Vandaag een verplicht nummer naar de autokeuring gedaan.
Na een uurtje wachten was het mijn beurt en vermoeden was dat er wel geen vuiltje aan de lucht was.
Liep dit even verkeerd af...
Twee mankementen gevonden waarvan één die me toch wel nerveus maakt, namelijk:
"Speling op de bevestiging van de wielgeleiding, achteraan links".
Hierop ben ik naar m'n garagist geweest. Nadat ik het probleem uitlegde en toonde waar dit zich juist situeerde, stelde hij voor om de volledige achteras te vervangen.
Nu heb ik zelf wat opzoekingswerk gedaan en ik stel toch vast dat ik nergens lees dat het nodig is om deze achteras te vervangen.
Volgens hem heeft hij dit al enkele keren tegengekomen en heeft hij dus steeds een nieuw/occasie achteras moeten steken. Overdrijft hij niet een beetje of is het daadwerkelijk zo?
Ik zie het eerlijk gezegd niet zitten om 600-700€ te betalen voor een achteras waarvan de auto zelf al 10jaar oud is en 184.000km op de teller heeft...
Na een uurtje wachten was het mijn beurt en vermoeden was dat er wel geen vuiltje aan de lucht was.
Liep dit even verkeerd af...
Twee mankementen gevonden waarvan één die me toch wel nerveus maakt, namelijk:
"Speling op de bevestiging van de wielgeleiding, achteraan links".
Hierop ben ik naar m'n garagist geweest. Nadat ik het probleem uitlegde en toonde waar dit zich juist situeerde, stelde hij voor om de volledige achteras te vervangen.
Nu heb ik zelf wat opzoekingswerk gedaan en ik stel toch vast dat ik nergens lees dat het nodig is om deze achteras te vervangen.
Volgens hem heeft hij dit al enkele keren tegengekomen en heeft hij dus steeds een nieuw/occasie achteras moeten steken. Overdrijft hij niet een beetje of is het daadwerkelijk zo?
Ik zie het eerlijk gezegd niet zitten om 600-700€ te betalen voor een achteras waarvan de auto zelf al 10jaar oud is en 184.000km op de teller heeft...
Comment