Mededeling

Collapse
No announcement yet.

annuleringsfactuur bij besteautobod

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• annuleringsfactuur bij besteautobod

Gezien wij naar het buitenland vertrokken wilde wij van onze auto af. Op internet kwamen we besteautobod tegen. De auto hadden we aangemeld en gingen akkoord met de algemene voorwaarden. Na het aanmelden kregen we snel een bod en daarmee gingen we akkoord.
    Mijn uitwonende zoon hoorde dat wij de auto gingen verkopen en wilde voor hetzelfde bedrag de auto overkopen.
    Geen verdere afspraken gemaakt over de levering van de auto of iets.
    Mijn zoon betaalde ons het bedrag wat wij van hun ook hadden gekregen en kocht daarmee de auto.
    Later werden wij geconfronteerd met een annuleringsfactuur van besteautobod, dat wij de auto niet hebben geleverd.
    Meteen mijn advocaat ingeschakeld en het uit laten zoeken of dit wel kon. De advocaat adviseerde om het wel te betalen (2300 euro) en dat de factuur wel terecht was.
    Dit was een hele zure appel voor ons. Lees dus goed de kleine lettertjes.

Is toch logisch? Je gaat akkoord met hun bod, en dat is bindend.
    Hoe zou jij reageren dat je bod op een 2ehandswagen wordt aangenomen, en dan de verkoper droogweg zegt "Ah nee ik heb hem aan m'n zoon verkocht".

Comment

Dit was een goede les voor jezelf.
      Mensen gaan in het algemeen veel te laks door die algemene voorwaarden.

Verstuurd vanaf mijn RIDGE 4G met Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bibi71 Bekijk Berichten

....

gingen akkoord met de algemene voorwaarden. Na het aanmelden kregen we snel een bod en daarmee gingen we akkoord.

....

Lees dus goed de kleine lettertjes.

Dat wist ik nog niet! Bedankt!
        That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
        28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
        28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

Comment

Al doende leert men.

Comment

Beste,

ik heb net de fout begaan om een bod van 6.300€ te aanvaarden en nu besef ik pas hoe ze te werk zullen gaan. Eerst een mooi bod uitbrengen en dan zijn ze van plan om ter plaatse te onderhandelen. Als verkoper heb je, volgens de voorwaarden van besteautobod.be helemaal geen recht om te weigeren want je hebt de juiste info gegeven.

ik ben van plan om een bericht te sturen naar de zogezegde koper met foto's van de binnenkant en met de opmerking dat hij is akkoord gegaan met 6.300€ en dat hij zich niet moet verplaatsen om minder te betalen.

En toen vond ik dit vonnis uitgebracht in 2014 in Nederland:

http://www.preciseandwise.nl/mediade...ctorkanton.pdf

Wat kan ik verder nog doen om mij in te dekken en zeker te zijn dat de koper zijn deel van de afspraak nakomt?

hij mag hem hebben, als hij hem wil, maar dan aan de minimumprijs die hij er zelf heeft opgeplakt: 6.300€

Zijn we als consument dan niet meer veilig voor dergelijke praktijken?

De koper brengt bod uit zonder wagen te hebben gezien, dus dat is zijn eigen risico.
            Maar het contract is zo opgesteld dat je als verkoper niet dezelfde rechten hebt waardoor de koper alle kanten uitkan en dat is volgens mij niet correct.

Is een contract waarin beide partijen niet evenredig beschermd zijn of niet dezelfde verplichtingen hebben, wel rechtsgeldig?

alvast bedankt voor jullie hulp.

vriendelijke groet
            woderis

Comment

Als je akkoord gaat met hun "lok" bod van 6300 euro en ze gaan daarna afbieden dan kan jij steeds weigeren.
              Ofwel betalen ze je de 6300 euro ofwel heb je geen verplichting om de wagen voor minder aan hun te verkopen.
              Anders zouden ze elk bod kunnen uitbrengen en er achteraf maar 1000 euro voor geven.
              Last edited by AocAoc; 03/04/2016, 17:44.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bibi71 Bekijk Berichten
                Gezien wij naar het buitenland vertrokken wilde wij van onze auto af. Op internet kwamen we besteautobod tegen. De auto hadden we aangemeld en gingen akkoord met de algemene voorwaarden. Na het aanmelden kregen we snel een bod en daarmee gingen we akkoord.
                Mijn uitwonende zoon hoorde dat wij de auto gingen verkopen en wilde voor hetzelfde bedrag de auto overkopen.
                Geen verdere afspraken gemaakt over de levering van de auto of iets.
                Mijn zoon betaalde ons het bedrag wat wij van hun ook hadden gekregen en kocht daarmee de auto.
                Later werden wij geconfronteerd met een annuleringsfactuur van besteautobod, dat wij de auto niet hebben geleverd.
                Meteen mijn advocaat ingeschakeld en het uit laten zoeken of dit wel kon. De advocaat adviseerde om het wel te betalen (2300 euro) en dat de factuur wel terecht was.
                Dit was een hele zure appel voor ons. Lees dus goed de kleine lettertjes.
                je pleegt dan ook contractbreuk... annuleringsvergoeding is meer dan ook meer dan terecht in deze.
                2007 - Peugeot 207 CC - TURBO
                2009 - Yamaha R1 Model 2008

Comment

Mijn ouders (toen ze stopten met auto rijden) hebben hun wagen daar ook aan verkocht (allee ik eigenlijk).
                  Bod gekregen, bod was voor m'n ouders correct (ik vond de prijs oke, was nog meer dan ik dacht), auto gaan afzetten op de afgesproken plek en netjes de centjes op de rekening zonder welke vorm van discussie dan ook.
                  Kan dus gewoon goed verlopen ook.

Comment

Working...
                  X