Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tweedehands wagen met automatische versnellingsbak?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Tweedehands wagen met automatische versnellingsbak?

Hoi iedereen,

Persoonlijk ken ik niet superveel van wagens, behalve dan welke ik al dan niet mooi vind en wat je zoal van motorinhoud moet kennen om te weten of je auto deftig rijdt als je de gas induwt en niet dat je het gevoel hebt dat je evengoed een slak had kunnen zadelen om de autostrade mee op te gaan.

Anyways, een paar mensen (die al dan niet iets van auto's weten) hebben mij toch min of meer afgeraden om geen tweedehands wagen te kopen met een automatische versnellingsbak, ik heb hier nooit verder echt deftige uitleg bij gekregen, buiten dan "dat je het beter niet doet". Ik vroeg me nu dus af of het effectief zo is of dat het eerder een fabeltje is.

Of misschien schuilt de waarheid ergens in het midden en kan je wel een tweedehands wagen kopen met AT indien hij voldoet aan: 'niet ouder dan zoveel jaar', 'niet meer kilometer op de teller dan ...' en misschien zelfs 'gewoon niet van .... merk'..

Ik hoop dat iemand mij hier verder mee kan helpen.

Alvast bedankt.

Er zit een ontkenning te veel in uw belangrijkste zin.

En verder houdt het geen steek.
    Er zijn wel een paar automaten die wat zwakker zijn dan andere, ik denk daarbij aan (om maar iets te zeggen) de eerste Multitronic icm met de 2.7TDI van Audi, maar er zijn minstens even veel manuele bakken die zwak zijn (het meeste van Renault tussen 2005 en 200.

Een tijdje terug eens met een transmissie revisiebedrijf staan praten. De automaten die zij nooit binnen krijgen, zijn die van Aziatische afkomst.
    En zo blijven we toch altijd wat zekerheid houden in autoland. Wil je een oerdegelijk wagentje met automaat, zoek je een Honda benzine met automaat. Alle 5000km half literke olie erin, alle 10.000 olie verversen, alle 60.000 luchtfilter, bougies en benzine filter en dat is het. Goedkoop, oerdegelijk en goedkoop in onderhoud.
    Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
    Motoren & Tjeurisme

Comment

Automaten verbruiken iets meer, maar zijn o zo zalig om mee te rijden. Ik weet niet welke auto ge op het oog hebt maar bijv. de eerste DSG's bij VW zou ik niet kiezen.

Bij oudere wagens (en zeker non-turbo's) zou ik zeker kiezen voor een auto met een wat grotere longinhoud.

Comment

Ik moet eerlijk toegeven dat Honda niet echt één van mijn favoriete wagens is, puur qua uiterlijk dan. Er was mij een BMW 1-reeks in het oog gesprongen met een PDC-automaat? Met iets van een 70.000 km, maar ligt dus helemaal nog niet vast, ik wou vooral eerst weten of het mogelijk is een tweedehands AT te kopen zonder er al te veel problemen mee te hebben. En pas vanaf dan eigenlijk mijn zoektocht echt te beginnen.

En ik vind een automaat inderdaad ook zalig om mee te rijden, heb een rijbewijs voor MT, maar rij nu al een redelijk aantal jaren met een AT en het is echt een gemak.

Comment

Wat is een PDC-automaat?

Comment

Geen idee, vandaar het vraagteken

Comment

Als er één type aandrijving potentieel meer afziet van gebruik (of beter gezegd misbruik) is het de handgeschakelde bak. Dat ligt uiteraard aan de rijtechniek van de bestuurder, de ene doet 10x meer km's met de eerste koppeling dan de ander. Dus ik zou -op een paar uitzonderingen na- minder schrik hebben van de wagen met automaat.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door runittwiice Bekijk Berichten
                Geen idee, vandaar het vraagteken
                PDC betekent Park Distance Control en is de benaming voor parkeerpiepers. Zal wsl verkeerd vermeld zijn in de advertentie.

Comment

Working...
                X