggen?

    Alvast bedankt voor de moeite om dit te lezen en eventueel te beantwoorden.

    Vriendelijke groeten

    Marijn

  • #2
    Dus ben je nu aan uw vierde turbo bezig?!
    Ik zou een echte garage zoeken, zal wat duurder zijn maar heb je tenminste service en kennis

    Comment


    • #3
      ja denk dat je beter een goeie garagist zoekt. Een garagist die tegenwoordig niks heeft om uit te lezen is goed om aan oldtimers te werken ....

      Comment


      • #4
        @ soubry Tja... dat weet ik wel maar moet ook eerlijk zeggen dat alle vorige herstellingen goed verliepen en heb hem in tussentijd ook bij een officiële vw garage 4 dagen binnen gestoken maar die vonden het probleem ook niet direct en wisten mij te vertellen als ze verder moesten zoeken het mij heel veel geld ging kosten omdat ze allerlei stukken gingen vervangen om te proberen. Achteraf lijkt het mij wel logisch dat er een probleem met de olietoevoer was en had dit nadat de nieuwe turbo stuk ging had moeten uitgesloten worden. hoewel bij het uitlezen er geen fouten gevonden werden.

        @herbie66 Hij werkt wel samen met een bosh garage vlakbij en het is natuurlijk een garagist die fulltime "achter zijn uren werkt"
        Last edited by ; 12/03/2016, 09:46.

        Comment


        • #5
          En hoeveel kost een Turbo jou?
          Hier kon iets interessant gestaan hebben...

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
            En hoeveel kost een Turbo jou?
            Waarschijnlijk zo een goedkope revisie van 300euro of een chinese replica .
            Een turbo gaat niet zomaar stuk dus met enkel de turbo te vervangen kom je er niet ....
            Zoek ééns een fatsoenlijke garage want nu betaal je zoveel onnodig geld .

            Comment

            Working...
            X