Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Recht op garatie claimen 2e hands aankoop garage

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Recht op garatie claimen 2e hands aankoop garage

Hallo,

Ik heb in augustus 2015 een monovolume 7 zitter aangeschaft via een officiële Renault dealer. De auto is van 1999 met verkoopkeuring verkocht.

Op het keuringsrapport was er niets serieus aan de hand.

Nu eind februari is de distriburie-riem gesprongen, en de waterpomp kapot. De monteur verwijderde het rechter voorwiel en bleek dat de rechtermotorsteun helemaal doorgeroest is.

Volgens de expert kan er niet meer met deze auto gereden worden. Ik heb het keuringsstation via email op de hoogte gesteld. Ik heb de garage war ik de auto gekocht heb op de hoogte gesteld. Ik heb nu nog geen enkele reactie vernomen noch van het keuringsstation, noch van de garage.

Is er een instatie die mij kan helpen druk te zetten achter mijn vraag om garantie voor deze auto?

Het lijkt me dat ik daar recht op heb.

Oorspronkelijk geplaatst door Zymbly Bekijk Berichten

Ik heb in augustus 2015 een monovolume 7 zitter aangeschaft via een officiële Renault dealer.
    dus nog in garantie
    2.0 JTDm

Comment

lastige zaak
      gelukkig is het een officiele renault dealer, dus via renault zelf kun je druk zetten
      moet de keuring voor verkoop niet zien dat een motorsteun doorgeroest is?
      1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

Comment

Heb je die wagen van die Renault garage gekocht (factuur met hoofding van die garage) of heb je die wagen via de garage particulier gekocht (want de meeste dealers verkopen geen wagens van 16 jaar oud).

Je hebt de wagen ook al meer dan 6 maanden dus jij zult moeten bewijzen dat het gebrek al aanwezig was op het moment van aankoop als ze het echt hard willen spelen.

Distributieriem is een slijtage onderdeel dat tijdig moet vervangen worden is dit op de juiste tijdstippen vervangen geweest? Net zo voor de waterpomp.

Blijft over die doorgeroeste motorsteun, het zal moeilijk worden om te bewijzen dat die al doorgeroest was op het moment van aankoop gezien er geen opmerking van de keuring op het keuringsbewijs staat...

Ik schrijf dit niet om je alle moed te ontnemen, alleen maar om je er op te wijzen dat het zeer moeilijk zal worden om je gelik te halen.
        Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

En staat de wagen dan niet in de garage waar je hem gekocht hebt? Denk dat dit wel noodzakelijk is om eventueel garantie te krijgen. Verwonderd mij ook sterk dat een dealer zo'n oude wagen nog zou verkopen aan een particulier. Maar ja, kan natuurlijk altijd. Normaal gaan zulke auto's weg voor export of recyclage.

Comment

distributieriem = slijtage-onderdeel. Waterpomp ook. Daar heb je geen garantie op. Hoe dan ook einde verhaal voor een auto uit 1999.

Motorsteun doorgeroest? of bedoel je de veertoren waar de motorsteun op zit? Want een steun zelf is makkelijk te vervangen.

Comment

Het zoveelste onvolledige verhaal van een particulier.
              Waarom mailt u daarvoor trouwens naar het keuringstation?
              sigpic

http://www.streamlinecarcare.be

lakbehandelingen voor voertuigen

MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

Comment

Working...
              X