Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Peugeot Partner afgekeurd!?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Peugeot Partner afgekeurd!?

Vandaag een verplicht nummer naar de autokeuring gedaan.
    Na een uurtje wachten was het mijn beurt en vermoeden was dat er wel geen vuiltje aan de lucht was.

Liep dit even verkeerd af...

Twee mankementen gevonden waarvan één die me toch wel nerveus maakt, namelijk:
    "Speling op de bevestiging van de wielgeleiding, achteraan links".

Hierop ben ik naar m'n garagist geweest. Nadat ik het probleem uitlegde en toonde waar dit zich juist situeerde, stelde hij voor om de volledige achteras te vervangen.
    Nu heb ik zelf wat opzoekingswerk gedaan en ik stel toch vast dat ik nergens lees dat het nodig is om deze achteras te vervangen.

Volgens hem heeft hij dit al enkele keren tegengekomen en heeft hij dus steeds een nieuw/occasie achteras moeten steken. Overdrijft hij niet een beetje of is het daadwerkelijk zo?

Ik zie het eerlijk gezegd niet zitten om 600-700€ te betalen voor een achteras waarvan de auto zelf al 10jaar oud is en 184.000km op de teller heeft...

Klassiek probleem bij Partner / Berlingo, toch als ze "geleefd" hebben ... voor €350 heb je een gereviseerde achteras, dan zit ie er natuurlijk wel nog niet onder.

Speling zit in lagers achteras ... als je een 10 à 15 meter achter de auto gaat staan bestaat de kans dat één of beide wielen scheef staan (negatieve vlucht), dan is de speling al vrij groot.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
      Klassiek probleem bij Partner / Berlingo, toch als ze "geleefd" hebben ... voor €350 heb je een gereviseerde achteras, dan zit ie er natuurlijk wel nog niet onder.

Speling zit in lagers achteras ... als je een 10 à 15 meter achter de auto gaat staan bestaat de kans dat één of beide wielen scheef staan (negatieve vlucht), dan is de speling al vrij groot.

Kun je dan niet enkel die lagers vervangen?

Comment

de 405 had dit ook al
        triestig na al die jaren dat het nu nog zo is
        Z4 M40i

Comment

Voor een 2e opinie naar een andere garage gaan kan ook altijd helpen.
          Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten
            de 405 had dit ook al
            triestig na al die jaren dat het nu nog zo is
            Idd, m'n vader zaliger heeft ook de achteras van z'n 405 indertijd moeten vervangen.
            Een tweedehands op de kop getikt en laten plaatsen door een mechanieker na z'n uren.

Comment

Bekend verhaal... Geen goed nieuws vrees ik.
              Net hetzelfde voorgehad. Eerst begon hij wat krakende geluidjes maken. Daarna twee keer tegengehouden op straat door mensen die dachten dat ons linker achterwiel eraf ging vliegen. In bochten ging die echt gevaarlijk scheef staan.

Garagist stelde inderdaad een nieuwe achteras voor. Toen ook wat opzoekingswerk gedaan en bleek dat een gereviseerde een oplossing was, maar was nog steeds niet goedkoop. Bij ons was bovendien de koppeling ook aan vervanging toe. Auto van 10 jaar met 210.000 km met nog wel enkele kleine kwaaltjes... Het gevolg bij ons was een nieuwe auto.

Best niet lang mee rondrijden. In amper anderhalve maand tijd ging dat heel snel achteruit. Tot op het punt dat we enkel de hoogstnoodzakelijke ritjes nog deden.
              Last edited by Hayes; 19/03/2016, 10:27.
              Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

Het totale kostenplaatje gaat waarschijnlijk hoger zijn dan de waarde van de auto, tenzij je dit volledig zelf kan herstellen.

Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                Best niet lang mee rondrijden. In amper anderhalve maand tijd ging dat heel snel achteruit.
                Is afgekeurd, kan dus normaliter nog maximum twee weken rijden denk ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fcapri
                  ik zou er eentje op een autosloop gaan zoeken en eventueel daar laten monteren of in een vrije merkloze garage. zal je het goedkoopste uitkomen.
                  Om dan na 10.000 km hetzelfde probleem aan de hand te hebben ?

Lagers (laten) vervangen of complete as (laten) vervangen door gereviseerde.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
                    Het totale kostenplaatje gaat waarschijnlijk hoger zijn dan de waarde van de auto, tenzij je dit volledig zelf kan herstellen.
                    Naderhand bekeken was het beter geweest voor ons vader om onmiddellijk een andere wagen te kopen.

Dure kosten voor vervangen vd as, hierna kwamen er andere defecten de kop op steken. Dat werd een straatje zonder eind.
                    Maar goed, hij was er erg aan gehecht.

Comment

Rationeel denken is niet makkelijk als je hoofd vol passie zit ... van dat fenomeen hebben we vroeg of laat allemaal wel eens last.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gitn1987 Bekijk Berichten
                        Kun je dan niet enkel die lagers vervangen?

ja, maar ik wens je succes.

Comment

Dure kosten? Ik vind dat nog meevallen. Mensen moeten eens leren dat auto rijden geld kost.
                          Gaat ge uwe auto ook wegdoen als je 4 nieuwe banden moet steken, de remmen moet vervangen, distributieriem vervangen? Als uw turbo naar de zak was dan zou ik

Als de auto u voor de rest bevalt en betrouwbaar is dan zou ik die kost doen en gewoon blijven rijden. 184k is helemaal niet afgeschreven/

Comment

Dat is waar. Natuurlijk moet je naar de huidige waarde van een auto kijken, de eventuele kans op verdere kosten, en de grootte van de kost. Het is allemaal kosten/baten. Maar dat kosten bij autorijden horen, is een feit.
                            “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                            Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Amai Hayes, ziet er echt wel geschift uit op uw foto's! Ik zou er allesinds ook niet mee durven blijven rijden. Is dit een fenomeen dat voorvalt door de km's of door de leeftijd? Want heb hier op't werk ook nog zo'n dienstwagen Peugeot Partner die nu tien jaar is, maar nog maar 40.000km heeft, komt maar paar keer op een maand buiten. Op eerste zich zie ik er niets aan dat ze zo krom staan, maar lijkt me nu toch wel een stevig aandachtspunt.

Comment

6a700euro zie ik niet als grote kost bij een auto.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                                  6a700euro zie ik niet als grote kost bij een auto.

Dat hangt van wagen tot wagen af.
                                  Of doe jij graag €700 kosten aan een wagen die er maar 1000 gekost heeft? (vb)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
                                    Dat hangt van wagen tot wagen af.
                                    Of doe jij graag €700 kosten aan een wagen die er maar 1000 gekost heeft? (vb)
                                    Als het moet wel.Koop jij voor 700euro maar een ander .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                                      Als het moet wel.Koop jij voor 700euro maar een ander .
                                      Dat gaat niet, maar daar gaat het niet over.
                                      Op dat moment is het wel degelijk een grote kost.

Comment

Dat is slijtage dus heeft te maken met de km's (en hoe ze gereden worden) niet zozeer met leeftijd denk ik.
                                        Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

Working...
                                        X